  • 1. Data: 2013-06-13 01:06:32
    Temat: Dzwoni sprzedawca kredytu na zastrzeżony numer...
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    Dzwoni do minie koleś z "Citi Handlowy" na stacjonarny numer.
    Akurat zmieniałem go 2 lata temu i zastrzegłem, by uniknąć głupich
    reklam i udawało się.
    Aż wczoraj dzwoni do mnie wspomniany wyżej osobnik i chce wcisnąć kartę
    jakaś.
    Klientem banku nie bylem.
    Pyta czy ja to ja. Więc ma skojarzony numer z moimi danymi.
    Pytam skąd ma te dane, a on wymienia konkretną firmę, która te dane
    przekazała.
    87 RS MOBCOMER GT sp. z o.o.
    Al. Jerozolimskie 56C
    00 - 803 Warszawa

    Kontaktuje się z ta firmą, na razie e-mailem z pytaniem skąd mają moje
    dane etc...
    Ale firma mojego nazwiska i imienia oraz adresu nie posiada w bazie.
    Czekam na dodatkowe info czy wspomniany numer jest :)

    Jak to, przekazują moje imię i nazwisko oraz numer, a nie mają tych
    danych bez numeru?
    Jakie mam możliwości, środki by się dowiedzieć skąd mają te dane?

  • 2. Data: 2013-06-13 14:12:18
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    1...@n...neostrada.pl
    *Jawi* napisał(-a):

> [...]
    > danych bez numeru?
    > Jakie mam możliwości, środki by się dowiedzieć skąd mają te dane?

    Kiedyś zacząłem dostawać mailowe spam-y od różnych firm na moje
    komercyjne konto pocztowe. W każdym z nich było podane, że adres mają od
    ww. firmy. No to ja w te pędy wysmarowałem do nich bardzo "uprzejmy" (i
    tradycyjny) list (z do wiadomości dla GIODO, UKE i rzecznika
    konsumentów), skąd mają moje dane, kto im udzilł zgody na frymarczenie
    nimi, żądniem odszkodowania w zamian za odstapienie od pieniaczenia
    przeze mnie. Odpowiedzi oczywiście nie dostałem. Nie honor takiemu
    plebsowi jak ja im odpisywać. Ale spam ustał, Mam na dzieję, że na
    forever. Firma, której miejsce jest w dole z wapnem.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 3. Data: 2013-06-13 17:02:30
    Od: Michal Zapalowski <g...@g...de>

    On Thu, 13 Jun 2013 01:06:32 +0200, Jawi wrote:

> [...]
    > 00 - 803 Warszawa
    >[...]
    > Jakie mam możliwości, środki by się dowiedzieć skąd mają te dane?

    Cóż, jeżeli miałeś telefon w TP SA (orange) to, zdaniem niektórych,
    pewien zwiazek z całą aferą mogły mieć na przykład takie tajemnicze
    zjawiska:

    a) kolaps funkcji falowej, który spowodował samoistne pojawienie się
    rekordu w bazie danych;
    b) to, że załozyciel Mobcomer'a, p Tomasz Dziobiak, pracował do 2011r
    grupie TP SA, gdzie zajmował się również, o ile dobrze pamiętam,
    systemem billingowym
    (http://pl.linkedin.com/pub/tomasz-dziobiak/0/244/77
    );
    c) działalność tajnego agenta wrogiego mocarstwa zza wschodnej granicy,
    zmierzająca do skompromitowania wzorowej polskiej firmy.

    Osobiście punkt b) uważam za skrajnie nieprawdopodobny, bo to przecież
    niemożliwe, by osoba na tak eksponowanym stanowisku jak "Digital
    Invoice Programme Director", odchodząc z firmy zapier...liła baze danych
    po to, by ją potem sprzedawać reklamodawcom.

    Proponowałbym Ci:
    a) przeszukać archiwum grupy pod kątem słowa kluczowego "Mobcomer" - mam
    niejasne podejrzenie, że już ta nazwa się tutaj pojawiła;
    b) zapoznać się z informacjami na stronie http://www.giodo.gov.pl/579/
    i zainwestować te marne 10 zł na złożenie skargi. W imię zasad.. ;)

    --
    Michal Zapalowski
    g...@g...de

  • 4. Data: 2013-06-13 22:20:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 13 Jun 2013, Jawi wrote:

    > Jak to, przekazują moje imię i nazwisko oraz numer,
    > a nie mają tych danych bez numeru?

    TEORETYCZNIE możliwy jest taki układ, że dane zostały "skasowane"
    po sprzedaży bankowi (nie, nie wiem na podstawie czego :P)
    No i oczywiście wyjaśnienie Michała wygląda jakby prawdopodobniej.
    Chyba poprzeglądam od kogo dostaję spam ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2013-06-13 22:55:05
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    W dniu 2013-06-13 17:02, Michal Zapalowski pisze:
    > b) to, że załozyciel Mobcomer'a, p Tomasz Dziobiak, pracował do 2011r
    > grupie TP SA, gdzie zajmował się również, o ile dobrze pamiętam,
> [...]
    I wszytko jasne.
    Że tez nie sprawdziłem dobrze tego w necie wcześniej.
    Powiem tak:
    Tego jegomościa Tomasza D. znam osobiście. Brałem udział w pewnym
    projekcie w TP kilka lat temu.
    Znany i nieprzyjemny typ. Na tyle wkurzający, że brakowało bardzo mało
    by jeden z pracowników dał mu z liścia, ale ten się wycofał w podskokach
    :) Widać uznał swój błąd ;)

  • 6. Data: 2013-06-13 23:12:44
    Od: Jawi <t...@p...pl>

> [...]
    > No i oczywiście wyjaśnienie Michała wygląda jakby prawdopodobniej.
    > Chyba poprzeglądam od kogo dostaję spam ;)

    ale uderzę jutro na piśmie do Citi, skąd pozyskali moje dane :)
    Ot dla zasady