  • 1. Data: 2018-04-13 15:19:53
    Temat: Prawo do chodzenia chodnikiem
    Od: Kviat

    Policjant może tak sobie zabronić chodzenia chodnikiem "bo tak", czy
    musi podać podstawę?
    Choćby najgłupszą, w stylu "nie wiem dlaczego, ale taki dostałem rozkaz,
    więc proszę pytać rzecznika policji"?
    Albo chociaż samodzielnie wymyślić jakąś idiotyczną wymówkę, że
    zabezpieczają teren, bo radioaktywny meteoryt spadł... cokolwiek...

    https://koduj24.pl/czy-trzeba-miec-w-polsce-zgode-na
    -chodzenie-po-chodniku-groteskowa-interwencja-policj
    antow-film/

    Czy mi umknęło, czy oni kompletnie nie wiedzieli, dlaczego tam są i
    dlaczego blokują ten chodnik przed ludźmi? A może dostali rozkaz, żeby
    nie mówić, że dostali taki rozkaz? Udawać głupiego też trzeba umieć.

    Co się z tym krajem porobiło...

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2018-04-13 16:09:12
    Temat: Re: Prawo do chodzenia chodnikiem
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .pl...
    >Policjant może tak sobie zabronić chodzenia chodnikiem "bo tak", czy
    >musi podać podstawę?
    >Choćby najgłupszą, w stylu "nie wiem dlaczego, ale taki dostałem
    >rozkaz, więc proszę pytać rzecznika policji"?

    IMO - kiepska to podstawa.

    >Albo chociaż samodzielnie wymyślić jakąś idiotyczną wymówkę, że
    >zabezpieczają teren, bo radioaktywny meteoryt spadł... cokolwiek...

    A to z kolei niebezpieczne - nagraja, oskarza o naduzycie wladzy,
    wyrzuca i skaza :-)
    To juz chyba lepiej "bo taki mam rozkaz" - i niech wyrzucaja
    komendanta :-)

> [...]

    >dlaczego blokują ten chodnik przed ludźmi? A może dostali rozkaz,
    >żeby nie mówić, że dostali taki rozkaz? Udawać głupiego też trzeba

    Eee, zawsze tak bylo, tylko kamer nie bylo :-)

    J.

  • 3. Data: 2018-04-13 16:44:25
    Od: grzech <g...@g...pl>

    W dniu 2018-04-13 o 15:19, Kviat pisze:
> [...]
    > dlaczego blokują ten chodnik przed ludźmi? A może dostali rozkaz, żeby
    > nie mówić, że dostali taki rozkaz? Udawać głupiego też trzeba umieć.

    W pierwszej kolejności to nie wiadomo gdzie ten chodnik był, dokąd
    prowadził i gdzie poseł chciał wejść. To że koło Sejmu to trochę za
    mało. Redachtor nie uznał za stosowne takich pierdół wyjaśniać, bo po
    co. To ma być sensacyjne, aby ciemny lud miał się czym podniecić i przy
    okazji zobaczył reklamę jakiegoś badziewia. Policjant nie może tak sobie
    czegokolwiek zabronić. Zawsze jest jakaś przyczyna. Przypuszczam, że
    chodziło o okupację biura przepustek Sejmu i niedopuszczenie osób
    postronnych. Sprawę którą można było wyjaśnić w kilka sekund próbuje się
    rozdmuchać i zrobić sensację. Jeśli ktoś przedstawie się jako poseł to
    ma zasrany obowiązek udokumentować to legitymacją. Ale tępe chamisko to
    typowy przedstawiciel narodu. Taki nie będzie się tłumaczył byle komu.

  • 4. Data: 2018-04-13 17:17:29
    Od: Kviat

    W dniu 2018-04-13 o 16:09, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Kviat" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > IMO - kiepska to podstawa.

    I głupia. Tak jak napisałem.

