  • 1. Data: 2004-10-30 11:18:21
    Temat: Nieograniczony dostęp do internetu czy ograniczony?
    Od: "Jacek" <j...@w...pl>

    Rok temu podpisalem umowe o swiadczenie uslug dostepu do internetu, z pewna
    firma...tydzien temu zauwazylem iz nie moge prowadzic rozmow glosowych
    poprzez internet za pomoca programow typu: GaduGadu czy MSN Messeneger
    (informacja: iz jestem poza firewallem)...Pan w BOK-u poinformowal mnie,
    azeby moc korzystac z tego typu udogodnien, musialbym ponosic dodatkowe
    koszty zwiazane z nadaniem mojemu komputerowi odpowiedniego publicznego IP,
    i to wowczas wystarczyloby do prowadzenia takich rozmow glosowych...w
    zwiazku powyzszym mam pytanie, a mianowicie:
    "CZY JA PODPISYWALEM Z NIMI UMOWE NA DOSTEP DO INTERNETU NIEOGRANICZONY CZY
    OGRANICZONY"? Czy nie powinienem byc w jakis sposob uswiadomiony przy
    podpisywaniu umowy o tym, iz nie bede mial mozliwosci do tego typu uslugi?
    Przejrzalem dokladnie umowe, aneks do umowy oraz regulamin, i nic z tych
    dokumentow nie wynika na powyzszy temat:(
    Jak mam ten temat "ugryzc"?

  • 2. Data: 2004-10-30 11:27:49
    Od: "fi5h" <f...@o...pl>

    Jacek wrote:
> [...]
    > mial mozliwosci do tego typu uslugi? Przejrzalem dokladnie umowe,
    > aneks do umowy oraz regulamin, i nic z tych dokumentow nie wynika na

    dostep do sieci inetu masz nieograniczony, ale mozliwosci jakie daje dostep
    do internetu to co innego.
    Ja bym chial miec nieograniczony dostep i byc widocznym z zewnatrz dla np.
    mojego kumpla.
    WIadomo ze do czegos takiego musze miec zew ip itp tak wiec dostep mam
    nieograniczony ale mozliwosci wykonywania pewnych czynnosci ktore wymagaja
    nie tylko nieograniczonego dostepu do sieci ale rownierz posiadania
    dodatkowo zew ip sa dla mnie niedostepne.
    Jedyne co pozostaje to wziac zew IP, zrobic aneks do umowy i tyle.

  • 3. Data: 2004-10-30 11:58:23
    Od: "Marcin Wasilewski" <r...@o...pl>

    Użytkownik "fi5h" <f...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dodatkowo zew ip sa dla mnie niedostepne.
    > Jedyne co pozostaje to wziac zew IP, zrobic aneks do umowy i tyle.

    Pozostaje kwestia podstawowa - czy GG do rozmów głosowych potrzebne jest
    zewnętrzne ip. Bo jeśli nie (a raczej mi się nie wydaje aby potrzebował, tym
    bardziej, że człowiek pisze, że do tej pory korzystał z takich usług) to
    jest to już blokowanie usług, co czyni dostęp do internetu ograniczony. Co
    byś zrobił, gdyby nagle Twój provider zablokował wszystkie porty oprócz 80,
    po czym stwierdził, przecież strony WWW działają, czyli dostęp do internetu
    masz.

  • 4. Data: 2004-10-30 12:00:30
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Sat, 30 Oct 2004 13:18:21 +0200, Jacek naskrobał(a):

> [...]
    > koszty zwiazane z nadaniem mojemu komputerowi odpowiedniego publicznego IP,
    > i to wowczas wystarczyloby do prowadzenia takich rozmow glosowych...

    niekoniecznie - być może wystarczy otworzyć porty dla tego komputera

> [...]
    > Przejrzalem dokladnie umowe, aneks do umowy oraz regulamin, i nic z tych
    > dokumentow nie wynika na powyzszy temat:(

    no to kłopot.

    > Jak mam ten temat "ugryzc"?

    jeżeli ograniczenie wynika z ich storny np. zamknięte porty to poprosić o
    otwarcie, jeżeli wynika z ich providera jak ograniczona pula zewnętrzych IP
    to niestety trzeba się dogadać w aneksie.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 5. Data: 2004-10-30 12:21:59
    Od: "fi5h" <f...@o...pl>

    Marcin Wasilewski wrote:

> [...]
    > Twój provider zablokował wszystkie porty oprócz 80, po czym
    > stwierdził, przecież strony WWW działają, czyli dostęp do internetu

    to jzu co innego blokowanie portow a co innego koniecznosc potrzebowania zew
    IP do wykonywania pewnych czynnosci.
    Roznica jest w tym ze Ty piszesz o blokowaniu a ja pisze o potrzebie
    dodatkowego elementu ktory nie jest zwiazany z internetem bezposrednio (zew
    ip nie jest z nim zwiazane).
    Rozmowy glosowe na gg wymagaja by jedna chociaz osoba z rozmawiajacych miala
    zew ip

    Proponuje pobawic sie ze skype bo on korzysta z portu 80 i idzie cala
    rozmowa po www czyli FW nie ma t unic do gadania.

  • 6. Data: 2004-10-30 12:39:16
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Jacek napisał(a):

    > (informacja: iz jestem poza firewallem)...

    "poza"?

> [...]
    > Przejrzalem dokladnie umowe, aneks do umowy oraz regulamin, i nic z tych
    > dokumentow nie wynika na powyzszy temat:(

    Czy w tej umowie sa okreslone parametry techniczne? Jezeli tak to jakie?

    j.

  • 7. Data: 2004-10-30 13:53:30
    Od: Arek <a...@e...net>

    Jacek rzecze:
    [..]
    > koszty zwiazane z nadaniem mojemu komputerowi odpowiedniego publicznego IP,

    Odpowiedz tej osobie, że nie musisz mieć publicznego IP, wystarczy
    odpowiednie przekierowanie na firewallu do Ciebie.

    > Jak mam ten temat "ugryzc"?

    Zainstaluj sobie program, który sam radzi sobie z takimi problemami.
    Jedna z możliwości w mojej stopce :)

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.eteria.net - rozmawiaj za darmo

  • 8. Data: 2004-10-30 13:56:30
    Od: "Jacek" <j...@w...pl>

> [...]
    > odpowiednie przekierowanie na firewallu do Ciebie.

    > Zainstaluj sobie program, który sam radzi sobie z takimi problemami.

    Jaki to program?

  • 9. Data: 2004-10-30 14:17:23
    Od: Arek <a...@e...net>

    Jacek rzecze:
    > Jaki to program?

    Do telefonii internetowej. Zobacz na www.eteria.net
    Instalka jest na www.eteria.net/download/setup.exe

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.eteria.net - rozmawiaj za darmo

  • 10. Data: 2004-10-30 14:48:06
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Sat, 30 Oct 2004 16:17:23 +0200, Arek naskrobał(a):

    > Jacek rzecze:
    >
    > Do telefonii internetowej. Zobacz na www.eteria.net
    > Instalka jest na www.eteria.net/download/setup.exe

    akurat ten 'program' średnio rozwiązuje problem zakładając że nikt ze
    znajomych go nie będzie używał w przeciwieństwie do
    http://www.http-tunnel.com/html/solutions/http_tunne
    l/client.asp