  • 111. Data: 2002-08-23 09:48:36
    Temat: Re: Proszę
    Od: Marcin <stern@im_Himmel.de>

    Elita.pl wrote:

    > Masz zamiar dalej pajacować jako anonimowy gieroj, czy też podasz
    > mi w końcu ten adres?

    zastanawiam się ;)

    --
    OE, IE RULEZ!!!
    Niech żyje i trwa

  • 112. Data: 2002-08-23 13:04:47
    Od: "Marek K" <m...@o...kappa.pl>

    > zastanawiam się ;)

    Uprasza sie o niekarmienie trolla/elity/asteca

    Marek

  • 113. Data: 2002-08-23 13:10:03
    Od: Marcin <stern@im_Himmel.de>

    Marek K wrote:

    > Uprasza sie o niekarmienie trolla/elity/asteca

    o wypraszam sobie umawiamy się na uczciwy pojedynek ;)

    --
    OE, IE RULEZ!!!
    Niech żyje i trwa

  • 114. Data: 2002-08-23 13:17:02
    Od: "Marek K" <m...@o...kappa.pl>

    > o wypraszam sobie umawiamy się na uczciwy pojedynek ;)

    zyjesz zludzeniami, arnoldek/miszczu/buzdygan jest uczciwy inaczej ;)

    Marek

    P.S. EOT bo inaczej sam zaczynam karmic

  • 115. Data: 2002-08-23 15:31:08
    Od: Wojciech <b...@p...wp.pl>

    On Thu, 22 Aug 2002 07:18:14 +0200, Kinga wrote:

    > Program to ArchiCad6.5

    Znalazlem w internecie strone dystrybutora Autocada na Polske:

    www.archicad.pl

    jest tam podany wykaz przedstawicieli w Polsce.

    Skontaktowalem sie e-mailem z przedstawicielem z Warszawy i zapytalem,
    jak w swietle warunkow licencji wyglada kwestia zbycia AutoCADA,
    Zwrocilem sie takze o ewentualne wskazanie, gdzie moglbym uzyskac tekst
    licencji w jezyku polskim.

    Otrzymalem odpowiedz, ktora jak sadze powinna rozwiazac twoj problem i
    jednoczesnie zakonczyc ten watek.

    Poniewaz mam zgode na opublikowanie odpowiedzi z Autocada,
    publikuje go w calosci:

    --
    Szanowny Panie,

    Stosowny akapit umowy licencyjnej ArchiCADa mówi, ?e:

    "Licencja
    [...] * Mo?esz przekazaae Oprogramowanie i wszelkie zwi?zane z nim
    uprawnienia wynikaj?ce z niniejszej Umowy Licencyjnej innej osobie lub
    firmie pod warunkiem, ?e przeczyta ona i zaakceptuje warunki tej Umowy,
    a tak?e pod warunkiem, ?e nie zachowasz ?adnych kopii Oprogramowania ani
    w ca?o?ci, ani te? w ?adnej jego cz??ci. Osoba, której przekazujesz
    Oprogramowanie, musi wyraziae zgod? na warunki niniejszej Umowy, a firma
    Graphisoft musi zostaae pisemnie powiadomiona o takim przekazaniu. Takie
    przekazanie powoduje wyga?ni?cie Twojej licencji na u?ytkowanie tego
    Oprogramowania. SPRAWD?, CZY LICENCJA ZAWIERA SPECJALNE OGRANICZENIA I
    WARUNKI, JAKIE MOG? TOWARZYSZYAE LICENCJOM NABYTYM W RAMACH OFERT
    SPECJALNYCH.

    Ograniczenia
      * Nie wolno sprzedawaae, dystrybuowaae, cedowaae, sublicencjonowaae,
    podnajmowaae, wypo?yczaae lub leasingowaae ani te? w jakikolwiek inny
    sposób przekazywaae lub nadawaae prawa do u?ytkowania Oprogramowania
    (oprócz przypadków opisanych powy?ej), ani te? przekazywaae lub
    udost?pniaae poprzez sieci komputerowe w celu u?ycia zarobkowego, zarówno
    w cz??ci jak te? w ca?o?ci, bez specjalnego upowa?nienia otrzymanego od
    firmy Graphisoft.[...]"

