  • 91. Data: 2002-08-22 09:44:00
    Temat: Re: Proszę
    Od: "GreG" <g...@w...pl>

    Użytkownik "Elita.pl" <b...@e...pl> napisał w wiadomości
    news:3D6427DC.A403AA76@elita.pl...

    > > A moze autorzy blogow?
    >
    > Tak.

    To swietnie. Pracuj wiec dalej, a jak juz osiagniesz
    swoj cel daj mi znac. Zrobie sobie stronke o byle czym
    i polece do tepsy po tantiem.

    GreG

  • 92. Data: 2002-08-22 09:59:51
    Od: "GreG" <g...@w...pl>

    > Czy ludzie oglądaliby telewizję gdyby nie filmy albo
    > gdzie by puszczano filmy gdyby nie TV?
    > Ale jednak telewizja płaci twórcom tantiemy choć filmy
    > kupuje za ciężkie pieniądze. Dziwne wg Ciebie, tak?

    Dziwny twoj tok myslenia.
    Telewizja nie musi kupowac filmow. Kupuje je by uatrakcyjnic
    swoj program, zwiekszyc ogladalnosc, a wiec wplywy z reklam.

    > A czyż nie to samo robią telekomy!? To samo! Pośredniczą
    > między twórcą i odbiorcą i biorą za to ciężką forsę.
    > Tylko jakoś nie chcą nic zapłacić twórcom, dzięki którym
    > mają klientów.
    > I to jest dla Ciebie w porządalu, ciekawe..

    Idac tym torem, mam pytania:
    1. Czy firma Sony, znany producent telewizorow
    placi tantiemy telewizji Niepokalanow ?
    2. Czy firma Philips, znany producent odbiornikow radiowych
    placi tantiemy radiu "Nysa FM" ?
    3. Czy grupa prywatnych przewoznikow, wozacych ludzi z miasta
    do odleglego centrum rozrywki placi temu centrum haracz?

    W kazdym przypadku jedno zarabia na drugim. I co ?

    > W ogóle nikt nie zmusza twórców do wyciągania swoich dzieł
    > z szuflady, prawda?

    Kazdy ma swoj pomysl na promocje.

    > Ale tak przy okazji to powiedz mi jak to jest, że na sieci
    > są różne, nawet jeszcze nieobecne w kinach, filmy, muzyka itp.
    > Twórcy je tam zamieścili?

    To juz problem tych, ktorzy je tam nielegalnie umieszczaja i/lub nielegalnie
    stamtad sciagaja. To inny temat, nie mieszaj.

    > Męczą mnie już tak ograniczone horyzonty. Nie dość, że nie
    > rozumiesz sposobu obliczania tantiem - od przychodu to
    > nie kumasz podstaw ekonomii.
    > Jakby telekomy mogły wziąć od Ciebie choćby 1 grosz więcej
    > to już by go od Ciebie brały. Ale już nie są w stanie windować
    > cen, a już tym bardziej dominująca TP SA bo musiałaby mieć na to
    > zgodę z UOKiK. A jej nie dostanie.

    Mecza mnie takie oderwane od rzeczywistosci poglady. Ile ty masz lat ?

    > A co do kosztów to poczekaj niech się skończą serwisom kapitały
    > i będą ZMUSZONE wprowadzić *za_wszystko* opłaty.

    Katastroficzna wizja swiata? Nie lekaj sie, nie bedzie tak zle.

    > Ale fascynująca wolność!

    Jeszcze wolnosc. Internet to odrebny swiat, za dostep do niego trzeba
    zaplacic. Nie zmieniaj przyrody, nie uda ci sie.

    GreG

  • 93. Data: 2002-08-22 10:14:13
    Od: Marcin <stern@im_Himmel.de>

    GreG wrote:

    > Użytkownik "Elita.pl" <b...@e...pl> napisał w wiadomości

    GreG,

    nie karm trolla,
    to bez sensu :(

  • 94. Data: 2002-08-22 12:24:51
    Od: Astec SA <b...@a...pl>

    GreG wrote:
    > Dziwny twoj tok myslenia.
    > Telewizja nie musi kupowac filmow. Kupuje je by uatrakcyjnic
    > swoj program, zwiekszyc ogladalnosc, a wiec wplywy z reklam.

    > Idac tym torem, mam pytania:
    [..]
    > W kazdym przypadku jedno zarabia na drugim. I co ?

    To nie jest ten tor, to są tylko odbiorniki.
    Ale producenci nośników i urządzeń kopiujących już płacą tantiemy.

    > Kazdy ma swoj pomysl na promocje.

    Jaką promocję skoro utwór leży w szafie?

    > To juz problem tych, ktorzy je tam nielegalnie umieszczaja i/lub nielegalnie
    > stamtad sciagaja. To inny temat, nie mieszaj.

    Wcale nie inny temat. Czy myślisz, że zamknęliby Napstera czy też sieci typu
    Kazaa itp. gdyby telekomy płaciły tantiemy i twórcy na tym zarabiali?
    A tak to wychodzi, że telekomy - między innymi - zarabiają na piractwie.

