  • 11. Data: 2008-05-20 06:53:43
    Temat: Re: Prawo pracodawcy do kodu zrodlowego programu
    Od: "Marcin" <mcin@....pl>

    Dnia 2008-05-19 witek napisal co nastepuje:

    > Pisales program w godzinach pracy i na polecenie przelożonego. "Niemanie" tego w
    obowiazkach niczego nie zmienia.
    > Program jest własnością pracodawcy.

    Czy kod wynikowy (program) jak i kod zrodlowy sa wlasnoscia pracodawcy jesli nie
    byla sporzadzona
    zadna umowa ?

    A co z prawami autorskimi programu, skoro pracodawaca majac jego kod zrodlowy moze
    potem
    wykorzystac moje unikalne rozwiazania w nim zawarte ?

    > Tobie pozostaje uścisk dłoni prezesa i twoje nazwisko jako autora programu.

    Wlasnie obawiam sie, ze gdy udostepnie kod zrodlowy programu, to ktos potem go
    minimalnie
    zmodyfikuje (jako niby niezbedne poprawki) i podpisze sie swoim nazwiskiem jako autor
    calosci.

    Pozdrawiam, Marcin
    ---

  • 12. Data: 2008-05-20 06:57:53
    Od: "Marcin" <mcin@....pl>

    Dnia 2008-05-19 Jacek Krzyzanowski napisal co nastepuje:

    > Wlascicielem powyzszych jest Twoja firma.

    I czy to oznacza, ze kod zrodlowy mam rozdawac wszystkim zainteresowanym
    z firmy na lewo i prawo ? I potem na moich pomyslach inni z firmy maja sie ksztalcic
    i potem przed szefem popisywac, co to oni wymyslili ?

    Pozdrawiam, Marcin
    ---

  • 13. Data: 2008-05-20 07:05:13
    Od: "Marcin" <mcin@....pl>

    Dnia 2008-05-20 Andrzej Lawa napisal co nastepuje:

    > IMHO można by nieźle popolemizować w tej kwestii - i wiele zależy od tego, jak
    konkretnie
    > brzmiało to polecenie (np. "napisać i dostarczyć źródła" czy "zrobić program, który
    by coś robił").

    Polecenie bylo napisac program i tyle.

    Pozdrawiam, Marcin
    ---

  • 14. Data: 2008-05-20 07:27:30
    Od: Mikaichi <m...@v...pl>

    Użytkownik KsZZysiek napisał:

    > Jesli szef powierzył ci napisanie programu, to dajesz mu program i po
    > sprawie. Za kod źródłowy policz sobie podwójnie.

    Nie nie. Jesli pracuje na etat, to wszystko co zrobi jest wlasnoscia
    pracodawcy, wlacznie z prawami autorskimi, chyba, ze w umowie o prace
    zaznaczono inaczej.

  • 15. Data: 2008-05-20 07:29:11
    Od: Mikaichi <m...@v...pl>

    Użytkownik Marcin napisał:

    obowiazkach niczego nie zmienia.

    > Czy kod wynikowy (program) jak i kod zrodlowy sa wlasnoscia pracodawcy jesli nie
    byla sporzadzona
    > zadna umowa ?

    Tak. Jesli pracujesz na etacie i pracodawca ci to zlecil "...oraz inne
    polecenia pracodawcy".

    > A co z prawami autorskimi programu, skoro pracodawaca majac jego kod zrodlowy moze
    potem
    > wykorzystac moje unikalne rozwiazania w nim zawarte ?

    Pracodawca jest wlascicielem praw autorskich majatkowych do tego kodu.

    Wtedy go pozwiesz.

  • 16. Data: 2008-05-20 07:30:49
    Od: Mikaichi <m...@v...pl>

    Użytkownik Andrzej Lawa napisał:

    > Tyle że pracodawca zlecił mu dostarczyć program. A nie program *i*
    > wiedzę, jak go pisano.

    Nie szkodzi. Nie byla to umowa o dzielo.

  • 17. Data: 2008-05-20 08:10:40
    Od: Rewident Emil <s...@B...org>

    On Mon, 19 May 2008 21:57:19 +0200, KsZZysiek wrote:

    > Jesli szef powierzył ci napisanie programu, to dajesz mu program i po
    > sprawie. Za kod źródłowy policz sobie podwójnie.

    Podstawę prawną poproszę.

    Zarówno kod źródłowy jak i binarki należą do pracodawcy.

    --
    spaceman

  • 18. Data: 2008-05-20 08:11:04
    Od: Rewident Emil <s...@B...org>

    On Tue, 20 May 2008 06:38:37 +0000 (UTC), Marcin wrote:
> [...]
    pracy i robilem tylko to, a moje dotychczasowe obowiazki zostaly przez szefa
    powierzone na ten czas koledze. Program jest juz gotowy, szef zadowolony. Nie
    chcialbym

    > Co do tego projektu, to zadnej.

    Tak więc musisz dać wszystko.

    --
    spaceman

  • 19. Data: 2008-05-20 08:38:30
    Od: "P.H." <k...@g...w.sieci>

    Użytkownik "Marcin" <mcin@....pl> napisał w wiadomości

    > Czesc Prawoznawcy:)
    >
    > Sprawa jest nastepujaca:
    > bo wypracowalem w nich swoje nietypowe rozwiazania, tricki, 'patenty':),
    > wyliczenia, itp.

    skoro są tam tricki i 'patenty' to pewnie jest on na tyle nieczytelny że
    nikomu się nie przyda :-))

  • 20. Data: 2008-05-20 09:05:00
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    Marcin pisze:

    > Co do tego projektu, to zadnej.

    Wiec dzielo jest wynikiem umowy o prace i jak kazde jest wlasnoscia
    pracodawcy.

    MarcinJM
    gg: 978510, Skype: marcin.jm