    > A to z kolei niebezpieczne - nagraja, oskarza o naduzycie wladzy,
    > wyrzuca i skaza :-)

    Dlaczego niebezpieczne?
    Ktoś tu niedawno próbował przekonywać, że podstawa nie musi być
    prawdziwa, byleby była (;)). Meteoryt to tylko przykład, przecież można
    wymyślić coś bardziej prawdopodobnego.

    Ale odbiegamy od pytania. Może za słabo podkreśliłem, że pytam czy _musi_.

    Jest jasne, ze podczas kontroli/zatrzymania/przeszukania podstawę podać
    musi. Ale czy gdy kieruje ruchem też musi?

    Czy faktycznie pan poseł miał rację, dopytując się _dlaczego_ nie może
    przejść?

    Kierowca widząc policjanta kierującego ruchem musi się go słuchać,
    przecież głupio by było, gdyby każdy kierowca zatrzymywał się obok,
    opuszczał szybę i pytał o podstawę prawną. Albo dlaczego ma skręcić w
    prawo, bo przecież chciał jechać prosto...
    A pieszy? Jeżeli policjant kieruje ruchem (na chodniku w tym przypadku,
    ale to przecież część drogi) i każe przejść na drugą stronę (albo
    zawrócić), to musi podać podstawę prawną?

    Prawo o ruchu drogowym
    "Art. 5.1. Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze są
    obowiązani stosować się do poleceń i sygnałów dawanych przez osoby
    kierujące ruchem lub uprawnione do jego kontroli, sygnałów świetlnych
    oraz znaków drogowych, nawet wówczas, gdy z przepisów ustawy wynika inny
    sposób zachowania niż nakazany przez te osoby, sygnały świetlne lub
    znaki drogowe.
    2. Polecenia i sygnały dawane przez osoby kierujące ruchem lub
    uprawnione do jego kontroli mają pierwszeństwo przed sygnałami
    świetlnymi i znakami drogowymi."

    Czy tego policjanta można uznać za "kierującego ruchem"? Jeżeli tak, to
    chyba nie musi się nawet tłumaczyć, bo kieruje ruchem...
    Przecież gdyby był (ten policjant) rozgarnięty, to spokojnie mógłby
    zacytować Art.5 (choćby dla świętego spokoju panu posłowi). Pan poseł
    pewnie ma prawo jazdy i przepis powinien znać. (Piesi chyba też powinni
    znać... :))
    Jest obowiązany stosować się do poleceń i już.

    Chyba, że taki kierujący ruchem policjant, to musi być jakiś specjalny
    policjant do kierowania ruchem, a tamten policjant, to był zwykły
    policjant :)

    (Oczywiście abstrahuję tutaj od zagadnienia, po kiego grzyba w ogóle te
    barierki i po cholerę ci policjanci tlen zużywają akurat w tamtym
    miejscu i dlaczego rządzący boją się suwerena, bo to zupełnie inny temat)

    Z drugiej strony, dzięki tej awanturze ludzie jednak chodnik
    odzyskali... Ale wrażenie, że jednak mamy niegramotnych policjantów
    pozostało.

    > To juz chyba lepiej "bo taki mam rozkaz" - i niech wyrzucaja komendanta :-)

    :)

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 5. Data: 2018-04-13 17:32:18
    Od: Kviat

    W dniu 2018-04-13 o 16:44, grzech pisze:

    -chodzenie-po-chodniku-groteskowa-interwencja-policj
    antow-film/

    > W pierwszej kolejności to nie wiadomo gdzie ten chodnik był,

    Wiadomo. Widać na filmie.

    > dokąd
    > prowadził

    Wiadomo. Widać na filmie.

    > i gdzie poseł chciał wejść.

    Pan poseł powiedział. Słychać na filmie.

    > To że koło Sejmu to trochę za
    > mało.

    Przeczytać to trochę za mało. Zawsze warto sięgnąć po materiał źródłowy.
    Tym bardziej, że znajduje się pomiędzy akapitami tego tekstu.

    > Redachtor nie uznał za stosowne takich pierdół wyjaśniać, bo po
    > co.

    A po co? Są na filmie.

> [...]
    > ma zasrany obowiązek udokumentować to legitymacją. Ale tępe chamisko to
    > typowy przedstawiciel narodu. Taki nie będzie się tłumaczył byle komu.

