  • 1. Data: 2013-06-13 00:00:23
    Temat: Ustawa o ochronie baz danych
    Od: "Krzysztof 'kw1618' (W-wa)" <a...@m...www.pl>

    Przypadkiem się nadziałem na taki twór:
    USTAWA
    z dnia 27 lipca 2001 r.
    o ochronie baz danych

    http://isap.sejm.gov.pl/Download?id=WDU20011281402&t
    ype=3

    ustawa jest krótka, zaledwie 7 stron.
    Są też przepisy karne:

    Art. 12.
    1. Kto w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, bez uprawnienia lub wbrew
    jego warunkom, pobiera dane lub wtórnie wykorzystuje w całości lub w
    istotnej, co do jakości lub ilości, części bazy danych, podlega karze
    grzywny.
    2. Orzekanie następuje na podstawie Kodeksu postępowania w sprawach o
    wykroczenia.
    3. Sąd może orzec przepadek, na rzecz Skarbu Państwa, bezprawnie wykonanych
    egzemplarzy bazy danych.

    Czemu wogóle słuzy ta ustawa ?

    Czy może to na co zezwala ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną
    jest sprzeczne z tym co o ochronie baz danych napisali w tej ustawie ?

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    http://foto.3mam.net/album2/Festyn_z_Magda_Schejbal/
    index3.php

  • 2. Data: 2013-06-13 00:19:51
    Temat: Re: Ustawa o ochronie baz danych
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' (W-wa)" <a...@m...www.pl> napisał w
    wiadomości news:51b8ef81$0$1214$65785112@news.neostrada.pl...
> [...]

    > wykroczenia.
    > 3. Sąd może orzec przepadek, na rzecz Skarbu Państwa, bezprawnie

    Ochronie baz danych. Czyli przykładowo nie wolno zaciągnąć panoramy firm i
    nią dalej handlować. Poszczególne rekordy tak, ale całej nie.