  • 101. Data: 2011-03-29 18:34:20
    Temat: Re: Nauczyciel zmusza ucznia do korzystania z komercyjnych programow
    Od: Maciek <m...@e...one.nospam.pl>

    begin o nicku Wojciech Bancer napisał(a) na pl.soc.prawo następujące bzdety:

    > On 2011-03-29, Maciek <m...@e...one.nospam.pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > No to odbijam piłeczkę.
    >
    > Może uczyć chociażby wymuszając, czy propagując używanie narzędzi,
    > z których korzysta się najczęściej w biznesie, a nie z narzędzi,
    > które forsuje garstka idealistów jako pseudo-alternatywę.
    Trochę mi to przypomina kursy na prawo jazdy, na których jedynym dozwolonym
    samochodem był niegdyś fiat punto. Innym egzaminu zdawać nie można,
    wszystkie ośrodki zmuszone są do kupienia punto, inaczej kursanci odejdą,
    bo nie ma punto. Ktoś za to wziął kasę?
    Oczywiście nie jest to porównanie dokładne, ale podobieństwo jest.
    Oczywiście, gdyby ktoś ci powiedział, że wolno ci jeździć tylko samochodami
    marki Audi? A jak cie nie stać to sorry Winnetou...
    Jest jednak coś innego, co wiem z doświadczenia zawodowego. Ludzie uczeni
    tylko na Windows i tylko na office są nauczeni tylko Windows i tylko
    office. Jeśli nie mieli do czynienia z różnymi systemami i programami, to
    są jak małpy wytresowane do przyciskania guzika w statku kosmicznym.

    > Nauka kosztuje. Takie życie. Jakoś nie widzę tu pytania, czy to legalne
    > że nauczyciel wymaga np. posiadania podręcznika, czy zeszytów. Office
    > dla domu to wydatek rzędu 300-350 zł (koszt raptem 2-3 gier).
    Oczywiście, ze wszystko kosztuje. Ale wątpię, by to miało tu najważniejsze
    znaczenie. Ważniejszy jest upór ograniczonego nauczyciela.

    --
    Maciek
    I spend my time wasting yours.

  • 102. Data: 2011-03-29 18:46:48
    Od: "Stokrotka" <o...@a...pl>

    > Nie masz. Siejesz krzaczkami.
    > Tu masz opis:
    > http://www.grzegorz.net/oe/config.php
    Nie czytam php z zasady.

    I mam właściwie.

  • 103. Data: 2011-03-29 18:59:05
    Od: JK <s...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-03-29 20:46, Stokrotka pisze:
    >>> 2. Ustaw polskie litery, bo tego si? nie da czyta?.

    > Nie czytam php z zasady.
    >
    > I mam właściwie.

    No, jednak nie masz.

    JK

  • 104. Data: 2011-03-29 19:14:52
    Od: JK <s...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-03-29 11:09, Ariusz pisze:

    > Druga sprawa nauczyciel upiera się, niestety
    > najczęściej jest to spowodowane niewiedzą tego
    > nauczyciela i strachem przed innym. Od wielu
    > nauczycieli dostaję teksty niestety jeszcze
    > żaden nie był dobrze przygotowany i
    > sformatowany - najczęściej popełniane błędy
    > techniczne to SPACJA, po dwie, trzy,
    > wyrównywanie za pomocą spacji, spacja przed
    > przecinkiem..., dywiz, pauza, czy półpauza to
    > dla większości to samo.

    Co do tego to całkowita racja. Kiedyś kupiłem
    taką książeczkę zatytułowaną, jeśli dobrze
    pamiętam, "PC nie jest maszyną do pisania".
    Bardzo mądre rzeczy można tam znaleźć.
    A co do formatowania, to choćbyś się skichał
    cyzelując swój tekst to i tak wydawca wie
    lepiej i wszystko pozmienia.

    > Błędów popełniają
    > sporo i od magistrów po doktorów - choć tym
    > ostatnim to może asystenci piszą :)

    Myślę, że doktorzy to by tak chcieli. Problem
    w tym, że to oni najczęściej są asystentami :-)

    > Jeszcze gorzej z wytycznym do prac
    > licencjackich, czy magisterskich - wszechmocny
    > TimeNewsRoman font rozmiaru 12 pkt. interlinia
    > 1,5 - co to jest 1,5 - oczywiście wymysł MS
    > OFFICE.

    Times New Roman gwoli ścisłości. Bardzo
    przyjemna, klasyczna czcionka. Mnie za to
    scyzoryk w kieszeni się otwiera jak widzę
    książki drukowane Arialem.

    JK

  • 105. Data: 2011-03-29 19:18:09
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Stokrotka" napisał w wiadomości grup
    > Nie czytam php z zasady.
    >
    > I mam w?a?ciwie.

    Nie masz właściwie.
    http://klub.chip.pl/wincat2/news/oekonf.htm
    Ale studiowałaś informatykę bez komputerów. Pewnie kompilowałaś program na
    kartce.

