  • 1. Data: 2013-06-11 08:33:21
    Temat: Zaliczka dla komornika
    Od: cte <c...@o...eu.com>

    Po pół roku czynności egzekucyjnych komornik przysłał mi pismo, że skoro
    nie umiem mu powiedzieć co ma zająć dłużnikowi (bo dłużnik mu
    powiedział, że nic nie ma). I mogę sobie iść jeszcze do sądu żeby mi sąd
    powiedział co ma dłużnik (nie poszedłem i nie pójdę) a jak nie to w
    ciągu 7 dni postępowanie komornicze zostanie umorzone.
    A jednocześnie dostałem wezwanie do zapłacenia zaliczki na poczet
    korespondencji - bo jak nie, to postępowanie zostanie umorzone.
    To po kiego grzyba mam tę zaliczkę płacić? Jaka to może być
    korespondencja? Papierek, że minęło 7 dni i komornik dziękuje mi za
    kolejne 300zł które wtopiłem?

    PS Czy naprawdę komornik nie może - choćby wirtualnie, wpisem do
    hipoteki mieszkania, papierów auta zająć czegoś dłużnikowi tylko
    dlatego, że dłużnik powie "owszem, jestem właścicielem auta, ale nie
    wiem gdzie ono jest, a na policję nie zgłaszałem kradzieży, bo nie
    chciało mi się"??? Mowa o komorniku, który - przypadkiem byłem świadkiem
    rozmowy - zajął matce z dwojgiem małych dzieci konto bankowe z MOPS,
    którego - jak sam przyznał - zajmować nie powinien, ale nie odblokuje.
    Czy ci komornicy działaj na zasadzie co widzę biorę, czego nie widzę
    zlewam - styknie mi to co wierzyciel zapłacił za różne wywiady i
    korespondencje?
    PPS Czy dłużnika, który nic nie ma - i wg prokuratury (zgłaszałem rok
    temu sprawę na policję, prokuratura olała) jest czysty można wsadzić do
    więzienia? Ten "mój" komornik prowadził równolegle trzy identyczne
    sprawy przeciwko mojemu dłużnikowi. Jedną prowadził ktoś z Warszawy. Z
    tego co wiem - zawsze szło o wzięcie zadatków, pokazanie się na dzień
    dwa w pracy i szukaj wiatru w polu. Wg prokuratury to nie jest oszustwo
    - bo facet przychodził do pracy a nie uciekał od razu z kasą. Czyli
    jakby nie do końca pani prokurator miała rację, że nie ma znamion
    przestępstwa...

  • 2. Data: 2013-06-11 08:58:01
    Temat: Re: Zaliczka dla komornika
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2013-06-11 08:33, cte pisze:

    > PS Czy naprawdę komornik nie może -

    Ty nie sądź, że komornik, to jakieś "ramię prawa", mąż opatrzności,
    punisher, czy-co.
    To normalna "działalność gospodarcza". Zapłacił haracz żeby dostać się
    do koryta (tj uzyskać ochronę i bezkarność) i teraz, niczym płatny
    cyngiel, dokonuje egzekucji tylko wtedy, jeśli mu ktoś zapłaci, ale
    rączek sobie nie chce brudzić ani nie chce się spocić przy pracy.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda

  • 3. Data: 2013-06-11 08:58:53
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2013-06-11 08:33, cte pisze:
    > PS Czy naprawdę komornik nie może
    Hehehe ... kolega się ocknął, jak widzę i powoli zaczyna ogarniać
    rzeczywistość :-> Komornik zrobi tylko to co mu się opłaca i przy czym
    się nie nachodzi. Jak ma proste akcje do wykonania, typu zajęcie konta,
    to je wykona, a jak widzi, że klient trudny i nie rokujący, to co się
    będzie szarpał. Oczywiście pewnie można znaleźć takich, którzy starają
    się więcej i takich, którzy starają się mniej, ale średnia jest raczej
    taka, jak przedstawiłem na początku.
    Jeśli chcesz tanio, to musisz sam zająć się ustaleniem majątku dłużnika,
    a potem szybko do komornika i liczyć, że majątek się nie rozpłynie.

    Maciek

  • 4. Data: 2013-06-11 15:05:57
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    cte wrote:
> [...]
    > To po kiego grzyba mam tę zaliczkę płacić? Jaka to może być
    > korespondencja? Papierek, że minęło 7 dni i komornik dziękuje mi za

    u nich znaczki pocztowe są drogie.

    > PS Czy naprawdę komornik nie może

    komornik robi dokładnie tyle ile mu każesz.

    - choćby wirtualnie, wpisem do
    > hipoteki mieszkania, papierów auta zająć czegoś dłużnikowi

    a kazałeś to komornikowi zrobic.
    wskazales samochód i kazałeś zając
    poleciłeś komornikowi wpis do hipoteki mieszkania ?

    tylko
    > dlatego, że dłużnik powie "owszem, jestem właścicielem auta, ale nie
    > wiem gdzie ono jest, a na policję nie zgłaszałem kradzieży, bo nie
    > chciało mi się"???

    a co komornik ma zrobic?
    przeszukac goscia w celu poszukiwania dowodu rejestracyjnego?

