  • 31. Data: 2002-08-20 16:34:26
    Temat: Re: Proszę
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    Kaizen wrote:
    > Przekręcasz przykłady. Dyskusja nie dotyczy różnic pomiędzy użytkiem
    > prywatnym a publicznym. W przykładzie z filmem była cały czas mowa o
    > uzytku publicznym przez stację A i B. Ten sam użytek, jednak inne
    > podmioty nie mogą jednak go dokonywać?

    Nie. Dyskusja dotyczyła tego, czy ktoś może sprzedać posiadany przez siebie
    egzemplarz programu komputerowego, czy też nie.

    > Mylisz się. Nie możesz wielu rzeczy z nim zrobić. Nie możesz np. się
    > pod tym dziełem podpisać.

    Zaczynam wymiękać.

    > 4. Autorskie prawa majątkowe do programu komputerowego, z
    [..]
    > Przeczytaj ze zrozumieniem pierwsze 5 wyrazów Art. 75.
    > O wszystkim decyduje licencja, że tak się znowu powtórzę.

    Wymiękłem do końca.

    Czyżbym natknął się na nową ekspresję Experta ?

    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700.htm

  • 32. Data: 2002-08-20 16:57:07
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 20 Aug 2002 18:34:26 +0200, "Elita.pl"
    <b...@e...pl> zakodował:

    >Zaczynam wymiękać.

    W końcu zaczynasz myśleć rozsądnie i przyznawać mi rację.

    >[..]
    >
    >Wymiękłem do końca.

    Nie rozumiem, skąd takie cięcie cytatów. Czyżbyś nie rozróżniał art.
    75 od ust. 4 art 74? Dla ułatwienia podam jeszcze raz te pierwsze 5
    wyrazów art. 75

    Art. 75. 1. Jeżeli umowa nie stanowi inaczej,

    >Czyżbym natknął się na nową ekspresję Experta ?

    Spojrzałeś w lustro?

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 33. Data: 2002-08-20 17:47:19
    Od: "Kinga" <k...@p...onet.pl>

    Dziękuję Wam bardzo za tak żywą reakcję ..
    Konkretnie chodzi o Cad kupiony legalnie od dystrybutora/klucz,certyfikat
    na nazwisko itp/
    Bardzo to skomplikowane ,ale z tego co zrozumiałam to raczej możemy
    sprzedać.
    Dziękuję jeszcze raz.
    Pozdr.Kinga Ka

  • 34. Data: 2002-08-20 18:57:53
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 20 Aug 2002 19:47:19 +0200, "Kinga"
    <k...@p...onet.pl> zakodował:

    >Bardzo to skomplikowane ,ale z tego co zrozumiałam to raczej możemy
    >sprzedać.

    Jeżeli nie jest to zabronione w licencji.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 35. Data: 2002-08-20 19:45:01
    Od: "Mich" <p...@w...pl>

    > Pięknego dnia Tue, 20 Aug 2002 19:47:19 +0200, "Kinga"
    > <k...@p...onet.pl> zakodował:

    > Jeżeli nie jest to zabronione w licencji.

    oczywiscie masz racje

    z pozdrowieniami

  • 36. Data: 2002-08-20 19:54:47
    Od: "Mich" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Kinga" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > na nazwisko itp/
    > Bardzo to skomplikowane ,ale z tego co zrozumiałam to raczej możemy

    zobacz, czy w warunkach licencji tego programu sa jakies informacje na temat
    ewntualnej odsprzedazy.

    oto przyklad : warunki odsprzedazy legalnege Windows ME :
    cytat :
    "Czy mogę legalnie sprzedać zakupione i używane przeze mnie oprogramowanie?
    W pewnych okolicznościach tak, o ile przestrzegane są warunki przekazania
    oprogramowania określone w umowie licencyjnej. Nie można wypożyczać ani
    dzierżawić oprogramowania, ale w ramach Umowy Licencyjnej Użytkownika
    Oprogramowania (EULA) można przekazać prawa do niego, pod warunkiem, że
    przekazuje się wszystkie kopie oprogramowania i wszystkie dołączone
    materiały drukowane, w tym oryginał umowy licencyjnej i certyfikat
    autentyczności (COA), jeśli takie istnieją. Aby przekazanie praw było ważne,
    nowy nabywca oprogramowania musi zgodzić się na warunki umowy EULA.
    Przekazanie oprogramowania obejmuje najnowsze uaktualnienie produktu oraz
    wszystkie jego wcześniejsze wersje znajdujące się w posiadaniu użytkownika.

    Przed przekazaniem oprogramowania trzeba usunąć wszystkie kopie produktu ze
    swojego komputera, w tym również z komputera przenośnego, gdy dopuszczalna
    jest "druga kopia" oprogramowania.

    Jeśli ma być przekazane oprogramowanie licencjonowane w ramach pakietu
    licencyjnego dla wielu użytkowników, trzeba przekazać nowemu, pojedynczemu
    właścicielowi wszystkie kopie produktu. Pakietu Microsoft License Pak nie
    można podzielić.

    Wielu produktów firmy Microsoft rozprowadzanych przez oryginalnych
    producentów sprzętu (OEM) nie można przekazywać w żadnych okolicznościach.
    Aby stwierdzić, czy przekazanie jest możliwe, należy zajrzeć do umowy EULA
    dołączonej do produktu OEM. "

    widac z tego, ze Elita.pl jest innego zdania niz Microsoft. Mysle, ze
    nieporozumienie bierze sie z tego, ze w kontekscie odsprzedazy powinno sie
    analizowac nie tylko pawo autorskie, a glownie prawo cywilne, a szczególnie
    zawarte tam uprawnienia producenta .

    z pozdrowieniami

  • 37. Data: 2002-08-20 20:17:35
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    Kaizen wrote:
    > W końcu zaczynasz myśleć rozsądnie i przyznawać mi rację.

    Widzę, że widzisz to co chciałbyś zobaczyć...

    [..]
    > Art. 75. 1. Jeżeli umowa nie stanowi inaczej,

    Ale po kiego te punkty cytujesz?
    Przedmówczyni anie nie zwielokratnia, ani nie rozpowszechnia,
    ani nie robi żadnych z wymienionych tam rzeczy.
    To po co tym walisz?

    Po kiego mącisz coś co jest jasne i klarowne?

    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700.htm

  • 38. Data: 2002-08-20 20:18:20
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    Kaizen wrote:
    > Jeżeli nie jest to zabronione w licencji.

    Przestań człowieku gadać bzdury bo tylko szkodzisz ludziom.

    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700.htm

  • 39. Data: 2002-08-20 20:25:06
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    Mich wrote:
    [..[
> [...]
    > analizowac nie tylko pawo autorskie, a glownie prawo cywilne, a szczególnie

    O! To chyba jakiś wysyp genialnych interpretacji...
    To powiedz mi jakie uprawnienia z kodeksu cywilnego ma producent do
    sprzedanego przez siebie produktu.
    Bardzo chętnie posłucham o tym.

    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700.htm

  • 40. Data: 2002-08-20 20:29:09
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    Mich wrote:
    > oczywiscie masz racje

    Oczywiście racji nie ma.
    Ale jak tak jesteś tego pewny to proponuję zakład.
    Czy 1000 złotych będzie w sam raz, czy za dużo a może za mało?

    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700.htm