  • 1. Data: 2008-06-29 18:23:15
    Temat: Koszty sądowe po wygranej sprawie - jak wyegzekwować?
    Od: "Piotr" <p...@w...op.pl>

    Witam,

    dwa miesiące temu wygrałem apelację w sądzie rodzinnym. Sąd zasądził jakieś
    (niewielkie) koszty sądowe dla mnie od pozwanego. Chciałbym te koszty
    odzyskać. Z sądu otrzymałem odpis wyroku wraz z klauzulą wykonalności.

    Czy mogę z tym od razu pójść do komornika, czy powinienem wcześniej wysłać
    wezwanie do zapłaty? Chodzi o to, żeby, nie został obciążony kosztami
    komorniczymi.

    Pozdrawiam
    Piotrek

  • 2. Data: 2008-06-29 20:30:57
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Piotr pisze:
> [...]
    >
    > Czy mogę z tym od razu pójść do komornika, czy powinienem wcześniej wysłać
    > wezwanie do zapłaty? Chodzi o to, żeby, nie został obciążony kosztami

    Możesz od razu iść do komornika bez wezwania.

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz

  • 3. Data: 2008-06-30 17:10:45
    Od: "Piotr" <p...@w...op.pl>

    > Możesz od razu iść do komornika bez wezwania.

    Dzięki :-)

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2008-07-01 00:30:29
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    A zelówek nie szkoda??
    JaC

    -----

  • 5. Data: 2008-07-02 19:33:27
    Od: "Piotr" <p...@w...op.pl>

    > A zelówek nie szkoda??
    > JaC
    >

    > -----

    yy.. a możesz jaśniej? Bo chyba nie zrozumiałem...

    Pozdrawiam
    Piotrek

  • 6. Data: 2008-07-08 18:44:46
    Od: "Piotr" <p...@w...op.pl>

> [...]
    >
    > Czy mogę z tym od razu pójść do komornika, czy powinienem wcześniej wysłać
    > wezwanie do zapłaty? Chodzi o to, żeby, nie został obciążony kosztami

    To ja jeszcze raz pozwolę sobie zapytać Was o radę.

    Wyrok (prawomocny, w sądzie apelacyjnym) zapadł 30 kwietnia. Do dnia
    dzisiejszego nie otrzymałem od strony przegranej kosztów procesu,
    zasądzonych przez sąd.
    Czy komornik, ściągając określoną kwotę, powiększa ją od razu o odsetki
    ustawowe, czy powinienem o to jakoś zawnioskować, czy też ściągnie tylko
    dokładnie tyle, ile jest zasądzone?

    Jak dokładnie te odsetki policzyć - czy dobrze jest, jeśli zrobię to tak
    (załóżmy, że koszty zasądzone przez sąd wynoszą 1000zł):
    za każdy dzień 1000zł * (11,5%/365)?

    Czyli na przykład, po 120 dniach odsetki to 1000zł * (11,5% * 120/365) =
    37,81zł, tak więc należy się 1037,81zł.

    Dziękuję i pozdrawiam,
    Piotrek