    Taaaak... zdecydowanie nie obejrzałeś.

    Ostatnio gdzieś mi mignął jakiś sensacyjny tytuł, że jakiś policjant coś
    tam zrobił. Oczywiście pełno oburzonych komentarzy z jadem na polską
    policję... 90% komentujących nawet nie zajrzało do tego artykułu, a
    dowiedzieliby się, że to nie było o polskim policjancie.

    Może jednak obejrzysz ten film, zanim ponownie wrzucisz jakiś komentarz?
    Jeżeli nadal będziesz miał problem ze zidentyfikowaniem miejsca, skąd
    dokąd chodnik prowadził, to bez problemu znajdziesz film tego samego
    autora, celowo dokładnie w tym samym miejscu z następnego dnia. W dzień.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 6. Data: 2018-04-13 18:16:49
    Od: grzech <g...@g...pl>

> [...]
    > dokąd chodnik prowadził, to bez problemu znajdziesz film tego samego
    > autora, celowo dokładnie w tym samym miejscu z następnego dnia. W dzień.

    Nie mam ochoty oglądać głupoty i chamstwa reprezentanta narodu.
    Wystarczy mi początek filmu. Pisząc opinię opierałem się na artykule.
    Rzetelny dziennikarz na takie"pierdoły" jak przebieg zdarzenia zwróciłby
    uwagę. A tak powstał artykulik propagandowy dla ciemnej masy.
    Każdy ma prawo chodzić po chodniku i jeździć po ulicy, ale czasami z
    różnych względów policja ma prawo i wręcz obowiązek ruch ograniczyć.
    Poseł który to prawo uchwalał powinien mieć o tym pojęcie.

  • 7. Data: 2018-04-13 18:41:13
    Od: Kviat

    W dniu 2018-04-13 o 18:16, grzech pisze:

    > Nie mam ochoty oglądać głupoty i chamstwa reprezentanta narodu.

    Społeczeństwo uwielbia komentować coś, czego nie widziało, albo zna z
    drugiej ręki jakiegoś redaktorzyny.

    > Wystarczy mi początek filmu. Pisząc opinię opierałem się na artykule.

    A czemu nie na komentarzach pod artykułem? Albo na komentarzach do
    komentarzy? Po co się tak ograniczać?

    > Rzetelny dziennikarz na takie"pierdoły" jak przebieg zdarzenia zwróciłby
    > uwagę. A tak powstał artykulik propagandowy dla ciemnej masy.

    Jasne. Tyle, że to nie dyskusja o warsztacie i poziomie merytorycznym
    dziennikarza. To chyba nie ta grupa? Nie pytałem o rzetelność tego
    dziennikarza, ani nie byłem zainteresowany Twoją opinią na temat jego
    rzetelności.
    Moje pytanie było inne, a że "niechcący" materiał źródłowy znalazł się w
    otoczeniu tego, tu się zgadzamy, słabego tekstu, to już nie moja wina i
    kompletnie to nie ma związku z tematem.

    > Każdy ma prawo chodzić po chodniku i jeździć po ulicy, ale czasami z
    > różnych względów policja ma prawo i wręcz obowiązek ruch ograniczyć.
    > Poseł który to prawo  uchwalał powinien mieć o tym pojęcie.

    Dlatego właśnie mam wątpliwości, czy pan poseł słusznie domagał się
    wyjaśnienia _dlaczego_ chodnikiem przejść nie mógł.

    Z jednej strony, jak sam piszesz, miał prawo (jak każdy...), więc może
    miał również prawo dowiedzieć się dlaczego mu to prawo ktoś odbiera?

    Z drugiej strony, ma obowiązek wykonywać polecenia kierującego ruchem...

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 8. Data: 2018-04-13 20:07:37
    Od: grzech <g...@g...pl>

    > Dlatego właśnie mam wątpliwości, czy pan poseł słusznie domagał się
    > wyjaśnienia _dlaczego_ chodnikiem przejść nie mógł.

