  • 21. Data: 2002-08-20 14:37:28
    Temat: Re: Proszę
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    Marcin wrote:
    > to jest "do wiary"
    > mnie bardziej interesuje podstawa prawna używania tegoż
    > oprogramowania przeze mnie

    Posiadanie oryginalnego egzemplarza programu.

    A czy chociaż wiesz co znaczy licencja?

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700.htm

  • 22. Data: 2002-08-20 14:45:13
    Od: Marcin <stern@im_Himmel.de>

    Elita.pl wrote:

    > Posiadanie oryginalnego egzemplarza programu.

    co rozumiesz przez "oryginalny egzemplarz programu"?
    skompilowany program?
    wersję żródłową?
    nie wydaje mi się, żeby obecny tu (gdzie siedzę) windows był jedynym
    oryginalnym windowsem, a cała reszta to jego kopie :)

    (jeśli jednak tak było, proszę innych użytkowników o podesłanioe pliku
    batmeter.dll bo mi się zgubił)

    > A czy chociaż wiesz co znaczy licencja?

    tak, i nie odpowiedziałeś na pytania,
    1:0 dla mnie
    (przyznaję sobie jeszcze 0.5 punktu za zdanie po łacinie, które ma sens) :)

    pozdrawiam

    ja

    --
    OE, IE RULEZ!!!
    Niech żyje i trwa

  • 23. Data: 2002-08-20 14:48:38
    Od: Marcin <stern@im_Himmel.de>

    Marcin wrote:

    > wersję żródłową?

    źródła oczywiście, przepraszam za błąd

    --
    OE, IE RULEZ!!!
    Niech żyje i trwa

  • 24. Data: 2002-08-20 15:01:44
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 20 Aug 2002 15:55:34 +0200, "Elita.pl"
    <b...@e...pl> zakodował:

    >Emisja utworu jest odrębnym polem jego eksploatacji i nie jest powiązana
    >z polem wprowadzenia do obrotu egzemplarzy utworu.
    >Każdy może sobie kupić - także stacja telewizyjna - tudzież otrzymać za darmo,
    >może ten egzemplarz potem odsprzedać, wytapetować sobie nim studio, lub rozdać
    >na rynku, nie może natomiast wykonać jego emisji bo jest to już inne pole
    >eksploatacji.

    Podobnie jak program komputerowy - kupujesz zazwyczaj nie egzemplarz,
    lecz prawo do używania danego programu (analogicznie do wyemitowania
    filmu). Możesz sprzedać, jak twierdzisz, egzemplarz programu
    komputerowego (taśmę z filmem), ale nie możesz go używać (wyemitować)?

    Zrozum wreszcie, nie kupujesz egzemplarza programu, a jedynie prawo do
    jego używania (licencję).

    Dalej łopatologiczne tłumaczenie:
    Jak kupisz licencję na znakowanie swojego produktu logiem np. nike, to
    nie znaczy, że możesz tę licencję sprzedać dalej.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 25. Data: 2002-08-20 15:08:47
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    Marcin wrote:
    > co rozumiesz przez "oryginalny egzemplarz programu"?

    Dokładnie to co ten zwrot oznacza - egzemplarz wprowadzony do obrotu
    przez producenta a nie pirata.

    > skompilowany program?
    > wersję żródłową?
    > nie wydaje mi się, żeby obecny tu (gdzie siedzę) windows był jedynym
    > oryginalnym windowsem, a cała reszta to jego kopie :)

    Przykro mi bardzo, ale nie będę rozmawiał na tym poziomie.
    Bez urazy, ale tak jak nie da się rozmawiać z trzyletnim dzieckiem
    dlaczego Słońce świeci - bo brak mu konkretnej wiedzy z fizyki - tak
    z Tobą na ten temat.

    > tak, i nie odpowiedziałeś na pytania,

    Po tym co piszesz nie sądzę byś wiedział.

    > 1:0 dla mnie
    > (przyznaję sobie jeszcze 0.5 punktu za zdanie po łacinie, które ma sens) :)

    Możesz sobie nawet przyznać jeszcze nieskończoną liczbę punktów, a nawet 1
    więcej.