    > Mecza mnie takie oderwane od rzeczywistosci poglady.

    Oderwane od rzeczywistości? Chcesz powiedzieć, że jakiś telekom mógłby brać
    drożej ale jest tak łaskawy, że tego nie robi? Buacha cha cha cha !!!

    A co do TP SA to jest uznana za podmiot dominujący. Jakakolwiek podwyższa cen
    musi być zatwierdzona przez Urząd, więc kto tu jest oderwany od rzeczywistości

    Zobacz sobie na http://www.elita.pl/arek/o_mnie.htm

    > Katastroficzna wizja swiata? Nie lekaj sie, nie bedzie tak zle.

    Nie - realistyczna wizja świata. I dlaczego nie miałoby być tak źle?
    Uważasz, że właściciele portalów będę do końca życia dokładać ze swojej
    kieszeni i innych zysków, dziesiątki milionów złotych by utrzymać dla Ciebie
    darmowe usługi i napychać kasę telekomom ?

    > Jeszcze wolnosc. Internet to odrebny swiat, za dostep do niego trzeba
    > zaplacic. Nie zmieniaj przyrody, nie uda ci sie.

    Oczywiście, że trzeba zapłacić. Za stworzone w nim treści także ktoś musi
    płacić i niedługo zaczniesz robić to każdy internauta jeśli telekomy nie
    zaczną w końcu płacić tantiem tak jak to powinny robić.

    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700.htm

  • 95. Data: 2002-08-22 12:26:52
    Od: Astec SA <b...@a...pl>

    Marcin wrote:
    > nie karm trolla,
    > to bez sensu :(

    Podaj mi namiar na siebie.
    Podjadę do Ciebie i powiesz mi to prosto w oczy.

    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700.htm

  • 96. Data: 2002-08-22 12:37:03
    Od: Marcin <stern@im_Himmel.de>

    Astec SA wrote:

    > Podaj mi namiar na siebie.
    > Podjadę do Ciebie i powiesz mi to prosto w oczy.

    1. nie mówilem do Ciebie :)
    2. RTFH :)

    --
    OE, IE RULEZ!!!
    Niech żyje i trwa

  • 97. Data: 2002-08-22 14:31:26
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    Marcin wrote:
    > 1. nie mówilem do Ciebie :)
    > 2. RTFH :)

    Ale o mnie. Adres poproszę.
    Czy też gieroj jesteś tylko jako anonim ?

    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700.htm

  • 98. Data: 2002-08-22 15:41:17
    Od: "GreG" <g...@w...pl>

    Użytkownik "Astec SA" <b...@a...pl> napisał w wiadomości

    > To nie jest ten tor, to są tylko odbiorniki.
    > Ale producenci nośników i urządzeń kopiujących już płacą tantiemy.

    A producenci radioodbiornikow i telewizorow nie. Choc gdyby nie
    stacje radiowe i telewizyjne, nikt by ich urzadzen nie kupowal.

> [...]
    > Kazaa itp. gdyby telekomy płaciły tantiemy i twórcy na tym zarabiali?
    > A tak to wychodzi, że telekomy - między innymi - zarabiają na piractwie.

    Mozesz nagrac koncert na video i odtworzyc go publicznie. I to Ty bedziesz
    mogl miec klopoty z tego tytulu. Czyli producenci odbiornikow z mozliwoscia
    nagrywania rowniez sluza piractwu wg Ciebie.

    > Oderwane od rzeczywistości? Chcesz powiedzieć, że jakiś telekom mógłby brać
    > drożej ale jest tak łaskawy, że tego nie robi? Buacha cha cha cha !!!

    Prawo rynku i konkurencji.
    Smieszne to jest dla kogos, kto tego nie rozumie.

    > A co do TP SA to jest uznana za podmiot dominujący. Jakakolwiek podwyższa cen
    > musi być zatwierdzona przez Urząd, więc kto tu jest oderwany od rzeczywistości

    To fakt. Ale w rzeczywistosci wszystko daloby sie zalatwic. Nie wiesz o tym?

    > Zobacz sobie na http://www.elita.pl/arek/o_mnie.htm

    Super. HTTP 404 Nie znaleziono ...

> [...]
    > kieszeni i innych zysków, dziesiątki milionów złotych by utrzymać dla Ciebie
    > darmowe usługi i napychać kasę telekomom ?

    Portale maja swoje zrodla finansowania. Tak jak i ja, utrzymujac swoja strone.
    Jesli mnie na to nie stac, zamykam serwis, jesli wprowadzam oplaty licze sie z
    ryzykiem takiego posuniecia.
    Moze powstana platne dzialy o specyficznej zawartosci, wiekszosc informacji
    dalej bedzie darmowa. Przyklad: TVN i TVN24.
    Od dawna istnieja platne serwisy np erotyczne, czy bigbrotherowskie i nic
    wielkiego
    sie nie dzieje.

    > Oczywiście, że trzeba zapłacić. Za stworzone w nim treści także ktoś musi
    > płacić i niedługo zaczniesz robić to każdy internauta jeśli telekomy nie
    > zaczną w końcu płacić tantiem tak jak to powinny robić.