    Praktyka jest taka, ?e my, czyli jedyny i upowa?niony dystrybutor
    produktów firmy Graphisoft, wyra?amy z regu?y zgod? na sprzeda? programu
    z drugiej r?ki. Jedyny warunek jaki stawiamy to dostarczenie do nas
    odpowiednich dokumentów okre?laj?cych: KTO, OD KOGO i CO kupi?. Czyli
    np. faktura sprzeda?y przez firm? "X" firmie "Y" programu ArchiCAD xxx o
    numerze "Z". Je?li mamy w?tpliwo?ci sk?d si? dany egzemplarz programu
    wzi?? w Polsce to dodatkowo prosimy o udokumentowanie tego. Oczywi?cie
    nie interesuje nas cena sprzeda?y (mo?na j? wymazaae na przesy?anych do
    nas dokumentach). W zamian wystawiamy nowy certyfikat posiadacza
    oprogramowania dla nowego u?ytkownika. Ca?a ta procedura ma m.in. cel
    bardzo praktyczny - chodzi o kontrol? nad kluczami, które czasem gin?, a
    s? niezb?dne do zakupu uaktulnienia do nowszej wersji.

    Komentarz "od siebie" doda?bym nast?puj?cy: W ?yciu bywa ró?nie, ludzie
    si? schodz? i rozchodz?, firmy powstaj? i upadaj?. Staramy si? (my czyli
    dystrybutor ArchiCADa) podchodziae do tego normalnie i  w ?adnym stopniu
    nie ograniczaae uczciwie post?puj?cym osobom mo?liwo?ci korzystania z
    programu, w tym równie? przekazywania go innym jako elementu mienia
    firmy.

    Mam nadziej?, ?e te wyja?nienia s? wystarczaj?ce i satysfakcjonuj?ce.
    Na wszelki wypadek na koniec listu do??czam pe?en tekst umowy
    licencyjnej.

    Pozdrawiam
    Maciek Wa?cerz

    ===
    Maciek Wa?cerz
    Dyrektor wykonawczy

    WSC Witold Szymanik i S-ka Sp. z o.o.
    Graphisoft Center
    ul. Zwyci?zców 31a/1
    03-936 Warszawa
    tel.: (+22) 6176835, (+22) 6160765
    faks: (+22) 6160774
    e-mail: w...@w...com.pl
    http://www.wsc.com.pl
    http://www.archicad.com.pl
    Firma WSC Witold Szymanik i S-ka Sp. z o.o. jest autoryzowanym
    dystrybutorem programu ArchiCAD w Polsce oraz autoryzowanym sprzedawc?
    komputerów Apple Macintosh.

    ===
    WA?NE
    PRZECZYTAJ UWA?NIE NINIEJSZ? UMOW?. PRZEZ NACI?NI?CIE PRZYCISKU "TAK"
    WYRA?ASZ SWOJ? ZGOD? NA PRZYJ?CIE NINIEJSZEJ UMOWY LICENCYJNEJ WRAZ Z
    OGRANICZON? GWARANCJ? I JEJ WY??CZENIAMI. JE?ELI NIE ZGADZASZ SI? NA
    WARUNKI NINIEJSZEJ UMOWY, DOSTARCZ NIEZW?OCZNIE PE?EN PAKIET DO MIEJSCU
    JEGO NABYCIA BY OTRZYMAAE ZWROT ZAP?ACONEJ ZA? NALE?NO?CI.

    UMOWA LICENCYJNA OPROGRAMOWANIA
    FIRMY GRAPHISOFT
    Niniejsza Umowa przekazuje Tobie, U?ytkownikowi Ko?cowemu, niewy??czn?
    licencj? na u?ytkowanie za??czonego oprogramowania komputerowego
    zawartego na jednej lub kilku p?ytach CD, sprz?towego klucza
    zabezpieczaj?cego oraz towarzysz?cej im dokumentacji i opakowa?
    (nazywanych dalej "Oprogramowaniem"). Otrzymujesz licencj? na
    u?ytkowanie tego Oprogramowania do w?asnych celów na warunkach opisanych
    w tej umowie, natomiast nie nabywasz tego Oprogramowania. Jeste?
    posiadaczem no?ników, na których jest zapisane Oprogramowanie, ale
    Graphisoft zachowuje tytu? i prawo w?asno?ci samego Oprogramowania jako
    takiego.
    Oprogramowanie jest dzie?em oryginalnym i jest chronione przez
    odpowiednie przepisy prawne chroni?ce prawa autorskie i dobra
    intelektualne. Graphisoft zastrzega sobie wszelkie prawa do
    jakiegokolwiek powielania Oprogramowania, w??czaj?c w to dokumentacj?,
    logo, znaki towarowe, ikony i interfejs, zarówno jako ca?o?ci, jak te?
    we fragmentach.

    LICENCJA
    * Mo?esz u?ywaae Oprogramowania wy??cznie na jednym komputerze (CPU) jako
    U?ytkownik Ko?cowy do celów w?asnych. Nie wolno Ci w ?aden sposób
    rozpowszechniaae ani te? sprzedawaae Oprogramowania, ani jako produktu
    samodzielnego, ani te? jako fragmentu jakiegokolwiek innego produktu.
    * Mo?esz sporz?dziae jedn? kopi? Oprogramowania w formie mo?liwej do
    odczytania przez komputer, jedynie dla celów archiwalnych jako kopi?
    zapasow?. Nie wolno Ci kopiowaae pisemnych materia?ów towarzysz?cych
    Oprogramowaniu.
[...]

    * Nie wolno w jakikolwiek sposób dekompilowaae, deasemblowaae, odtwarzaae
    modu?ów 1/4 ród?owych, ani te? przekszta?caae Oprogramowania (jego kodu ani
    te? urz?dzenia zabezpieczaj?cego) do postaci nadaj?cej si? do odczytania
    w jakichkolwiek celach.
    * Nie wolno w jakikolwiek sposób adaptowaae, dokonywaae translacji ani te?
    tworzyae opracowa? pochodnych ani w oparciu o ca?o?ae, ani te? w oparciu o
    jak?kolwiek cz??ae Oprogramowania.

    WYGA?NI?CIE UMOWY
    * Niniejsza umowa jest wa?na do chwili jej wyga?ni?cia. Niniejsz? umow?
    mo?esz rozwi?zaae w ka?dej chwili przez zniszczenie Oprogramowania i
    wszystkich jego kopii. Firma Graphisoft mo?e zako?czyae umow? bez
    uprzedzenia w razie naruszenia przez Ciebie jakiegokolwiek postanowienia
    niniejszej Umowy. Po zako?czeniu Umowy nale?y zniszczyae Oprogramowanie i
    wszystkie jego kopie oraz odes?aae klucz zabezpieczaj?cy do miejscowego
    partnera firmy Graphisoft, u którego Oprogramowanie zosta?o nabyte. W
    ?adnym wypadku firma Graphisoft nie jest zobowi?zana do zwrotu pieni?dzy
    za zakupione Oprogramowanie ani wyrównania jakichkolwiek strat.

    OGRANICZONA GWARANCJA
    * Graphisoft gwarantuje, ?e no?niki, na których zosta?o dostarczone
    oprogramowanie, b?d? wolne od wad przez okres 90 dni od daty zakupu
    podanej na Twoim dowodzie zakupu Oprogramowania. Graphisoft gwarantuje,
    ?e urz?dzenie zabezpieczaj?ce Oprogramowanie b?dzie wolne od wad przez
    okres 1 roku od daty zakupu podanej na Twoim dowodzie zakupu
    Oprogramowania. Niniejsza ograniczona gwarancja traci wa?no?ae, je?li
    niesprawno?ae no?nika lub urz?dzenia zabezpieczaj?cego jest w jakikolwiek
    sposób spowodowana wypadkiem, nadu?yciem, kradzie??, zagubieniem lub
    niew?a?ciwym u?yciem.
    * Okres ograniczonej gwarancji trwa od dnia PIERWSZEGO zakupu
    Oprogramowania przez pierwszego w?a?ciciela i w ?adnym razie nie mo?e
    byae przed?u?any dla nowego w?a?ciciela Oprogramowania, je?li
    Oprogramowanie jest przekazywane przez pierwszego w?a?ciciela innej
    osobie lub firmie.
    * Je?li w okresie gwarancji oka?e si?, ?e no?niki lub urz?dzenie
    zabezpieczaj?ce s? niesprawne, ca?o?ae odpowiedzialno?ci firmy Graphisoft
    oraz podejmowane przez ni? dzia?ania naprawcze b?d? polegaae, wg wyboru
    firmy Graphisoft, na:
    a) naprawie lub zast?pieniu uszkodzonych no?ników bez op?at, pod
    warunkiem, ?e zostan? one przekazane do firmy Graphisoft wraz z dowodem
    zakupu, lub
    b) zwrocie kwoty zap?aconej za licencj?.
    Materia?y zast?pcze podlegaj? gwarancji przez okres 90 dni od dnia ich
    przekazania U?ytkownikowi.
    * Chocia? firma Graphisoft przetestowa?a Oprogramowanie, jest ono
    sprzedawane "TAK JAK JEST", bez jakiejkolwiek gwarancji, wyra 1/4 nej lub
    domniemanej, dotycz?cej jego dostosowania ani te? mo?liwo?ci u?ycia do
    jakichkolwiek b?d 1/4 celów, a tak?e bez zapewnienia, ?e Oprogramowanie
    b?dzie dzia?a?o bez zak?óce? lub b??dów. Graphisoft wyra 1/4 nie wyklucza
    jakiekolwiek zobowi?zania lub gwarancje, wyra 1/4 ne lub domniemane,
    w??czaj?c w to gwarancje dotycz?ce przydatno?ci do celów handlowych,
    u?ytkowania oraz do innych okre?lonych celów oraz jako?ci, kompletno?ci
    i dok?adno?ci dzia?ania funkcji Oprogramowania.
    * ?adna porada lub informacja udzielona przez pracowników firmy
    Graphisoft, ani te? jej dystrybutorów, resellerów, partnerów, agentów
    lub konsultantów nie mo?e byae traktowana jako jakakolwiek dodatkowa
    gwarancja ani te? rozszerzenie warunków gwarancji wymienionych w
    niniejszej Umowie.
    * W ?adnych okoliczno?ciach Graphisoft nie odpowiada za jakiekolwiek
    uszkodzenia lub straty, w??czaj?c w to utrat? dochodów, zak?ócenia w
    pracy firmy, utrat? informacji handlowych lub innych, jakie mog?
    wynikn?ae z wykorzystywania lub nieumiej?tnego wykorzystywania
    Oprogramowania, nawet je?li Graphisoft, jego pracownicy, dystrybutorzy,
    resellerzy partnerzy, agenci lub konsultanci byli poinformowani o
    mo?liwo?ci zaistnienia takich uszkodze? lub strat.

