  • 1. Data: 2018-04-09 22:50:29
    Temat: Podatek za darowaną działkę
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    Odziedziczyłam działkę rekreacyjną. Chcę ją komuś darować. Mniej więcej
    wiem, jak to zrobić - załatwić to z zarządem działek + spisać darowiznę.
    Ale - czy trzeba będzie wyceniać np. nasadzenia czy domek letniskowy,
    żeby osoba obdarowana mogła zapłacić podatek? Czy wystarczy jakoś "na
    oko" wycenić? Bo raczej podatku ta osoba (niespokrewniona) nie uniknie?

    Ewa

  • 2. Data: 2018-04-09 22:52:36
    Temat: Re: Podatek za darowaną działkę
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 09.04.2018 o 22:50, FEniks pisze:
> [...]
    > letniskowy, żeby osoba obdarowana mogła zapłacić podatek? Czy
    > wystarczy jakoś "na oko" wycenić? Bo raczej podatku ta osoba

    No i jeszcze jedna sprawa - jak ja powinnam się zachować wobec US, jeśli
    tę działkę już podaruję? Muszę ją mimo to zgłaszać?

    Ewa

  • 3. Data: 2018-04-09 22:55:42
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 09.04.2018 o 22:52, FEniks pisze:

    > No i jeszcze jedna sprawa - jak ja powinnam się zachować wobec US,
    > jeśli tę działkę już podaruję? Muszę ją mimo to zgłaszać?

    O przepraszam, już lecę z tym na p.s.p.podatki. Gdyby jednak ktoś coś
    tutaj wiedział, to poproszę.

    Ewa

  • 4. Data: 2018-04-10 10:16:51
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    > O przepraszam, już lecę z tym na p.s.p.podatki. Gdyby jednak ktoś coś
    > tutaj wiedział, to poproszę.

    Trzeba spisać umowę darowizny. W umowie określić wartość działki wraz z
    zabudową.
    Resztę załatwia obdarowany, czyli zgłasza do Urzędu Skarbowego i płaci
    podatek. Jeżeli wartość działki będzie zaniżona to US ją zmieni (tak jak w
    przypadku sprzedaży auta po zaniżonej cenie).
    Jednak ja radzę aby wszystkie te czynności wykonać z udziałem notariusza.
    Koszt notariusza zazwyczaj ponosi obdarowany.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2018-04-10 10:32:53
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Danusia" <d...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Jednak ja radzę aby wszystkie te czynności wykonać z udziałem notariusza.
    > Koszt notariusza zazwyczaj ponosi obdarowany.

    Domyślam się że ta działka nie ma księgi wieczystej, właściciel nie jest
    zarejestrowany w geodezji Urzędu Gminy i nie płacisz od niej podatku od
    nieruchomości w Urzędzie Gminy, tak jak w przypadku działki budowlanej, więc
    zmiany będą tylko w Zarządzie Ogródków Działkowych.