  • 1. Data: 2013-06-13 12:54:52
    Temat: Problem z facebookiem
    Od: b...@g...com

    Sytuacja wygląda tak, że miałem na facebooku kilka aplikacji, ostatnio fb stwierdził
    że według niego moje aplikacje oszukują użytkowników, mimo że aplikacje były
    przygotowane zgodnie z Polskim prawem, można byłoby się na siłę przyczepić ale to
    byłoby w stylu jak klienci oddają sprawy do sądu o to że poparzyli się kubkiem, na
    którym nie było napisane aby uważać że może być gorący... to oczywiście takie akcje
    tylko w stanach, ale właśnie po części o to chodzi, co zaraz wyjaśnię dalej...

    Razem z aplikacjami facebook zablokował moje prywatne konto, wszystkie inne aplikacja
    oraz wszystkie fanpages do których byłem podłączony, nie koniecznie moje, tylko np.
    czyjś fanpage a ja byłem przypisany. Przez co ludzie tez maja poblokowane strony
    niektore z z duzymy ilościami lajków, a nie wiem na ile znacie facebooka, oczywiście
    nie ma żadnej możliwości aby się gdziekolwiek odwołać czy skontaktować w tej sprawie,
    ale to już inna historia i nie o to tutaj chodzi...

    A teraz do rzeczy o co chce zasięgnąć Waszej opinii:
    Dzień później dostałem emailem "pismo" (Case and desist - pol: wezwanie do
    zaprzestania i nie kontynuowania działania) od kancelari prawniczej facebooka:
    http://cl.ly/image/1N0N3l37252g (zaciemniony opis w jaki sposób rzekomo oszukuje, był
    bardzo ogolny, bez konkretnych szczegułów, ale nie powinno mieć to znaczenia), w
    treści maila też było coś takiego "Please open, review, and respond to the attached
    letter as directed therein within 48 hours."
    Konsultowałem też to bardzo pobieżnie ze znajomym prawnikiem, i podzielił on moją
    opinie że to "pismo" jest bardzo nieprofesjonalne, brak jakich kolwiek szczegółów czy
    wymienionych konkretnych paragrafów które rzekomo naruszyłem. Znajomy powiedział mi
    że tak przygotowane pisma bez szczegółów wysyła się gdy nie ma się żadnych dowodów,
    ale liczy sie na naiwność ofiary "uderz w stół a nożyce się odezwą", więc polecił mi
    zignorować to, tym bardziej że nie było tam zastrzeżenia, że będą jakiekolwiek
    konsekwencje braku odpowiedzi. 2 dni po upływie terminu 48h dostałem kolejne
    przypomnienie, z załączonym tym samym pdfem z "pismem", i tekstem w mailu:
    "You have not responded to our letter. Facebook takes this matter seriously, and
    expects your response.

    In order to avoid further escalation, you must respond as directed in reattached
    letter by close of business Thursday, June 13, 2013."

    Czyli dalej brak szczegółów. Na jakiej podstawie wymagają ode mnie odpowiedzi w 48h?
    a nie np. 24 albo 72? poza tym czy takie pisma wysyła się mailem? co jeżeli sprawdzam
    maila raz na tydzień czy miesiąc? skąd w ogule pewność ze dostałęm maila, albo nawet
    jeżeli dostałem to nie poszedł do spamu?

    Jaka jest Wasza opinia na ten temat? Co sugerujecie abym zrobił?
    Zaznaczam jeszcze raz że aplikacja była kierowana tylko do polskich użytkowników i
    była zgodna z polskim prawem. Wiec na jakiej podstawie oskarżają mnie np. o łamanie
    praw stanowych czy federalnych, nie wspominając ze nie wspominają jakichkolwiek
    konkretnych artykułów.
    Co taka zagraniczna kancelaria może zrobić w moim kierunku? Czego mogę się obawiać?

    Z góry dzięki za pomoc.

    Mateusz.

