  • 1. Data: 2008-06-29 20:28:28
    Temat: chciałbym być rencistą
    Od: "Zbyszek9" <z...@p...onet.pl>

    Powiedzcie , czy Waszym zdaniem mam szanse wygrać sprawę
    sądową z ZUSem :
    Mam obecnie 61 lat .Od czterech lat choruję na białaczkę .W chwili
    zachorowania
    pracowałem , ale zostałem zwolniony - bo za dużo przebywałem na zwolnieniach
    lekarskich . Wystąpiłem do ZUSu o rentę inwalidzką . Lekarz orzecznik
    stwierdził ,
    że jestem trwale , częściowo niezdolny do pracy . Niestety ZUS stwierdził ,
    że
    renta i tytuł inwalidy mi nie przysługuje , bo między stwierdzeniem
    zachorowania ,
    a wystąpieniem o rentę upłynęło ponad 18 miesięcy . No i jestem w głupiej
    sytuacji :
    nie jestem inwalidą ani rencistą - więc nie mogę szukać pracy jako
    rencista -
    a takie możliwości są . Nie dostanę też pracy jako osoba zdrowa , bo gdy
    kierują mnie do lekarza zakładowego - to ten po zobaczeniu morfologii krwi
    nie chce rozmawiać o zatrudnieniu .
    Oczywiście wiem że 48 % moich zarobków które przez 32 lata zabierał ZUS
    to nie dośc dużo aby żądać wypłacania renty , ale uważam , że złodzieje z
    ZUSu
    mogli by chociaż formalnie nadać mi tytuł inwalidy , abym mógł znaleźć
    zatrudnienie,.
    chociażby na pół etatu - bo obecnie jestem zmuszony pracować na czarno .

  • 2. Data: 2008-06-30 14:09:01
    Temat: Re: chciałbym być rencistą
    Od: "Piotr \"Gerard\" Machej" <g...@g...com>

    Zbyszek9 pisze:
    > No i jestem w głupiej sytuacji :
    > nie jestem inwalidą ani rencistą - więc nie mogę szukać pracy jako
    > rencista - a takie możliwości są.
    [cut]
    > ale uważam , że złodzieje z ZUSu
    > mogli by chociaż formalnie nadać mi tytuł inwalidy , abym mógł znaleźć
    > zatrudnienie,.
    > chociażby na pół etatu - bo obecnie jestem zmuszony pracować na czarno .

    Z ZUSem ciężko wygrać, jeśli nie masz solidnych podstaw. Natomiast
    do rozwiązania Twojego problemu nie jest potrzebna batalia z ZUSem
    (chociaż ta oczywiście może Ci przynieść korzyści w razie wygranej).
    Zwróć się do MOPSu właściwego dla Twojego miejsca zamieszkania,
    a tam pokierują Cię dokładnie. To, na czym Ci powinno zależeć,
    to orzeczenie o niepełnosprawności (wydawane do celów nierentowych),
    a nie orzeczenie o niezdolności do pracy (wydawane przez ZUS do celów
    rentowych). Tak, nazewnictwo jest w tym przypadku bardzo zwodnicze.

    Orzeczenie o niepełnosprawności (w stopniu lekkim, umiarkowanym
    lub znacznym) wystarczy Ci w zupełności przy staraniach o pracę.
    Pozwala również Twojemu potencjalnemu pracodawcy na starania
    o różne dofinansowania. A w dodatku jest znacznie łatwiejsze
    do uzyskania niż orzeczenie o niezdolności do pracy z ZUSu.

    Życzę powodzenia i w razie pytań dotyczących niepełnosprawności
    zapraszam na pl.soc.inwalidzi.

    Pozdrawiam,
    Gerard