    Przypomnę tylko, że dwa listy wcześniej zadałem Ci pytanie, na które nie
    odpowiedziałeś "zajmujesz się tematyką prawa autorskiego i rzeczywiście
    masz wątpliwości, czy też ta dyskusja jest tylko dla sportu ? "

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700.htm

  • 26. Data: 2002-08-20 15:32:10
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    Kaizen wrote:
> [...]
    > filmu). Możesz sprzedać, jak twierdzisz, egzemplarz programu
    > komputerowego (taśmę z filmem), ale nie możesz go używać (wyemitować)?

    Proszę Cię Kaizen - zamilknij do czasu, aż poczytasz sobie na tematy,
    w których się wypowiadasz. Wybacz ostre słowa, ale zmęczyły mnie już dyskusje,
    w których muszę wykładać elementarne podstawy wiedzy w tym temacie.
    Naucz się odróżniać użytek prywatny - do którego przeznaczona jest dany
    egzemplarz utworu, w tym program komputerowy - od użytku publicznego, od
    emisji itp.

    Kupując taśmę z filmem kupuję jego egzemplarz i mogę zrobić z nim co mi się
    żywnie podoba - także go używać, czyli oglądać.
    Emisja czy też publiczne odtworzenie to *INNE*, *OSOBNE* pola eksploatacji.
    Dlatego nie mogę tego robić bez wniesienie osobnych opłat, ale *ja* mogę
    go sobie do woli używać, mogę go nawet pożyczyć dowolnej osobie znajdującej
    się ze mną w kręgu towarzyskich lub rodzinnych związków.

    Tak samo jest z programem komputerowym - w szczególnym dziale poświęconym
    programom komputerowym - nie ma żadnej mowy o wykluczeniu dysponowania
    jego legalnymi egzemplarzami przez użytkownika (poza dzierżawą i najmem)
    Koniec i kropka.

    Jeśli nie potrafisz tego zrozumieć - wbij to sobie do głowy jako aksjomat.

    Przytoczę Ci jeszcze coś, może Ci się dodatkowo rozjaśni sprawa:

    Art. 50. Odrębne pola eksploatacji stanowią w szczególności:
    1) utrwalenie,
    2) zwielokrotnienie określoną techniką,
    3) wprowadzenie do obrotu,
    4) wprowadzenie do pamięci komputera,
    5) publiczne wykonanie albo publiczne odtworzenie,
    6) wystawienie,
    7) wyświetlenie,
    8) najem,
    9) dzierżawa,
    10) nadanie za pomocą wizji lub fonii przewodowej albo
    bezprzewodowej przez stację naziemną,
    11) nadanie za pośrednictwem satelity,
    12) równoczesne i integralne nadanie utworu nadawanego przez
    inną organizację radiową lub telewizyjną.

    We wniesionej właśnie poprawce jest :
    Odrębne pola eksploatacji stanowią:
    1) w zakresie utrwalani i zwielokrotniania utworu -wytwarzanie określoną
    techniką egzemplarzy utworu, w tym techniką drukarską,
    reprograiczną, zapisu
    magnetycznego oraz techniką cyfrową
    2) w zakresie obrotu oryginałem albo egzemplarzami, na których
    utwór utrwalono-
    wprowadzenie do obrotu, użyczenie lub najem oryginału albo
    egzemplarzy
    3) "w zakresie rozpowszechniania utworu w sposób inny niż
    w pkt.2. publiczne ywkonanie, wystawienie, wyświetlenie,
    odtworzenie
    oraz nadawanie i reemitowanie, a także publiczne udostępnienie
    utworu,
    w taki w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w
    miejscu i w czasie
    przez siebie wybranym"

    Hehe - tu ciekawe, że ostatnie zdanie brzmi prawie dokładnie tak jak nasze ze
    strony
    http://www.sti.org.pl/tresci.htm co wyraźnie pokazuje przynanie nam racji co do
    obowiązków
    telekomów :)))

    > Zrozum wreszcie, nie kupujesz egzemplarza programu, a jedynie prawo do
    > jego używania (licencję). [..]