  • 106. Data: 2011-03-29 19:29:06
    Od: "Stokrotka" <o...@a...pl>

    > ...Pewnie kompilowałaś program na kartce.

    A żebyś wiedział, nie na jednym kolokwium.

  • 107. Data: 2011-03-29 19:42:22
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 29.03.2011 20:46, Stokrotka pisze:
    > Nie czytam php z zasady.

    O ja pierdziu.... Informatyczka.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 108. Data: 2011-03-29 19:46:33
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 29.03.2011 21:14, JK pisze:
    > Times New Roman gwoli ścisłości. Bardzo przyjemna, klasyczna czcionka.

    Nie wiem czy przyjemna. Ja już nie umiem na nią patrzeć, bo mi się
    przejadła. Dłuższe teksty piszę Antykwą Półtawskiego, a krótsze Iwoną.

    > interlinia 1,5

    A to już w ogóle tragedia. Na studiach musiałem tak składane skrypty
    czytać. Doktorki sobie nabijali grubość ,,dzieła'' a ja mogłem zapomnieć
    o płynnym czytaniu. Ta moda na rozstrzelony tekst w pracach dla nabicia
    objętości chora jest.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 109. Data: 2011-03-29 19:47:24
    Od: "Stokrotka" <o...@a...pl>

    > O ja pierdziu.... Informatyczka.

    Właśnie dlatego, wiem czym to grozi.

  • 110. Data: 2011-03-29 19:57:55
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 29.03.2011 20:34, Maciek pisze:
    > Trochę mi to przypomina kursy na prawo jazdy, na których jedynym dozwolonym
    > samochodem był niegdyś fiat punto.

    To zależy od Word, jaki dostawca wygrał przetarg. Punto było przez
    latach np. w WORD Katowice, teraz jest Toyota Yaris. Ale słyszałem, że
    punto dla odmiany w Warszawie bodajże wkracza.

    > Innym egzaminu zdawać nie można,

    A jak sobie wyobrażasz, żeby WORD dostarczał dowolne auto? nawet przy
    założeniu pewnej klasy auta, i tak niewykonalne za rozsądne pieniądze.

    WORD robi przetarg, wygrywa go określony dostawca i przez pewien czas są
    takie wozy, bo tak jest dla WORDu najtaniej. Chcesz płacić za stajnię
    dowolnych aut?

    > wszystkie ośrodki zmuszone są do kupienia punto, inaczej kursanci odejdą,
    > bo nie ma punto.

    No to sobie wyobraź, coby było, jakby auto w WORD było więcej. Coś pi
    razy drzwi 5 lat temu w Katowicach były dwa modele (nie pamiętam jakie)
    i OSKi musiały mieć podwójnie auta. Potem przez 5 lat w katowickiem
    królowały Punto i była ulga dla OSKów, że tylko 1.

    > Jest jednak coś innego, co wiem z doświadczenia zawodowego. Ludzie uczeni
    > tylko na Windows i tylko na office są nauczeni tylko Windows i tylko
    > office.

    I to wcale nie musi być złe. każdy geek by marzył, żeby naród był giczy.
    Naród nie jest giczy. Naród ma być skuteczny. Oczywiście pewnie...
    Wymaganie Wordowsa i nic więcej w technikumie informatycznym to już
    byłby błąd. Ale jak mam 10 godzin na na uczenie kogoś podstaw, to nie
    będę się pierdolił w ideologie srogie tylko lecę z tym, co się przyda.

    Stosując twoją analogię do PJ: PJ kat B uprawnia do jazdy ciągnikiem
    rolniczym, kamperem i z przyczepą (o określonych parametrach), a jednak
    nauka i egzamin odbywa się na autach klasy właśnie Punto.

    Nie, no jasne... Ideałem byłoby uczyć każdego kursanta jazdy kamperem, z
    przyczepą i ciągnikiem rolniczym. Tylko to niewykonalne. Masz 30 godzin
    i trzeba gościa nauczyć jeździć tym, czym będzie jeździł w 90%
    przypadków przez całe swoje życie. Ja jeżdżę ok 20 lat, a ostatnio
    ciągnik prowadziłem za bajtla, jak jeszcze prawka nie miałem. Kampera
    nie dane mi było prowadzić nigdy, a doświadczenia z przyczepą mam
    bliskie zeru.

    > Jeśli nie mieli do czynienia z różnymi systemami i programami, to
    > są jak małpy wytresowane do przyciskania guzika w statku kosmicznym.

    i o ile nie są na profilu wokołinformatycznym, to dobrze. Dla biologa
    moja wiedza biologiczna jest równie jak nie bardziej żenująca, a jednak
    żyję już te kilkadziesiąt lat bez niej. Dla historyka moja wiedza
    historyczna... dla chemika... ... ...

    > Oczywiście, ze wszystko kosztuje. Ale wątpię, by to miało tu najważniejsze
    > znaczenie. Ważniejszy jest upór ograniczonego nauczyciela.

    A ograniczonego ucznia, który nie umie Zapisz Jako --> Word 97 we
    Writerze zrobić, to już nie?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek