  • 1. Data: 2002-08-20 05:36:14
    Temat: Proszę
    Od: "Kinga" <k...@p...onet.pl>

    Jeszcze raz .Czy mogę sprzedac prawa /certyfiakt/do używania programu do
    projektownia arch.?
    Mąż poważnie choruje,dziecko idzie na studia ,jestesmy już wykończeni
    finansowo.
    Może ktoś podpowie do kogo się zwrócić w tej sprawie?
    Są chętni na ten program,ale nie wiem czy to legalne,nie chcę żeby ktoś
    miał później problemy
    Przepraszam za chaos.
    Kinga Ka.

  • 2. Data: 2002-08-20 07:34:44
    Temat: Re: Proszę
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    Kinga wrote:
    [..]
    > Są chętni na ten program,ale nie wiem czy to legalne,nie chcę żeby ktoś
    > miał później problemy

    Jeśli program jest legalny to oczywiście, że możecie go sprzedać.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700.htm

  • 3. Data: 2002-08-20 07:50:50
    Od: "Mich" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Elita.pl" <b...@e...pl> napisał w wiadomości
    > Kinga wrote:
    > [..]
    >
    > Jeśli program jest legalny to oczywiście, że możecie go sprzedać.

    Zalezy od warunkow licencji. Zwykle producent zakazuje w licencji dalsza
    odsprzedaz.
    Ale nalezy to sprawdzic, albo spytac sie producenta lub dystrybutora od
    którego nabylo sie konkretny program.

    z pozdrowieniami

  • 4. Data: 2002-08-20 07:58:16
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    Mich wrote:
    > Zalezy od warunkow licencji. Zwykle producent zakazuje w licencji dalsza
    > odsprzedaz.

    Nie, nie zależy. Prawo autorskie jest nadrzędne nad wydumane pomysły producenta.
    Obrót egzemplarzem utworu jest legalny.

    Art. 51. [Ustawy o prawach autorskich i pokrewnych]
    2. Po wprowadzeniu do obrotu, dalszy obrót egzemplarzami
    utworu nie narusza praw autorskich, z zastrzeżeniem przepisu art.
    50 pkt 8 i 9. [punkty dotyczące wynajmu i dzierżawy]

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700.htm

  • 5. Data: 2002-08-20 09:08:50
    Od: "Marek Zachara" <m...@t...S-P-A-M-REMOVE.pl>

    "Elita.pl" <b...@e...pl> wrote in message

> [...]
    > utworu nie narusza praw autorskich, z zastrzeżeniem przepisu art.
    > 50 pkt 8 i 9. [punkty dotyczące wynajmu i dzierżawy]

    Problem tylko z tym, ze kupujac program nie kupujesz egzemplarza
    utworu, a jedynie prawo do jego uzytkowania w formie licencji.
    Niestety sprawa nie jest do konca jasna i do czasu az pojawi
    sie jakies orzecznictwo w tej sprawie pozostaje raczej zdac sie na
    wlasne wyczucie. Oczywiscie zawsze mozna probowac powolac
    sie na powyzszy artykul.

    MZ

  • 6. Data: 2002-08-20 09:19:06
    Od: "Alek" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik Elita.pl <b...@e...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:3...@e...pl...

> [...]
    > utworu nie narusza praw autorskich, z zastrzeżeniem przepisu art.
    > 50 pkt 8 i 9. [punkty dotyczące wynajmu i dzierżawy]

    A jeżeli program został udostępniony użytkownikowi nie na zasadzie
    "sprzedaży egzemplarza utworu" lecz na zasadzie udzielenia (ograniczonej)
    licencji na jego użytkowanie?

    Alek

  • 7. Data: 2002-08-20 10:47:27
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    Marek Zachara wrote:
    > Problem tylko z tym, ze kupujac program nie kupujesz egzemplarza
    > utworu, a jedynie prawo do jego uzytkowania w formie licencji.

    Stoi na pułce lokomotywa. Opakowana, z książeczkami, płytkami.
    Ale to nie egzemplarz mości panowie, lecz "prawo do użytkowania"

    Nie, no - chciałbym zobaczyć kogoś kto w sądzie próbuje nazwać
    rzecz materialną - egzemplarz utworu - "prawem do jego użytkowania".

    > Niestety sprawa nie jest do konca jasna i do czasu az pojawi [..]

    Sprawa jest absolutnie jasna. To - niektórzy - dystrybutorzy i producenci
    programów próbują mieszać ludziom w pacynkach.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700.htm

  • 8. Data: 2002-08-20 10:48:33
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    Alek wrote:
    > A jeżeli program został udostępniony użytkownikowi nie na zasadzie
    > "sprzedaży egzemplarza utworu" lecz na zasadzie udzielenia (ograniczonej)
    > licencji na jego użytkowanie?

    Znaczy się umowa opiewa na konkretną opłatę za użytkowanie programu przez
    okres od... do... ??

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700.htm

  • 9. Data: 2002-08-20 11:20:05
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 20 Aug 2002 09:58:16 +0200, "Elita.pl"
    <b...@e...pl> zakodował:

> [...]
    >utworu nie narusza praw autorskich, z zastrzeżeniem przepisu art.
    >50 pkt 8 i 9. [punkty dotyczące wynajmu i dzierżawy]

    Tylko, że w przypadków programów komputerowych zazwyczaj nie jest
    sprzedawany egzemplarz (kupujący może nawet żadnego "egzemplarza" -
    może to być ściągnięty z sieci program), lecz udzielana licencja.
    Wszystko zależy więc od warunków licencji.
    Zapis, który cytujesz, dotyczy np. odbitek zdjęć, obrazów, rzeźb, płyt
    kompaktowych (a nie prawa do ich publicznej transmisji).
    Sytuację z programem komputerowym można porównać do sytuacji stacji
    telewizyjnej która nabyła prawo do transmisji jakiegoś filmu. Myślisz,
    że właściciel praw autorskich nie ma prawa protestować, gdy np. HBO
    odsprzeda prawo do transmisji TVP?

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 10. Data: 2002-08-20 11:42:21
    Od: "Alek" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik Elita.pl <b...@e...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:3...@e...pl...

    > Znaczy się umowa opiewa na konkretną opłatę za użytkowanie programu przez
    > okres od... do... ??

    Umowa licencyjna może zawierać zapis wykluczający możliwość przeniesienia
    praw z tej umowy na dalsze osoby. Wtedy licencjobiorca (pierwotny
    użytkownik, który za licencję zapłacił) mógłby użytkować program do końca
    życia, ale nie mógłby go przekazać (sprzedać, podarować, użyczyć itd.) innej
    osobie.

    Alek