  • 2. Data: 2013-06-13 13:20:52
    Temat: Re: Problem z facebookiem
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    <b...@g...com> wrote in message
    ps.com...
    > Co taka zagraniczna kancelaria może zrobić w moim kierunku? Czego mogę się
    > obawiać?

    dopoki nie podasz faktow i calosci pisma to nikt ci tu konkretnej rady nie
    udzieli

    co do zasady o ile nie zlamales prawa polskiego to w Polsce niewiele ci grozi,
    plus, raczej nie masz obowiazku znac angielskiego

    mozna teoretyzowac o prawie amerykanskim, ekstradycjach itd. itp. ale nie bez
    tego co zamazales i znajomosci faktow

  • 3. Data: 2013-06-13 14:57:31
    Od: b...@g...com

    W dniu czwartek, 13 czerwca 2013 13:20:52 UTC+2 użytkownik m4rkiz napisał:
> [...]
    >
    > plus, raczej nie masz obowiazku znac angielskiego
    >

    > mozna teoretyzowac o prawie amerykanskim, ekstradycjach itd. itp. ale nie bez

    Chcialem uniknąć wnikania w szczegóły, ale ok, tutaj treść pdf bez zaciemnionego
    opisu: http://cl.ly/image/3O3j3b0p2K3b
    Jeszcze gwoli wyjaśnienia, była to aplikacja, klon bardzo popularnych testów
    internetowych, np. na inteligencje, gdzie po wypełnienie testu aby otrzymać wynik
    trzeba wysłać smsa.
    Oczywiście jak wcześniej wspominałem jestem świadom przepisów prawnych regulujących
    wykorzystanie SMS Premium, które zostały uaktualnione rok czy 2 lata temu, aby
    chronić użytkowników przed oszukańczymi serwisami, i tutaj aplikacja była w pełni
    zgodna z tymi wytycznymi.

  • 5. Data: 2013-06-13 15:36:46
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    <b...@g...com> wrote:

> [...]
    > czy 2 lata temu, aby chronić użytkowników przed oszukańczymi serwisami, i
    > tutaj aplikacja była w pełni zgodna z tymi wytycznymi.

    piszesz, że była zgodna z prawem polskim, a sprawdzałeś, jak z
    amerykańskim?
    Ponadto należałóby sprawdzić, czy facebook dopuszcza płatności poza swoją
    platformą (zakładam, że nie).

    A to oświadczenie ma na celu przywrócenie praw użytkownika. Kolejne
    naruszenie - ban dożywotni.

  • 4. Data: 2013-06-13 15:36:46
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    <b...@g...com> wrote:

> [...]
    > oskarżają mnie np. o łamanie praw stanowych czy federalnych, nie
    > wspominając ze nie wspominają jakichkolwiek konkretnych artykułów.

    Nie wczytując się w detale, treści i aplikacje publikowane na FB powinny
    być zgodne co najmniej z:
    - prawem amerykańskim
    - prawem krajowym
    - regulaminem FB

    Oczywiście, co i raz zdarzają się przypadki, że komuś_widzi_się i konto czy
    fanpage są zablokowane na krócej czy dłużej. Czy też na zawsze.

    > Co taka zagraniczna kancelaria może zrobić w moim kierunku? Czego mogę się obawiać?

    Jeżeli rzeczywiście to coś podpada pod prawo federalne, mogą Ci np.
    naśmiecić w papierach wizowych, wydać nakaz aresztowania po przekroczeniu
    granicy USA czy - w szczególnym przypadku - wystąpić o ekstradycję ;-)

  • 6. Data: 2013-06-13 15:52:14
    Od: b...@g...com

    W dniu czwartek, 13 czerwca 2013 15:36:46 UTC+2 użytkownik Maciej Bebenek napisał:
    > piszesz, że była zgodna z prawem polskim, a sprawdzałeś, jak z
    >
    > amerykańskim?

    Trudno tutaj pod tym wzgledem rozpatrywać prawo amerykanskie, jak miałbym to zrobic?
    Prawo które mam tutaj zastosowanie, jest szczególne dla konkretnego przypadku/usługi,
    była to aplikacja oparta na usludze SMS premium, ktora jest kierowana i dostepna
    tylko dla uzytkowników polskich sieci komorkowych. Raz ze aplikacja byla w jezyku
    polskim, dwa ze nawet jakby jakis amerykanin chcił tak czy tak wysłać smsa, to nic by
    się nie stło gdyby zrobił to ze swojego amerykańskiego telefonu.

    > Ponadto należałóby sprawdzić, czy facebook dopuszcza płatności poza swoją
    >
    > platformą (zakładam, że nie).

    Platności na facebooku sa dozwolne, z takim ograniczeniem, że w przypadku gier trzeba
    korzystać z wewnętrznego systemu płatności udostępnionego przez facebook, ale to nie
    była gra, wiec nie ma takiego obowiązku.

