  • 1. Data: 2006-04-20 17:50:10
    Temat: Dzielenie gruntu ??
    Od: "Grzechu" <s...@p...onet.pl>

    Cześć,
    Pytanie na które bardzo pilnie potrzebuje odpowiedzi.
    Jest grunt o pewnej powierzchni z 2 budynkami na nim. Właścicielami są 2
    osoby (z różnych rodzin) wpisane do księgi wieczystej. Czy jedna z tych
    dwóch osób może bez zgody, przyzwolenia tej drugiej wystąpić o podział
    gruntu na 2 części ?? Jeśli tak to na jakich warunkach ? I czy to jest
    związane z sądem czy raczej prosta i szybka procedura u notariusza ???

    pzdr
    GRzegorz

  • 2. Data: 2006-04-20 19:08:24
    Temat: Re: Dzielenie gruntu ??
    Od: schedar <s...@o...pl>

    Jesli bez zgody 2 strony to jest to mozliwe przez sad

  • 3. Data: 2006-04-20 19:56:51
    Od: "Grzechu" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "schedar" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Jesli bez zgody 2 strony to jest to mozliwe przez sad

    Ok a wie ktoś ja wygląda praktyka tzn:
    1. kto ponosi wszelkie koszty sądowe ?
    2. jakie one mogą być wysokie w tego typu sprawie ?
    3. jak długo może się toczyć cała procedura ?

    Podział nie jest prosty bo na gruncie są 2 różne budynki, droga dojazdowa
    jest jedna, więc przy podziale nie wiadomo jakby jedna ze stron dojeżdżała,
    woda jest w studni (podział studni !!!), tak samo problem z szambem etc.

  • 4. Data: 2006-04-21 05:24:43
    Od: "Cyberix" <c...@i...pl>

> [...]
    > jest jedna, więc przy podziale nie wiadomo jakby jedna ze stron
    > dojeżdżała, woda jest w studni (podział studni !!!), tak samo problem z

    Przeciez aby zrobic podzial to musi byc geodeta i wymierzyc to wszystko.
    Dojazd do 2 dzialki musi byc zagwarantowany, jak nie ma to trzeba ustanowic
    sluzebnosc przez 1 dzialke. Sprawa raczej prosta nie bedzie.