  • 111. Data: 2018-04-18 08:20:26
    Temat: Re: Nie mogę już patrzeć na cwaniactwo
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-04-17 o 21:24, Animka pisze:

    > Przedszkole kosztuje niemało, więc niech siedzą sobie w domu. Tylko
    > powinny opłacać sobie w ZUS składki na emeryturę. Nie może być tak jak
    > ostatnio, że popodwyszali emerytury nierobom, którym nie chciało się
    > pracować, wypracowac emerytury i nawet składek nie płacili.
    > Jesli chodzi o wykształcenie to zawsze jest na to czas, zawsze może
    > podjąc jakąś naukę czy zrobic kursy. Dzieci odchowane to i głowa
    > spokojniejsza. Tak myślę.

    od tego są pomysły takie jak np w Danii - czyli mikro żłobki/mikro
    przedszkola.... Uważam że jest to genialny w swojej prostocie pomysł i
    rozwiązuje 2 problemy jednocześnie... No ale tu znowu duże kompetencje
    trzeba dać władzom lokalnym, a to nie wsmak rządzącym...

    --
    http://kaczus.ppa.pl

  • 112. Data: 2018-04-18 08:25:08
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-04-17 o 21:15, Animka pisze:

    > Mam takie przeczucie ,że jakby w okolicy ich zamieszkania powstały
    > jakieś fabryki czy jakieś inne zakłady pracy to do tej pracy polecieliby
    > w podskokach i z radościa.Ddzieci poszłyby do przedszkola, do złobka czy
    > zatrudniliby nianię.

    To masz złe przeczucie....

    --
    http://kaczus.ppa.pl

  • 113. Data: 2018-04-18 08:35:20
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-04-17 o 21:20, PlaMa pisze:

    > cytując: "Daj spokój. Są pewne granice pieprzenia i reductio ad absurdum. "

    Cieszy mnie zatem to, ż postanowiłeś zamilknąć :)

    --
    Liwiusz

  • 114. Data: 2018-04-18 08:36:51
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-04-17 o 21:57, Kubuś Puchatek pisze:
    > W dniu 17.04.2018 o 13:31 Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:
    >
    > [...]>
    >>
    > Bzdura.

    Może i tak. Ale aby przekonać się, czy napisałeś coś mądrego, czy po
    prostu palnąłeś głupotę, wystarczy wyobrazić sobie z jednej strony
    społeczeństwo bez rodziców i bez dzieci, a z drugiej strony bez
    [lekarzy/naukowców/itp. co tam sobie uznasz za dobro najwyższe]

    I wyciągnąć (uwaga, trudne słowo) wnioski.

    --
    Liwiusz

  • 115. Data: 2018-04-18 09:08:26
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-04-18 o 07:45, r...@k...pl pisze:

    > Więc w ogóle nie ma bezrobotnych -- każdy z reguły sprząta, odkurza itd.

    Przy czym chodzi raczej o to, czy robi to dla siebie, czy dla innych.

    Przyznasz bowiem, że sytuacja, kiedy dwie matki wychowują swoje dzieci,
    i są uznawane za bezrobotne, a gdyby zamieniły się dziećmi, i każda
    niańczyłaby nieswoje dziecko, to nie byłyby bezrobotnymi - jest dość
    kuriozalna?

    --
    Liwiusz

  • 116. Data: 2018-04-18 09:26:44
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-04-18 o 09:08, Liwiusz pisze:

> [...]
    > i są uznawane za bezrobotne, a gdyby zamieniły się dziećmi, i każda
    > niańczyłaby nieswoje dziecko, to nie byłyby bezrobotnymi - jest dość

    Ale analogia taka sama jak przy sprzątaniu, sprzątasz u siebie - robisz
    to dla siebie, ale jak 2 osoby by się zamieniły i sprzątały u siebie na
    wzajem, to tez by pracowały...

    Pisałem juz to, w krajach bardziej cywilizowanych poradzono sobie z tym.

    --
    http://kaczus.zrzeda.pl

  • 117. Data: 2018-04-18 10:01:55
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-04-18 o 09:26, Tomasz Kaczanowski pisze:

    > Ale analogia taka sama jak przy sprzątaniu, sprzątasz u siebie - robisz
    > to dla siebie, ale jak 2 osoby by się zamieniły i sprzątały u siebie na
    > wzajem, to tez by pracowały...

    To nie jest analogia, bo jak wychowujesz dziecko, to nie pracujesz "dla
    siebie", tylko dla tego dziecka właśnie, czyli to ono jest twoim
    pracodawcą. I zwykle na tyle absorbującym, że mówienie o matkach, że są
    bezrobotne (czyli że nie mają pracy i są gotowe w każdej chwili ją
    podjąć) jest często dla nich obrażające, bo niezgodne ze stanem faktycznym.

    Piję po prostu do tego, że społeczeństwo, w którym 30 kobiet nie
    pracuje, bo zajmuje się swoimi dziećmi wcale nie jest "społeczeństwem z
    30% bezrobociem wśród kobiet".

    > Pisałem juz to, w krajach bardziej cywilizowanych poradzono sobie z tym.

    Jak? I co to znaczy "poradzono"? Czy matka zajmująca się dzieckiem to
    taki problem, że trzeba sobie z tym radzić na poziomie państwowym?
    Zagadnienie stare jak świat i ludzie sobie z tym radzą własnym sumptem.

    --
    Liwiusz

  • 118. Data: 2018-04-18 10:17:08
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-04-18 o 10:01, Liwiusz pisze:

    > Jak? I co to znaczy "poradzono"? Czy matka zajmująca się dzieckiem to
    > taki problem, że trzeba sobie z tym radzić na poziomie państwowym?
    > Zagadnienie stare jak świat i ludzie sobie z tym radzą własnym sumptem.

    problem nie problem... A czemu ma się zajmować tylko swoimi dziećmi, jak
    chce pieniądze, ma do tego warunki, niech zajmuje sie jeszcze dziećmi
    "sąsiadów", którzy akurat wymyślili sobie, że woleli by wrócić do pracy.
    Eliminuje się problem żłobka, zmusza się rodziców, chcących zostać z
    dziećmi i miec pieniądze od gminy aby dbali o dobre warunki dla rozwoju
    dzieci itd...

    --
    http://kaczus.ppa.pl

  • 119. Data: 2018-04-18 10:18:38
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    W dniu 2018-04-17 o 21:31, Animka pisze:

    > A co podpowie rodzicom 1 latek czy 2 latek :-)

    To samo co w sprawie swojego ubrania, planów na przyszłość itp

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 120. Data: 2018-04-18 10:23:56
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    W dniu 2018-04-17 o 21:17, PlaMa pisze:

    > Jak ten pomysł ma się do bezpośredniości i tajności wyborów?

    Bezpośredniość - słabo. Ale chyba lepiej niż w wyborach premiera, który
    nami rządzi.
    Tajność - rodzice głosują w sposób tajny.

    Pozdrawiam,
    Wojtek