  • 21. Data: 2008-05-20 09:15:38
    Temat: Re: Prawo pracodawcy do kodu zrodlowego programu
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Tue, 20 May 2008 08:10:40 +0000, Rewident Emil napisał(a):

    > Podstawę prawną poproszę.
    >
    > Zarówno kod źródłowy jak i binarki należą do pracodawcy.

    art. 74 ust. 3 pr. aut: Prawa majątkowe do programu komputerowego
    stworzonego przez pracownika *w wyniku wykonywania obowiązków ze stosunku
    pracy* przysługują pracodawcy, o ile umowa nie stanowi inaczej.

    Jakby program wykonany przez pracownika zawsze należał do pracodawcy to
    zdanie od 'w' do 'pracy' byłoby niepotrzebne.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    czytej Lege Artis ==> http://olgierd.bblog.pl/ <==

  • 22. Data: 2008-05-20 09:27:06
    Od: Mikaichi <m...@v...pl>

    Użytkownik Olgierd napisał:

> [...]
    >
    > Jakby program wykonany przez pracownika zawsze należał do pracodawcy to
    > zdanie od 'w' do 'pracy' byłoby niepotrzebne.

    Czyli sprawa jasna, bo: "Pisalem go przez 2 miesiace w godzinach pracy
    i robilem tylko to, a moje dotychczasowe obowiazki zostaly przez szefa
    powierzone na ten czas koledze."

  • 23. Data: 2008-05-20 09:28:16
    Od: Mikaichi <m...@v...pl>

    Użytkownik P.H. napisał:

    > Użytkownik "Marcin" <mcin@....pl> napisał w wiadomości

    > skoro są tam tricki i 'patenty' to pewnie jest on na tyle nieczytelny że
    > nikomu się nie przyda :-))

    Przyda sie autorowi, ktory zagwarantuje sobie pozycje "niezwykle waznego
    programisty, ktorego strata wiazalaby sie ze znacznymi komplikacjami" ;)

    Mozna isc po podwyzke ;)

  • 24. Data: 2008-05-20 10:17:38
    Od: bungo <b...@g...pl>

    Mikaichi pisze:

    > Czyli sprawa jasna, bo: "Pisalem go przez 2 miesiace w godzinach pracy
    > i robilem tylko to, a moje dotychczasowe obowiazki zostaly przez szefa
    > powierzone na ten czas koledze."

    Pisanie w godzinach pracy, a nawet na polecenie szefa nie wystarczy,
    aby autorskie prawa majatkowe do programu byly wlasnoscia pracodawcy.

    rzecz w tym, ze sformulowanie *w wyniku wykonywania obowiązków ze
    stosunku pracy* oznacza, ze pracownik musi miec obowiazek pisania
    takich programow zdefiniowany w umowie o prace lub w poleceniach
    sluzbowych, ale tylko tych, ktore wynikaja z obowiazkow pracowniczych
    danego pracownika. Obowiazkiem serwisanta nie jest pisanie programow.

    Powinienes wiec przygotowac i podpisac stosowna umowe z pracodawca na
    Twoj program...

  • 25. Data: 2008-05-20 10:29:27
    Od: bungo <b...@g...pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Tyle że pracodawca zlecił mu dostarczyć program. A nie program *i*
    > wiedzę, jak go pisano.
    >
    > To tak, jakby polecił Ci np. zawieźć paczkę na pocztę, a potem na
    > podstawie tego polecenia wysnuł, że masz go też nauczyć, jak się jeździ ;->
    >
    > IMHO można by nieźle popolemizować w tej kwestii - i wiele zależy od
    > tego, jak konkretnie brzmiało to polecenie (np. "napisać i dostarczyć
    > źródła" czy "zrobić program, który by coś robił").

    Panie Andrzeju,

[...]

    Marcin wyraznie napisal:
    pracuje w firmie jako serwisant urzadzen biurowych.
    Pokazalem pracodawcy, ze potrafie pisac programy komputerowe (co nie
    jest wpisane w zakres obowiazkow na moim stanowisku)

    Nie wprowadzajcie wiec chlopaka w blad.....
    Tresc polecenia szefa nmie ma tu zadnego znaczenia!

    pozdrawiam
    bungo

  • 26. Data: 2008-05-20 10:43:35
    Od: Mikaichi <m...@v...pl>

    Użytkownik bungo napisał:

    > Obowiazkiem serwisanta nie jest pisanie programow.

    Podstawa prawna?

    Bo widzisz - Pracodawca i pracownik zgodzili sie, ze tymczasowo
    Serwisant bedzie programista i zamiast prracowac w serwisie napisze
    program. Jak uchwalili, tak zrobili. Serwisant zostal zwolniony ze
    stanowiska w serwisie, tam poszlo zastepstwo i zaczal pisdac program
    tylko tym sie zajmujac.

    > Powinienes wiec przygotowac i podpisac stosowna umowe z pracodawca na
    > Twoj program...

    ROTFL :)

    I czekac az pracodawca zejdzie ze smiechu, jesli uzupelni to Twoim
    komentarzem ;)

  • 27. Data: 2008-05-20 10:44:22
    Od: Mikaichi <m...@v...pl>

    Użytkownik bungo napisał:

    > Nie wprowadzajcie wiec chlopaka w blad.....

    Nie wprowadzamy. Rozwazamy jego sytuacje.

  • 28. Data: 2008-05-20 11:20:39
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Tue, 20 May 2008 12:43:35 +0200, Mikaichi napisał(a):

    > Podstawa prawna?

    Jaka znów podstawa prawna?

> [...]
    > program. Jak uchwalili, tak zrobili. Serwisant zostal zwolniony ze
    > stanowiska w serwisie, tam poszlo zastepstwo i zaczal pisdac program

    No i super, mogli tak zrobić. Nawet ja mogę (mógłbym) napisać program
    komputerowy. I co z tego?

  • 29. Data: 2008-05-20 11:40:27
    Od: Mikaichi <m...@v...pl>

    > Jaka znów podstawa prawna?

    No ze obowiazkiem serwisanta nie jest pisanie programow.

    > No i super, mogli tak zrobić. Nawet ja mogę (mógłbym) napisać program
    > komputerowy. I co z tego?

    No i to, ze gdybys go napisal w godzinach pracy, za obopolna zgoda
    ciebie, pracownika, i pracodawcy, przyjmujac na 2 miesiace do obowiazkow
    "pisanie programu" - to prawa do tego softu naleza sie pracodawcy.

    Koniec piesni.

  • 30. Data: 2008-05-20 12:26:24
    Od: "gargamel" <s...@d...na>

    > wszystko co stworzył w pracy należy do pracodawcy. Kod raczej też pisał w
    > pracy, a nie przyniósł gotowy.

    co za bzdury człowieku pleciesz?!!

    jak sobie na mojej komórce napisałem sms'a to należy on do pracodawcy?
    jak sobie w pracy gila z nosa wydłubałem to należy on do pracodawcy?
    jak w pracy ułożyłem sobie zamek z zapałek to należy on do pracodawcy?

    do pracodawcy należy tylko to co zrobiłeś w czasie pracy i w ramach twojego
    rodzaju pracy (umowa)

    to że człowiek napisał ten program w czasie pracy ozn acza tylko tyle że na
    polecenie pracodawcy nie wykonywał swojej pracy, lecz pracę niezgodną z
    umową (co może być jedynie pretekstem do zgłoszenia faktu do inspektora
    pracy)

    i daj sobie spokój z tą propagandą.