    Zaczna. A razem z nimi Sony i Philips bedzie placil polskim nadawcom.
    A Netia bedzie mi placic za mojego bloga, a Tobie za strone pt. 404.

    GreG

  • 99. Data: 2002-08-22 17:08:35
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    GreG wrote:
    > A producenci radioodbiornikow i telewizorow nie. Choc gdyby nie
    > stacje radiowe i telewizyjne, nikt by ich urzadzen nie kupowal.

    I co z tego? Już pisałem, że są to tylko odbiorniki.

    > Mozesz nagrac koncert na video i odtworzyc go publicznie. I to Ty bedziesz
    > mogl miec klopoty z tego tytulu. Czyli producenci odbiornikow z mozliwoscia
    > nagrywania rowniez sluza piractwu wg Ciebie.

    Nie. Naprawdę nie widzisz istotnej różnicy czy się zgrywasz?

    > Prawo rynku i konkurencji.
    > Smieszne to jest dla kogos, kto tego nie rozumie.

    No dyć o tym mówię - telekomy nie mają już możliwości brania większych
    opłat. O co więc Ci się rozchodzi z tym prawem rynku i konkurencji?

    > To fakt. Ale w rzeczywistosci wszystko daloby sie zalatwic.
    > Nie wiesz o tym?

    TP SA przestała być już pupilkiem rządzących, a wręcz przeciwnie.

    Poprawka: http://www.elita.pl/arek/o_mnie.html

    > Portale maja swoje zrodla finansowania. Tak jak i ja, utrzymujac swoja strone.
    > Jesli mnie na to nie stac, zamykam serwis, jesli wprowadzam oplaty licze sie z
    > ryzykiem takiego posuniecia.

    Te źródła finansowania to kapitały założycielskie, które nieustannie są zjadane
    przez koszty bo z drugiej strony brak wpływów. Jeśli portale wydają po
    kilkadziesiąt
    milionów złotych rocznie a PRZYCHODY mają na poziomie kilkuset tysięcy do 4 mln
    to jak długo jeszcze pociągną?
    Przez to padło mnóstwo serwisów, portali i innych inicjatyw a kolejne czekają
    do tego w kolejce.

    > Moze powstana platne dzialy o specyficznej zawartosci, wiekszosc informacji
    > dalej bedzie darmowa. Przyklad: TVN i TVN24.

    Ale po co dajesz przykłady oderwane od rzeczywistości? Na złudnych nadziejach,
    że Internet przyniesie tyle wpływów z reklam co telewizja wywaliła się cała
    ta branża.
    A co do Twojego przykładu...
    TVN 24 przynosi nawet operacyjne straty - reklamy za mało dają zysku, wpływy
    z kablówek też są zbyt małe choć cena wg tych ostatnich wygórowana.

    > Od dawna istnieja platne serwisy np erotyczne, czy bigbrotherowskie i nic
    > wielkiego sie nie dzieje.

    I nikt nie broni im istnieć dalej. Stwierdzam tylko oczywisty fakt, że
    niedługo gdzie się nie ruszysz w Sieci to będziesz musiał płacić.
    Bo serwisy z mniejszymi funduszami przejedzą je i padną - jak Arena czy Ahoj -
    a pozostałe wprowadzą wtedy opłaty bo inaczej też padną.
    Nikt nie będzie w nieskończoność wyciągał swojej kasy by "sponsorować" innych.
    To interes a nie działalność dobroczynna...

    > Zaczna. A razem z nimi Sony i Philips bedzie placil polskim nadawcom.
    > A Netia bedzie mi placic za mojego bloga, a Tobie za strone pt. 404.

    W Japonii telekom DoCoMo płaci dostarczycielom treści 75% (sic!) - czy też 85% -
    z osiągniętych wpływów wygenerowanych przez dany serwis.
    Powiedz mi - czy Ci Japończycy w telekomie to tacy durnie czy też może
    dostrzegli coś czego nie potrafią zrozumieć inne telekomu? A mianowicie to,
    że opłacenie dostarczycieli treści najzwyczajniej w świecie... OPŁACA się!

    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700.htm

  • 100. Data: 2002-08-22 18:12:34
    Od: Wojciech <b...@p...wp.pl>

    On Thu, 22 Aug 2002 00:45:49 +0200, Elita.pl wrote:

    > W takim razie jak? kwot? jeste? gotów postawiae na podparcie swojego
    > zdania? Ja stawiam 1000,00 z?otych. Kwota odpowiednia, czy te? za ma?a,
    > za du?a dla Ciebie?

    Ale jaja :-)
    zerknij sobie do kodeksu cywilnego,
    jest tam art 413 par. 2
    sprawdz ile warty jest twoj tauzen :-)

    > Czy te? Twoje mniemanie jest nic nie warte?

    bo ja wiem, moze i nie :-),
    ja przynajmniej nigdy go nie wycenialem

    na ambicje kolego to ty mi nie raczej nie wiedziesz,
    sprobuj czegos bardziej wyrafinowanego,

    --
    Wojciech