  • 21. Data: 2008-07-01 07:46:20
    Temat: Re: Poradnik dla... LEKARZY zagrożonych aresztowaniem
    Od: "Latet" <l...@s...pl>

    > ja sie lata temu przestalem denerwowac, lekarza pierwszego kontaktu
    > przenioslem sobie do falcka, a od kilku lat mam opieke zdrowotna wykupiona
    > w pracy, takze na szczescie nie widze panstwowki na oczy

    I wszyscy by tak mieli, gdyby nasze socjalistyczne władze
    nie hamowały prywatyzacji służby zdrowia.

    (Nie licząc oczywiście chorych ciężej lub na kosztowne choroby,
    bo takich prywatne lecznice unikają jak ognia.)

    latet

  • 22. Data: 2008-07-01 08:41:13
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 01 lipiec 2008 08:41
    (autor szerszen
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g4cjjq$k4v$1@news2.task.gda.pl>):

    > ja sie lata temu przestalem denerwowac, lekarza pierwszego kontaktu
    > przenioslem sobie do falcka, a od kilku lat mam opieke zdrowotna wykupiona
    > w pracy, takze na szczescie nie widze panstwowki na oczy

    Niestety haracz 5000zł rocznie na nich płacę. A dla mnie to sporo. Więc
    dodatkowo na prywatne leczenie mnie już nie stać.

    --
    Tristan

  • 23. Data: 2008-07-01 10:07:25
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Latet" <l...@s...pl> napisał w wiadomości

    > I wszyscy by tak mieli, gdyby nasze socjalistyczne władze
    > nie hamowały prywatyzacji służby zdrowia.

    wiesz, problem w tym ze wszyscy juz by mogli tak miec, tylko nie wiedza,
    albo im sie nie chce

    mowie oczywiscie o lekarzu pierwszego kontaktu i podstawowych specjalistach,
    bo to jest gro kolejek zalegajacych panstwowe przychodnie

  • 24. Data: 2008-07-01 10:08:19
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Niestety haracz 5000zł rocznie na nich płacę. A dla mnie to sporo. Więc
    > dodatkowo na prywatne leczenie mnie już nie stać.

    lekarz pierwszego kontaktu i kilku podstawowych specjalistow jest prywatnie
    "za darmo" trzeba sie tylko z odpowiednim papierkiem pofatygowac

  • 25. Data: 2008-07-01 10:15:43
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 01 lipiec 2008 12:08
    (autor szerszen
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g4cvnb$j1r$1@news2.task.gda.pl>):

    > lekarz pierwszego kontaktu i kilku podstawowych specjalistow jest
    > prywatnie "za darmo" trzeba sie tylko z odpowiednim papierkiem pofatygowac

    Tzn? W jakim sensie ,,prywatnie''? Bo przychodnie są prywatne, ale działają
    w ramach kontraktów z NFZ. I np. teraz szukam gastrologa... W zabrzu już
    nie ma ani jednego z NFZ. Terminy w Gliwicach są na mocno zaś. Próbowałem
    do poradni chorób wątroby, bo mam w sumie coś z wątrobą, to w zabrzu
    terminy na za rok może będą.

    Nasz woźny ś.p. umarł właśnie rok temu, bo nie załapał się przez pół roku do
    medycznego. A jak już się załapał, to miał takie przerzuty, że już się nic
    nie dało.

    --
    Tristan

  • 26. Data: 2008-07-01 11:33:34
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Tzn? W jakim sensie ,,prywatnie''?

    np wymieniany przezemnie falck, chodzio to ze czesc twojej skladki, zamiast
    do publicznej puli idzie do falcka, jak masz potrzebe udac sie do
    internisty, to dzwonisz umawiasz sie na ten lub odpowiadajacy ci dzien i
    idziesz, w ramach tej skladki jest jeszcze chyba kilku innych lekarzy, ale
    nie pamietam dokladnie, bo bylem u nich ostatni raz kilka lat temu

  • 27. Data: 2008-07-05 22:59:03
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marco" <m...@s...pl> napisał w wiadomości

    Kilka błędów merytorycznych, które mi się nasunęły:

    "Pamiętajmy: możemy poprosić, by nie wyprowadzano nas w kajdankach. To jest
    środek przymusu i istnieją ustawowe regulacje, w jakich okolicznościach
    powinien być zastosowany. Zakładanie kajdanek nie jest obowiązkowe." - a
    przepisy nakładają obowiązek ich nałożenia - wyjątkowo z przodu.

    "Pod żadnym pozorem nie wolno rezygnować z adwokata. Ani wtedy, gdy
    jesteśmy pewni własnej niewinności, a całą sprawę traktujemy jak pomyłkę,
    ani wtedy, gdy chcemy się przyznać do zarzutów postawionych przez
    prokuraturę. Brak obrońcy może nas bardzo drogo kosztować - nawet kilka lat
    pozbawienia wolności!" - genialne. Zwłaszcza, jak lekarz nie przyjmował
    łapówek, to mu dadzą te kilka lat więzienia.

    "Najważniejsze! Bez konsultacji z adwokatem, po zatrzymaniu, nie
    powinniśmy - we własnym interesie - powiedzieć ani słowa! Nawet...
    potwierdzić swoich danych osobowych." Potwierdzenie danych osobowych może
    doprowadzić nawet do kary śmierci.

    "Do momentu, kiedy prokurator nie postawi nam zarzutów, jesteśmy
    "zatrzymani w sprawie". Po tym fakcie stajemy się podejrzanymi." - To już
    jakiś wybitny prawnik im musiał napisać. Bo postępowanie toczy się
    przeciwko z chwilą sporządzenia postanowienia o przedstawieniu zarzutów, co
    może nastąpić zarówno przed zatrzymaniem, jak i po. Samo przedstawienie
    zarzutów niczego tutaj nie zmienia.

    "Decyzją sądu - musi ona zapaść w ciągu 48 godzin od zatrzymania - możemy
    trafić do aresztu tymczasowego." - tymczasem złośliwy ustawodawca dał
    sądowi na to 72 godzin :-), a dokładniej 24 godziny od chwili wystosowania
    wniosku przez Prokuratora, który ma na to 48 godzin. razem maksymalnie może
    to być właśnie 72 godziny.

    "Ważne! Od tej pory, bez konsultacji z adwokatem, nie wolno nam rozmawiać
    nie tylko z prokuratorem, ale również z mediami. Cały czas obowiązuje
    zasada: każde wypowiedziane słowo może być użyte przeciwko nam." - to
    musiał jakiś adwokat chyba pisać.

    Szkoda, że nie dodał, że najlepszym sposobem jest nieprzyjmowanie łapówek.
    Ten działa w 100%!