  • 1. Data: 2011-03-28 08:47:51
    Temat: Urlop wychowawczy, zasiłek rodzinny itp.
    Od: RadekD <r...@p...onet.pl>

    Zonie skończył się urlop macierzyński, wybrała zaległy urlop i
    ma teraz do wyboru albo iść na wychowawczy albo do pracy.

    Ale ostatnio obiło mi się o uszy, że mogła by iść na wychowawczy i
    jednocześnie do pracy w zmniejszonym wymiarze godzin (w tym wypadku 1/2
    etatu). W tym czasie mały byłby w domu pod opieką moją i dziadków.
    Co daje taka forma zatrudnienia ? Jedyny powód jakiego
    się doszukałem to to, że nie może zostać zwolniona będąc na
    wychowawczym. Czy jest jeszcze jakiś inny powód ?

    Teraz druga sprawa - z tego co wiem to przy dochodach niższych niż
    504zł na osobę należy nam się zasiłek rodzinny 68zł wypłacany przez MOPS
    i dodatek do tego zasiłku jeśli żona pozostaje na wychowawczym 400zł.
    Jako to, że mam minimum (i to jedyny dochód rodzinki 2+1) to wychodzi
    coś koło 350 zł na głowę - czyli możemy się starać o ten zasiłek i
    dodatek w MOPSie pod który podlegamy ?

    Ale jak żona pójdzie na te 1/2 etatu (też na minimum) to musi dostać coś
    ponad 500 zł i razem z moja pensją przekroczy to pułap 504zł na osobę by
    dostać ten zasiłek wychowawczy. Czy da się to jakoś obejść tak by mogła
    pracować i jednocześnie dostać zasiłek z dodatkiem ?

    Czy dobrze rozumuję ?