  • 7. Data: 2013-06-13 15:56:32
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    b...@g...com wrote:

> [...]
    chronić użytkowników przed oszukańczymi serwisami, i tutaj aplikacja była w pełni

    zaraz

    to jak ta twoja aplikacja naprawde działała?
    bo twoj opis z amerykanskim mi sie troche nie zgadza.

  • 8. Data: 2013-06-13 16:07:02
    Od: b...@g...com

> [...]
    > Nie wczytując się w detale, treści i aplikacje publikowane na FB powinny

    Na moją wiedzę nie były naruszone żadne regulaminy ani prawa. Tak jak napisałem
    przykład, prawo chyba nie nakazuje na kubkach pisać informacji aby uważać bo może być
    gorący. Jednak jak ktoś się uprze to na siłe może o to oskarżyć w ameryce.
    Dlatego też zaznaczyłem fakt, że pismo jest bardzo nieprofesjonalne, ponieważ nie
    podali jakie to dokładnie paragrafu rzekomo naruszyłem.

    > Oczywiście, co i raz zdarzają się przypadki, że komuś_widzi_się i konto czy
    > fanpage są zablokowane na krócej czy dłużej. Czy też na zawsze.
    >
    > Jeżeli rzeczywiście to coś podpada pod prawo federalne, mogą Ci np.

    Chetnie sam bym się dowiedział jaki to paragrafy naruszyłem, ale wnioskuję że nie
    maja nic konkretnego skoro ich nie wymienili, pod uwage też trzeba wziąc ze sprawe
    dostał jakiś najniższym starzem asystem zaraz po studiach, wiec dostał po prostu
    czarną robote, mało istotną sprawę..

    > naśmiecić w papierach wizowych, wydać nakaz aresztowania po przekroczeniu
    > granicy USA czy - w szczególnym przypadku - wystąpić o ekstradycję ;-)

    Czyli jeżeli zignoruję te wiadomości, zakładając że nie zależy mi na odzyskaniu konta
    facebook, co akurat wyszło mi na dobre, mam teraz tyyyyle czasu :) to nic mi nie
    grozi?

  • 9. Data: 2013-06-13 16:07:13
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    <b...@g...com> wrote:

> [...]
    > jakby jakis amerykanin chcił tak czy tak wysłać smsa, to nic by się nie
    > stło gdyby zrobił to ze swojego amerykańskiego telefonu.

    Nieistotne, że nie może. Ma być zgodne i tyle.

    Zresztą po mailu widać, że nie potraktowali Ciebie standardowo. Standardowo
    to przychodzi informacja od fb, że "your account is suspended" albo
    "blocked for 7 days". Tu przyjęto, że rzeczywiście mają do czynienia z
    wyłudzeniem.

    > Platności na facebooku sa dozwolne, z takim ograniczeniem, że w przypadku
    > gier trzeba korzystać z wewnętrznego systemu płatności udostępnionego
    > przez facebook, ale to nie była gra, wiec nie ma takiego obowiązku.

    Aż niemożliwe... Marek kasę przepuszcza między palcami? ;-)

  • 10. Data: 2013-06-13 16:14:24
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    <b...@g...com> wrote:

> [...]
    > Dlatego też zaznaczyłem fakt, że pismo jest bardzo nieprofesjonalne,
    > ponieważ nie podali jakie to dokładnie paragrafu rzekomo naruszyłem.

    To nie jest pismo procesowe. Chyba nigdy nie widziałeś od środka biznesu
    internetowego, gdzie liczbę użytkowników liczy się w milionach. Decydent ma
    kilka check-boxów do zaznaczenia i w zależności od tego, co i ile
    zaznaczył, sprawa jest automatycznie kierowana dalej. A dalej są
    standardowe pisma. Ty i tak nie dostałeś standardu, bo ktoś się pochylił i
    napisał o co chodziło.

    > Czyli jeżeli zignoruję te wiadomości, zakładając że nie zależy mi na
    > odzyskaniu konta facebook, co akurat wyszło mi na dobre, mam teraz
    > tyyyyle czasu :) to nic mi nie grozi?

    A cholera wie. To w końcu wolny kraj, i wolnym ludziom mogą różne głupstwa
    do głowy przychodzić :-)