  • 91. Data: 2011-03-29 16:27:44
    Temat: Re: Nauczyciel zmusza ucznia do korzystania z komercyjnych programow
    Od: Maciek <m...@e...one.nospam.pl>

    begin o nicku Wojciech Bancer napisał(a) na pl.soc.prawo następujące bzdety:

    > On 2011-03-29, Maciek <m...@e...one.nospam.pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Ale interesuje Cię jakaś dyskusja merytoryczna, czy tak po prostu
    > wyzłośliwiasz się, bo masz to w naturze?
    Wyzłośliwiam się, bo jestem nauczycielem, który niestety wie, że zarzuty nie
    są wyssane z palca.

    --
    Maciek
    I spend my time wasting yours.

  • 92. Data: 2011-03-29 16:40:18
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 29.03.2011 16:08, to pisze:
    > To niech sobie nauczyciel-matoł zainstaluje OO. Przecież jest darmowe.

    I 1000 innych programów, które sobie matoły-uczniowie nie potrafiący
    zrobić Zapisz jako --> Word wymyślą.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 93. Data: 2011-03-29 17:19:45
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 29.03.2011 19:14, JaromirD pisze:
    > Word 2007 otworzy. Sprawdzone.

    No ja sprawdzałem na arkuszu i arkusza w ogóle nie otwierał.
    Z tekstem pewnie lepiej.

    > Pytanie, na ile skomplikowany musi być
    > dokument, żeby nie otworzył. Ale z drugiej strony, nie sądzę, żeby takie
    > dokumenty kazali tworzyć jako zadanie domowe.

    jeśli są proste, to lepiej zadziała Writer --> DOC. Doc jest dobrze
    udokumentowany i ma lata tradycji, a jego implementacja we Writerze ma
    na pewno więcej niż 10 lat, bo 10 lat temu już z tego korzystałem.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 94. Data: 2011-03-29 17:23:43
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-03-29, Maciek <m...@e...one.nospam.pl> wrote:

    [...]

    > A jak ma uczyć, skoro nauczyciel nie umie.

    Ale interesuje Cię jakaś dyskusja merytoryczna, czy tak po prostu
    wyzłośliwiasz się, bo masz to w naturze?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 95. Data: 2011-03-29 17:38:59
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

    > No to odbijam piłeczkę.
    > Może uczyć chociażby wymuszając, czy propagując używanie narzędzi,
    > z których korzysta się najczęściej w biznesie, a nie z narzędzi,
    > które forsuje garstka idealistów jako pseudo-alternatywę.
    Uczyć trzeba zasad i metod realizacji zadań, narzędzia to drugorzędna
    kwestia.
    To jasne, że produkt darmowy nie dorówna produktowi komercyjnemu, który w
    dodatku stanowi ogólnie przyjęty standard.

    > Nauka kosztuje. Takie życie. Jakoś nie widzę tu pytania, czy to legalne
    > że nauczyciel wymaga np. posiadania podręcznika, czy zeszytów.
    Jakie są granice tych wymagań?

    > Office
    > dla domu to wydatek rzędu 300-350 zł (koszt raptem 2-3 gier).
    Są rodziny (i to niemało wcale), dla których jest to jednak kwestia np. czy
    wykupić leki, a nie kupna gier.

    --
    Jotte

  • 96. Data: 2011-03-29 17:51:06
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-03-29, Maciek <m...@e...one.nospam.pl> wrote:

    [...]

> [...]

    które forsuje garstka idealistów jako pseudo-alternatywę.

    Nauka kosztuje. Takie życie. Jakoś nie widzę tu pytania, czy to legalne
    że nauczyciel wymaga np. posiadania podręcznika, czy zeszytów. Office

  • 97. Data: 2011-03-29 18:07:29
    Od: g673 <g...@g...pl>

    W dniu 2011-03-28 22:15, Stokrotka pisze:

    > Szkoda , ?e w ramah geografi nie wymagaj? zebrania listka z baobaba.

    Stokrotka!
    Ustaw swoj program pocztowy i pomysl co moze sprawdzic Twoja ortografie,
    bo zal d... sciska ;(
    g673

  • 98. Data: 2011-03-29 18:12:42
    Od: "Stokrotka" <o...@a...pl>

    > Stokrotka!
    > Ustaw swoj program pocztowy i pomysl co moze sprawdzic Twoja ortografie,
    > bo zal d... sciska ;(
    > g673
    1. Ustaw sobie w głowie gramatykę.
    Powinno być :Stokrotko!
    2. Ustaw polskie litery, bo tego się nie da czytać.
    3. Mam poprawnie skonfigurowany program pocztowy.
    Jak nie czytasz - masz problem, inni potrafią,
    ja też poprawnie czytam, więc się nie czepiaj kogoś tylko siebie.

    Program czytający jest u mnie darmowym dodatkiem do Windowsa.

  • 99. Data: 2011-03-29 18:14:32
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 29.03.2011 10:48, Tomasz Kaczanowski pisze:
    > Ale kwestia jest gdzie będzie wydrukowana - przykład - masz tabelę
    > szeroką, więc zmieniasz orientację i - stopka znajdzie się u dołu
    > tabeli, a w tym wypadku powinno być z boku....

    Hm... A Word sobie z tym radzi?

    Jakimś rozwiązaniem jest zostawić stronę pionowo, a tekst w tabelce
    robić obrócony.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 100. Data: 2011-03-29 18:16:12
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 29.03.2011 20:12, Stokrotka pisze:
    > 2. Ustaw polskie litery, bo tego si? nie da czyta?.
    > 3. Mam poprawnie skonfigurowany program pocztowy.

    Nie masz. Siejesz krzaczkami.
    Tu masz opis:
    http://www.grzegorz.net/oe/config.php

    --