    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Thu, 13 Jun 2013 03:54:52 -0700 (PDT)
    Subject: Problem z facebookiem
    From: b...@g...com

    Sytuacja wygląda tak, że miałem na facebooku kilka aplikacji, ostatnio fb stwierdził
    że według niego moje aplikacje oszukują użytkowników, mimo że aplikacje były
    przygotowane zgodnie z Polskim prawem, można byłoby się na siłę przyczepić ale to
    byłoby w stylu jak klienci oddają sprawy do sądu o to że poparzyli się kubkiem, na
    którym nie było napisane aby uważać że może być gorący... to oczywiście takie akcje
    tylko w stanach, ale właśnie po części o to chodzi, co zaraz wyjaśnię dalej...

    Razem z aplikacjami facebook zablokował moje prywatne konto, wszystkie inne aplikacja
    oraz wszystkie fanpages do których byłem podłączony, nie koniecznie moje, tylko np.
    czyjś fanpage a ja byłem przypisany. Przez co ludzie tez maja poblokowane strony
    niektore z z duzymy ilościami lajków, a nie wiem na ile znacie facebooka, oczywiście
    nie ma żadnej możliwości aby się gdziekolwiek odwołać czy skontaktować w tej sprawie,
    ale to już inna historia i nie o to tutaj chodzi...

    A teraz do rzeczy o co chce zasięgnąć Waszej opinii:
    Dzień później dostałem emailem "pismo" (Case and desist - pol: wezwanie do
    zaprzestania i nie kontynuowania działania) od kancelari prawniczej facebooka:
    http://cl.ly/image/1N0N3l37252g (zaciemniony opis w jaki sposób rzekomo oszukuje, był
    bardzo ogolny, bez konkretnych szczegułów, ale nie powinno mieć to znaczenia), w
    treści maila też było coś takiego "Please open, review, and respond to the attached
    letter as directed therein within 48 hours."
    Konsultowałem też to bardzo pobieżnie ze znajomym prawnikiem, i podzielił on moją
    opinie że to "pismo" jest bardzo nieprofesjonalne, brak jakich kolwiek szczegółów czy
    wymienionych konkretnych paragrafów które rzekomo naruszyłem. Znajomy powiedział mi
    że tak przygotowane pisma bez szczegółów wysyła się gdy nie ma się żadnych dowodów,
    ale liczy sie na naiwność ofiary "uderz w stół a nożyce się odezwą", więc polecił mi
    zignorować to, tym bardziej że nie było tam zastrzeżenia, że będą jakiekolwiek
    konsekwencje braku odpowiedzi. 2 dni po upływie terminu 48h dostałem kolejne
    przypomnienie, z załączonym tym samym pdfem z "pismem", i tekstem w mailu:
    "You have not responded to our letter. Facebook takes this matter seriously, and
    expects your response.

    In order to avoid further escalation, you must respond as directed in reattached
    letter by close of business Thursday, June 13, 2013."

    Czyli dalej brak szczegółów. Na jakiej podstawie wymagają ode mnie odpowiedzi w 48h?
    a nie np. 24 albo 72? poza tym czy takie pisma wysyła się mailem? co jeżeli sprawdzam
    maila raz na tydzień czy miesiąc? skąd w ogule pewność ze dostałęm maila, albo nawet
    jeżeli dostałem to nie poszedł do spamu?

    Jaka jest Wasza opinia na ten temat? Co sugerujecie abym zrobił?
    Zaznaczam jeszcze raz że aplikacja była kierowana tylko do polskich użytkowników i
    była zgodna z polskim prawem. Wiec na jakiej podstawie oskarżają mnie np. o łamanie
    praw stanowych czy federalnych, nie wspominając ze nie wspominają jakichkolwiek
    konkretnych artykułów.
    Co taka zagraniczna kancelaria może zrobić w moim kierunku? Czego mogę się obawiać?

    Z góry dzięki za pomoc.

    Mateusz.