    From: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nieograniczony dostęp do internetu czy ograniczony?
    Date: Sat, 30 Oct 2004 14:00:30 +0200
    Sender: l...@a...pl@aek210.internetdsl.tpnet.pl

    Dnia Sat, 30 Oct 2004 13:18:21 +0200, Jacek naskrobał(a):

    > Rok temu podpisalem umowe o swiadczenie uslug dostepu do internetu, z pewna
    > firma...tydzien temu zauwazylem iz nie moge prowadzic rozmow glosowych
    > poprzez internet za pomoca programow typu: GaduGadu czy MSN Messeneger
    > (informacja: iz jestem poza firewallem)...
    > Pan w BOK-u poinformowal mnie,
    > azeby moc korzystac z tego typu udogodnien, musialbym ponosic dodatkowe
    > koszty zwiazane z nadaniem mojemu komputerowi odpowiedniego publicznego IP,
    > i to wowczas wystarczyloby do prowadzenia takich rozmow glosowych...

    niekoniecznie - być może wystarczy otworzyć porty dla tego komputera

    > zwiazku powyzszym mam pytanie, a mianowicie:
    > "CZY JA PODPISYWALEM Z NIMI UMOWE NA DOSTEP DO INTERNETU NIEOGRANICZONY CZY
    > OGRANICZONY"? Czy nie powinienem byc w jakis sposob uswiadomiony przy
    > podpisywaniu umowy o tym, iz nie bede mial mozliwosci do tego typu uslugi?
    > Przejrzalem dokladnie umowe, aneks do umowy oraz regulamin, i nic z tych
    > dokumentow nie wynika na powyzszy temat:(

    no to kłopot.

    > Jak mam ten temat "ugryzc"?

    jeżeli ograniczenie wynika z ich storny np. zamknięte porty to poprosić o
    otwarcie, jeżeli wynika z ich providera jak ograniczona pula zewnętrzych IP
    to niestety trzeba się dogadać w aneksie.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org