  • 1. Data: 2018-04-10 22:15:21
    Temat: Problem prawny z PUP
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Słuchajcie wrzucam wiadomość od jednego człowieka. Ma ktoś pomysł, co w
    tej sytuacji?

    W powszedni piątek PUP w Rudzie Śląskiej zerwał staż jaki odbywałem w
    Prokuraturze Rejonowej. Sytuacja wynikła z następującego:
    W momencie trwania stażu gdy otrzymałem umiarkowany stopień
    niepełnosprawności PUP zażądał przeprowadzenia badań w zakładzie
    medycyny w pracy. Bez podstawy prawnej.Następnie przez co najmniej dwa
    tygodnie upierał się bym te badania wykonał na własną rękę (niemożliwe,
    zgodnie z prawem skierowanie musi wystawić pracodawca). Gdy już je
    wystawili, okulistka przeprowadzająca je uznała mnie za niezdolnego do
    pracy przy komputerze. Powołała się na, jak mnie później uświadomiono
    nieistniejący, przepis zakazujący jednoocznym pracy przy komputerze

    Jako epileptyk mam praktycznie zerowe szanse na otrzymanie pracy
    fizycznej. Zdobycie pracy biurowej komplikuje brak wyższego
    wykształcenia, stąd ten staż i doświadczenie zawodowe jakim dzięki niemu
    mogę się pochwalić są dla mnie bezcenne.

    W tym przypadku podejrzewam, że sprawa jest już przegrana stąd też
    proszę o wszelkie możliwe rady co robić dalej.

  • 2. Data: 2018-04-13 10:35:03
    Temat: Re: Problem prawny z PUP
    Od: p...@g...com

    dziwne ze okulistka medycyny pracy tego nie wiedziala
    http://www.sejm.gov.pl/sejm7.nsf/InterpelacjaTresc.x
    sp?key=4208F4D8

    ew. zadzwon i podpytaj co proponuja
    http://www.niepelnosprawni.gov.pl/p,11,biuro

    i uwaga

    W przypadku osób jednoocznych, np. po urazie gałki ocznej, okres adaptacji do
    widzenia jednoocznego wynosi 12 miesięcy. Poprzez utratę wzroku jednego oka traci się
    zdolność obuocznego, stereoskopowego widzenia. Gdy utrata wystąpi we wczesnym
    dzieciństwie, zdolność kompensacji jest bardzo duża, zdolność tej kompensacji maleje
    natomiast wraz z wiekiem. Po nagłej utracie widzenia jednego oka (np. pourazowej) u
    osoby dorosłej, przy drugim sprawnym oku, okres adaptacji do utraty widzenia
    obuocznego wynosi około 12 miesięcy. Po tym okresie osoba jednooczna może uzyskać np.
    prawo jazdy.

  • 3. Data: 2018-04-13 11:18:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
> [...]

    >miesięcy.
    >Po tym okresie osoba jednooczna może uzyskać np. prawo jazdy.

    Ciekawe - czy na odleglosciach "drogowych" to dwuoczne widzenie ma
    znaczenie ?
    Maly rozstaw oczu, znikoma roznica obrazow.

    Wydaje mi sie, ze po zaslonieciu jednego oka w miare tak samo oceniam
    odleglosc.

    Ale ... PJ to nie tylko jazda, to takze parkowanie, moze i dobry
    przepis.

    Czyli co - w razie utraty nikomu nie zglaszac, a lekarzowi mowic, ze
    PJ sie nie ma ? :-)

    J.