  • 1. Data: 2002-08-19 21:44:07
    Temat: Swiadek w rozprawie karnej
    Od: "VIPunia - Iwona Jankowska" <v...@s...ae.poznan.pl>

    Witam,

    mam sie zjawic w charakterze swiadka w sprawie karnej
    mam z tym powazny problem
    jest to w trakcie duzego przedsiewziecia do ktorego sie przygotowywalam od
    ok. pol roku na co poszla cala moja energia i czas podczas wakacji, ktorych
    po prostu nie mialam - ostatnie 3 m-ce tyralam
    i nagle mam sie zjawic
    super gdyby to zajeloby mi 2-3h tyle jestem w stanie poswiecic.. i to tez z
    duzym 'odszkodowaniem' za straty poniesionymi poprzez to ze bede musiala
    zniknac z miejsca na 2-3h do sadu
    problem jest tego typu ze mam sie zjawic o ok. 20 h z miejsca (chodzi o Sad
    rejonowy w miejscowosci Lesko) w ktorym bede - na drugim koncu Polski
    i strace na to przynajmniej 2 dni :((((
    czy istnieje mozliwosc przesuniecia terminu ?
    jakich argumentow mam uzywac i na jakie artykuly sie powolac ?
    nie bede sciemniac ze jestem chora bo to nie ma sensu chyba
    no chyba ze sie rozloze naprawde :(

    jednak gdyby sie okazalo ze musze sie zjawic bo nie wiem .. kara pieniezna
    bedzie taka wysoka ze nie bede wstanie zaplacic
    to czy mam prawo (no musze miec) rzadac odszkodowania za poniesione straty
    hmm nie tyle moralne.. ale stracona mozliwosc uzyskania lepszego
    wyksztalcenia... nie wiem po prostu zamiast tego przygotowywania cale
    wakacje moglam isc do pracy.. a ja siedzialam i harowalam spolecznie
    przynajmniej 3 miesiace zeby zorganizowac pewne przedsiewziecie i nie moge
    ot tak powiedziec sorry nie bedzie mnie...

    jestem po prostu teraz zalamana, ale z drugiej strony chce pomoc osobie
    ktorej ta sprawa dotyczy...

    btw1. zlozylam juz wszystkie wyjasnienia na policji - wiec chyba chodzi
    tylko o potwierdzenie tego przed sadem.

    btw2. ten sam przypadek dotyczy mojego kolegi, z ktorym razem organizujemy
    to przedsiewziecie (konkretnie jest to szkolenie na 150 osob), ktore jest
    juz calkowicie zorganizowane zarezerwowany jest osrodek, ludzie wplacili
    wpisowe, zamowieni goscie, zaplacona zaliczka itp... drukujemy programy ...
    co tam gadac wiecej

    Bardzo prosze Was o pomoc

    Iwona / VIPunia

    --
    Iwona Jankowska - VIPka - Vigorous Independent Person'ka
    Serwis Studencki AE Poznan - http://student.ae.poznan.pl

  • 2. Data: 2002-08-20 13:29:38
    Temat: Re: Swiadek w rozprawie karnej
    Od: Kazik <s...@k...net.pl>

    VIPunia - Iwona Jankowska wrote:

    > Witam,
    >
    > mam sie zjawic w charakterze swiadka w sprawie karnej
    > mam z tym powazny problem....

    Można wtedy zachorować.
    kazik

  • 3. Data: 2002-08-20 14:02:14
    Temat: Odp: Swiadek w rozprawie karnej
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Kazik <s...@k...net.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:3...@k...net.pl...
    > Można wtedy zachorować.

    i dalej miec niespokojne sny ;-) choroba nie powstrzymuje sądu od ponownego
    wezwania :-) może jedynie dojść do sytuacji ,że sąd pominie zeznania tego
    właśnie świadka z innych powodów dających możliwości zamknięcia przewodu
    s...

    Sandra

  • 4. Data: 2002-08-21 07:20:13
    Temat: Re: Odp: Swiadek w rozprawie karnej
    Od: Kazik <s...@k...net.pl>

    Sandra wrote:

> [...]
    > właśnie świadka z innych powodów dających możliwości zamknięcia przewodu

    Chorować można dość często, należy tylko pisemnie powiadomić o tym sąd.
    Nauczyli nas tego znani adwokaci w głośnych sprawach.
    Nie mówmy o spokoju sumienia, bo nie wiemy jaką wagę ma ta sprawa. Rozpatrujmy
    tylko legalizm działania.

    pozdrawiam
    kazik

  • 5. Data: 2002-08-21 07:59:30
    Temat: Odp: Odp: Swiadek w rozprawie karnej
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Kazik <s...@k...net.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:3...@k...net.pl...
    . Rozpatrujmy
    > tylko legalizm działania.

    w przypadku zeznań mających jakies szczegolne znaczenie tak ale w przypaku
    jakis tam kilku słów lepiej mieć to za soba i nie przeciągać w czasie...

    Sandra

  • 6. Data: 2002-08-21 11:08:55
    Temat: Re: Odp: Odp: Swiadek w rozprawie karnej
    Od: Kazik <s...@k...net.pl>

    Sandra wrote:

> [...]
    > jakis tam kilku słów lepiej mieć to za soba i nie przeciągać w czasie...

    Oczywiście masz rację.
    Nieumiejętne uchylanie się od powinności stawienia się w sądzie jako świadek
    może zaskutkować, że w tej sprawie karnej tylko świadek zostanie ukarany :-)

    kazik