    OGÓLNE WARUNKI
    * Niniejsza umowa NIE DAJE Ci prawa do ?adnego technicznego wsparcia w
    odniesieniu do Oprogramowania ani te? otrzymywania jego uaktualnie?,
    jakie Graphisoft mo?e co pewien czas oferowaae. Graphisoft mo?e, wed?ug
    swojego uznania lub zale?nie od swojej polityki sprzeda?y, udzielaae
    zarejestrowanym u?ytkownikom Oprogramowania wsparcia technicznego oraz
    udost?pniaae im uaktualnienia Oprogramowania na warunkach okre?lanych co
    pewien czas przez Graphisoft.
    * Niniejsza Umowa stanowi pe?n?, ca?kowit?, jedyn? i wy??czn? umow?
    dotycz?c? Oprogramowania, zawart? pomi?dzy Tob? i firm? Graphisoft, oraz
    zast?puje wszelkie inne zobowi?zania, porozumienia i informacje, zarówno
    pisemne jak i ustne.
    * Je?li jakiekolwiek fragmenty lub postanowienia niniejszej Umowy oka??
    si?, w ocenie kompetentnego organu, niezgodne z obowi?zuj?cym prawem, to
    odpowiednie kwestionowane fragmenty lub postanowienia powinny byae
    wype?nione w maksymalnym zgodnym z prawem zakresie, za? pozosta?e
    postanowienia niniejszej Umowy b?d? wa?ne i wi???ce.

    Niniejsza Umowa jest zgodna z prawem Austrii. Jakiekolwiek spory
    wynikaj?ce z tej Umowy, w??czaj?c to spory dotycz?ce jej wa?no?ci,
    interpretacji lub wyga?ni?cia Umowy, mog? byae wy??cznie i ostatecznie
    rozstrzygane przez trybuna? arbitra?owy utworzony przy Austriackiej
    Federalnej Izbie Gospodarczej w Wiedniu, zgodnie z jego w?asnymi
    zasadami prowadzenia post?powania. Miejscem, w którym zostanie
    przeprowadzona procedura, b?dzie Wiede?.

    ZAPYTANIA
    Wszelkie zapytania dotycz?ce niniejszej Umowy powinny byae kierowane do:
    Graphisoft R&D Rt.
    H-1031 Budapest, Záhony utca 7. (Graphisoft Park),
    Hungary (W?gry)

  • 116. Data: 2002-08-23 15:49:03
    Od: Wojciech <b...@p...wp.pl>

    On Fri, 23 Aug 2002 17:31:08 +0200, Wojciech wrote:

    > Skontaktowalem sie e-mailem z przedstawicielem z Warszawy i zapytalem,
    > jak w swietle warunkow licencji wyglada kwestia zbycia AutoCADA,

    Sorry,
    wkradla sie mala literowka,
    oczywiscie chodzi o Archicada a nie AutoCada

    --
    Wojciech

  • 117. Data: 2002-08-24 15:52:02
    Od: "Kinga" <k...@p...onet.pl>

    Dziękuję Wszystkim za zaangażowanie i pomoc ,w szczególności za posty
    otrzymane na priv.
    Pozdr.Kinga