    Każdy ma prawo domagać się informacji o działaniach organów państwowych.
    Tylko, że są do tego przewidziane odpowiednie środki. Najprostszym
    środkiem jest grzeczne zapytanie. Akurat film jest dostatecznym dowodem,
    ze panu posłowi na odpowiedzi nie zależało. Pewnie zapomniał o dewizie
    innego członka PO - Władysława Bartoszewskiego. "Jak nie wiesz jak się
    zachować, to zachowuj się przyzwoicie." Pozwala to rozwiązać wiele
    problemów.

  • 9. Data: 2018-04-13 20:23:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .pl...

    >I głupia. Tak jak napisałem.

    >Dlaczego niebezpieczne?

    Bo nagraja, oskarza, i nie pozostanie nic innego jak wyrzucic :-)

    >Ktoś tu niedawno próbował przekonywać, że podstawa nie musi być
    >prawdziwa, byleby była (;)). Meteoryt to tylko przykład, przecież
    >można wymyślić coś bardziej prawdopodobnego.

    Najbezpieczniejsze sie wydaje "bo dostalem taki rozkaz" :-)

    >Ale odbiegamy od pytania. Może za słabo podkreśliłem, że pytam czy
    >_musi_.
    >Jest jasne, ze podczas kontroli/zatrzymania/przeszukania podstawę
    >podać musi. Ale czy gdy kieruje ruchem też musi?

    Odnosnie ruchu, to ma upowaznienie ustawowe.
    Chcesz w prawo, wolno, moze nawet nakaz jest, a policjant kaze w lewo.
    Wolno mu. Nawet jak w lewo jest zakaz wjazdu.
    Ale to ruch drogowy, a nie chodnikowy :-)

    No i dobrze by bylo, zeby mial jakies uzasadnienie, choc niekoniecznie
    musi sie z niego spowiadac.

    >Czy faktycznie pan poseł miał rację, dopytując się _dlaczego_ nie
    >może przejść?

    Ale takie blokowanie bez powodu moze sie szybko okazac karalne :-)

> [...]
    >opuszczał szybę i pytał o podstawę prawną. Albo dlaczego ma skręcić w
    >prawo, bo przecież chciał jechać prosto...

    Akurat calkiem rozsadne pytanie, a odpowiedz moze duzo ulatwic.
    Jak np uslyszy, ze ulica jest zamknieta na dwie godziny, bo film kreca
    :-)

    >A pieszy? Jeżeli policjant kieruje ruchem (na chodniku w tym
    >przypadku, ale to przecież część drogi) i każe przejść na drugą
    >stronę (albo zawrócić), to musi podać podstawę prawną?

    Kierowca powinien podstawe prawna znac/pamietac, a pieszy bez PJ nie
    musi.

> [...]
    >obowiązani stosować się do poleceń i sygnałów dawanych przez osoby
    >kierujące ruchem lub uprawnione do jego kontroli, sygnałów świetlnych

    sprawdzic czy ten chodnik to czesc drogi publicznej, i doszukac sie
    czy pieszy na chodniku jest aby na pewno uczestnikiem ruchu ...

> [...]
    >te barierki i po cholerę ci policjanci tlen zużywają akurat w tamtym
    >miejscu i dlaczego rządzący boją się suwerena, bo to zupełnie inny

    A to akurat moze byc bardzo wazne.
    Po co te barierki, na jakiej podstawie, kto nakazal, na jakiej
    podstawie itd :-)

    J.

  • 10. Data: 2018-04-13 20:52:50
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.04.2018 o 17:17, Kviat pisze:

> [...]
    >
    > Chyba, że taki kierujący ruchem policjant, to musi być jakiś specjalny
    > policjant do kierowania ruchem, a tamten policjant, to był zwykły

    OOO. Już mam sposób na opozycję. Bierzemy kulsona z drogówki z lizakiem
    (dla pewności), a on wydaje polecenie, że mają iść w bramę i tam czekać
    na następne polecenia. I kulson idzie do domu, a opozycja zostaje w kącie;)

    Shrek