> [...]
    > Czy ci komornicy działaj na zasadzie co widzę biorę, czego nie widzę
    > zlewam - styknie mi to co wierzyciel zapłacił za różne wywiady i

    Komornik robi co mu kazesz i nic po za tym.
    Jak nie ma z czego sciagnac to nie ma z czego sciagnac.

    > PPS Czy dłużnika, który nic nie ma - i wg prokuratury (zgłaszałem rok
    > temu sprawę na policję, prokuratura olała) jest czysty można wsadzić do
    > więzienia?

    Nie.
    On po prostu nie ma kasy i twoja dola poszła się bujac.
    Po umorzeniu przez komornika masz 10 lat zeby pojsc znowu.
    Moze sie dluznik do tego czasu czegos dorobi.

    No nie ma.

  • 5. Data: 2013-06-11 15:26:07
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-06-11 15:05, witek pisze:

    > komornik robi dokładnie tyle ile mu każesz.
    >
    > - choćby wirtualnie, wpisem do

    > a kazałeś to komornikowi zrobic.
    > wskazales samochód i kazałeś zając
    > poleciłeś komornikowi wpis do hipoteki mieszkania ?

    Jak mogę kazać komornikowi na przykład dowiedzieć się w urzędzie
    skarbowym i ZUSie, czy dłużnik coś tam wpłaca i z jakiego konta? Ew.
    gdzie pracuje? Ile kosztuje takie "polecenie komornicze"?

    --
    MN

  • 6. Data: 2013-06-11 15:58:14
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Marcin N wrote:

    > Jak mogę kazać komornikowi na przykład dowiedzieć się w urzędzie
    > skarbowym i ZUSie, czy dłużnik coś tam wpłaca i z jakiego konta?

    Nie mozesz.
    Ale mozesz komornikowi wskazac w ktorych bankach dluznik ma konto.
    Nie widze przeszkod abys wskazal wszystkie banki.

    Nie musisz wskazac rachunku. komornik sam wysle pismo do banku zeby
    zajac konto kowalskiego. Bank zajmie konto pierwszego z brzegu
    kowalskiego, wysle kase komornikowi, a ten ewentualnie tobie.
    A ze nie ten kowalski bedzie sie pieklil, ze komornik sie pomylil, to
    juz nie twoj problem. ministerstwo zwroci.

    Ew.
    > gdzie pracuje? Ile kosztuje takie "polecenie komornicze"?

    to sie nazywa poszukiwanie majatku przez komornika.
    Ile kosztuje nie wiem, ale komornik pewnie po za wyslaniem pism do
    bankow niewiele wiecej zrobi.

    raczej nastaw sie na to, ze nic nie odzyskasz jak nie ma z czego.

  • 7. Data: 2013-06-11 16:48:34
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2013-06-11 08:33, cte pisze:

    > PS Czy naprawdę komornik nie może - choćby wirtualnie, wpisem do
    > hipoteki mieszkania,

    A wskazałeś mu nr KW, lub zleciłeś poszukiwanie nieruchomości na
    terenie powiatu, w którym dłużnik ma na siebie nieruchomość ?

    > papierów auta zająć czegoś dłużnikowi tylko
    > dlatego, że dłużnik powie "owszem, jestem właścicielem auta, ale

    Zawnioskuj o dalszy tytuł wykonawczy celem ustanowienia zastawu
    rejestrowego. Komornik tego za Ciebie nie zrobi.

    > (zgłaszałem rok temu sprawę na policję, prokuratura olała) jest
    > czysty można wsadzić do więzienia?

    A ma wyrok zasądzający mu pozbawienia wolności za coś ?

    Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

  • 8. Data: 2013-06-11 16:52:15
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2013-06-11 15:58, witek pisze:

    > to sie nazywa poszukiwanie majatku przez komornika.
    > Ile kosztuje nie wiem, ale komornik pewnie po za wyslaniem pism
    > do bankow niewiele wiecej zrobi.
    > raczej nastaw sie na to, ze nic nie odzyskasz jak nie ma z czego.

    Nie ładuj w poszukiwanie majątku.

    1. Zleć zajęcie rachunków w bankach: i wymienić pierdyliard
    banków w których prawdopodobnie dłuznik ma pieniądze.

    2. Zleć zapytanie do systemu OGNIVO.

    3. Zleć poszukiwanie nieruchomości w CKW na terenie całego
    kraju, a jeśli komornik nie korzysta z centralnej księgi (jakiś
    dym z tym jest) , to zleć poszukiwanie nieruchomości na terenie
    powiatów: i tu walisz powiaty gdzie dłużnik ma mieszkanie.

    4. Skoro "auto wypłynęło" - wystąp do sądu o wydanie dalszego
    tytułu wykonawczego celem ustanowienia zastawu na samochodzie -
    obecność auta nie jest obowiązkowa, a dłużnik obudzi się z ręką
    w nocniku jak będzie chciał sprzedać auto - albo za zastaw
    zapłaci ci ktoś, kto od dłużnika auto kupi.

    Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90