  • 1. Data: 2004-10-30 11:25:53
    Temat: Oprogramowanie freeware i shareware
    Od: "PK" <j...@f...pl>

    mam pytanie.

    czy np. serwisy ktore pobieraja oplaty za pobieranie programow freeware lub
    shareware robia to legalnie ? czy jest to lamanie praw autorskich ? w sumie
    to jestem ciekawy jak to jest ?

  • 2. Data: 2004-10-30 12:21:53
    Temat: Re: Oprogramowanie freeware i shareware
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    lub
    > shareware robia to legalnie ? czy jest to lamanie praw autorskich ? w

    pobioeraja za udsotepnienie szybkiego lacza a nie za programy.

    P.

  • 3. Data: 2004-10-30 14:02:59
    Od: "PK" <j...@f...pl>

    > pobioeraja za udsotepnienie szybkiego lacza a nie za programy.

    hmm..

    no tak.. ale w licencji freeware jest napisane ze dany program ma byc
    rozprowadzany za darmo..

  • 4. Data: 2004-10-30 14:44:25
    Od: "ErrOR" <j...@p...fm>

    > no tak.. ale w licencji freeware jest napisane ze dany program ma byc
    > rozprowadzany za darmo..

    Bo nie placisz za niego tylko za lacze ktorym on idzie dodatkowa kase. To
    tak jak kupujesz gazete z cd i tam sa programy freeware, ktore sa za darmo
    ale placisz za gazete i cd oczywiscie.
    Jesli wyprodukuje jakis program freeware i chce zeby ludzie go uzywali to
    nie moge wymagac zeby ludzie nie pobierali pieniedzy za nosniki, serwery,
    czy lacza , ktore sa wykorzystywane przy udostepnianiu mojego programu.
    Oczywiscie jest to w porzadku moim zdaniem jesli udostepniaja mozliwosc
    sciagniecia po slabym laczu za friko. Problem moze pojawic sie wtedy kiedy
    nie ma opcji sciagniecia za friko i przy dochodzeniu czy oplata za
    sciagniecie - np. jednego polmegowego programu jest uzasadniona.

    Pozdr.
    ErrOR

    Pozdr.
    ErrOR

  • 5. Data: 2004-10-30 14:54:47
    Od: "PK" <j...@f...pl>

> [...]
    > nie ma opcji sciagniecia za friko i przy dochodzeniu czy oplata za
    > sciagniecie - np. jednego polmegowego programu jest uzasadniona.

    czyli ? do konca nie zrozumialem tego co napisales...