    Doprawdy? To na półce w sklepie stoją prawa do używania? Ciekawe...
    Ciekawe też, że na fakturach mam "program taki i owaki" a nie "prawo do
    używania programu takiego to i owakiego".

    Usilnie proszę - dość prezentacji totalnej ignorancji.

    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700.htm

  • 27. Data: 2002-08-20 15:34:29
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    From:
    "Elita.pl" <b...@e...pl>

    17:32

    Re: Proszę

  • 28. Data: 2002-08-20 15:34:51
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

  • 29. Data: 2002-08-20 16:17:52
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 20 Aug 2002 17:32:10 +0200, "Elita.pl"
    <b...@e...pl> zakodował:

    >Naucz się odróżniać użytek prywatny - do którego przeznaczona jest dany
    >egzemplarz utworu, w tym program komputerowy - od użytku publicznego, od
    >emisji itp.

    Przekręcasz przykłady. Dyskusja nie dotyczy różnic pomiędzy użytkiem
    prywatnym a publicznym. W przykładzie z filmem była cały czas mowa o
    uzytku publicznym przez stację A i B. Ten sam użytek, jednak inne
    podmioty nie mogą jednak go dokonywać?

    >Kupując taśmę z filmem kupuję jego egzemplarz i mogę zrobić z nim co mi się
    >żywnie podoba - także go używać, czyli oglądać.

    Mylisz się. Nie możesz wielu rzeczy z nim zrobić. Nie możesz np. się
    pod tym dziełem podpisać.

    >Usilnie proszę - dość prezentacji totalnej ignorancji.

    Podpisuję się dwiema rencoma :)

    Art. 74. 1. Programy komputerowe podlegają ochronie jak utwory
    literackie, o ile przepisy niniejszego rozdziału nie stanowią inaczej.
    [...]
    4. Autorskie prawa majątkowe do programu komputerowego, z
    zastrzeżeniem przepisów art. 75 ust. 2 i 3, obejmują prawo do:

    1) trwałego lub czasowego zwielokrotnienia programu komputerowego w
    całości lub w części jakimikolwiek środkami i w jakiejkolwiek formie;
    w zakresie, w którym dla wprowadzania, wyświetlania, stosowania,
    przekazywania i przechowywania programu komputerowego niezbędne jest
    jego zwielokrotnienie, czynności te wymagają zgody uprawnionego,

    2) tłumaczenia, przystosowywania, zmiany układu lub jakichkolwiek
    innych zmian w programie komputerowym, z zachowaniem praw osoby, która
    tych zmian dokonała,

    3) rozpowszechniania, w tym najmu, programu komputerowego lub jego
    kopii.

    Art. 75. 1. Jeżeli umowa nie stanowi inaczej, czynności wymienione w
    art. 74 ust. 4 pkt 1 i 2 nie wymagają zgody uprawnionego, jeżeli są
    niezbędne do korzystania z programu komputerowego zgodnie z jego
    przeznaczeniem, w tym do poprawiania błędów przez osobę, która
    legalnie weszła w jego posiadanie.

    Przeczytaj ze zrozumieniem pierwsze 5 wyrazów Art. 75.
    O wszystkim decyduje licencja, że tak się znowu powtórzę.

  • 30. Data: 2002-08-20 16:21:21
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 20 Aug 2002 17:08:47 +0200, "Elita.pl"
    <b...@e...pl> zakodował:

    >Dokładnie to co ten zwrot oznacza - egzemplarz wprowadzony do obrotu
    >przez producenta a nie pirata.

    Czyli jak ściągnę program ze strony producenta, to jest OK, ale jak z
    dwukrówek, to już nie mogę go odsprzedać? LOL

    Kiedy do Ciebie dotrze, że nie można mówić o egzemplarzu programu
    komputerowego, w odróżnieniu od egzemplarza rzeźby, dobitki
    fotograficznej, książki itp?

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775