  • 1. Data: 2011-03-28 00:25:32
    Temat: GIODO i email
    Od: Jasko Bartnik <b...@g...com>

    Witam.

    Wszystkie znaki na niebie i ziemi mówią mi, że powinienem złożyć
    wniosek do GIODO jeśli planuję gromadzić adresy email (potrzebne do
    potwierdzenia dodania wpisu na stronie internetowej). Jeśli nie
    planuję robić niczego innego poza gromadzeniem ich to czy jest to też
    przetwarzanie?

    Drugie pytanie - jeśli dana osobowa może zawierać cokolwiek z punktu
    9. wniosku (np. przekonania religijne) to czy powinienem zaznaczyć
    dany kwadrat? Bo można sobie wyobrazić email
    jestem_katolikiem_i_nazywam_sie_jan_kowalski@example
    .com.

    Z góry dziękuję.

    --
    Jan Bartnik

  • 2. Data: 2011-03-28 02:09:57
    Temat: Re: GIODO i email
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Jasko Bartnik

> [...]
    >
    > Drugie pytanie - jeśli dana osobowa może zawierać cokolwiek z punktu 9.
    > wniosku (np. przekonania religijne) to czy powinienem zaznaczyć dany

    Trollujesz?

  • 3. Data: 2011-03-28 06:27:12
    Od: Stefan <s...@c...wp.pl>

    .com.

    > Trollujesz?

    A czy GIODO nas trolluje uznajac ze e-mail moze byc dana osobowa? (bo
    moze zawierac nazwisko?)

    --
    S...@c...pl

  • 4. Data: 2011-03-28 09:47:53
    Od: Jasko Bartnik <b...@g...com>

    On 28 Mar, 04:09, to <t...@a...xyz> wrote:
    > begin Jasko Bartnik

    > Trollujesz?

    Nie - pytam po prostu. Zastanawiam się też ile osób, która ma na
    stronie newsletter, księgę gości, czy cokolwiek innego co zbiera adres
    email zarejestrowało się w GIODO.

  • 5. Data: 2011-03-28 11:22:06
    Od: "dK" <c...@w...pl>

    > begin Jasko Bartnik

    .com.

    > Trollujesz?
    >
    > --

    To raczej tą odpowiedź, a raczej jej brak, można potraktować jako trolling.
    Konkretne pytanie. Tu przypomnę, że jedną z przesłanek, by w ogóle same
    adresy mailowe uznać za daną osobową było to, że mogą zawierać imię i
    nazwisko.

    Osobiście Nie zaznaczałbym, natomiast w regulaminie usług zaznaczyłbym
    wyraźnie, że adresy zawierające treści religijne, rasistowskie w stylu
    eskimosi_won na g...@x...dp itp. nie będą przyjmowane, a ewentualne
    wpisy usuwane.

    dK

  • 6. Data: 2011-03-28 11:44:13
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 28 Mar 2011 13:22:06 +0200, dK napisał(a):

    > natomiast w regulaminie usług zaznaczyłbym wyraźnie, że adresy
    > zawierające treści religijne, rasistowskie w stylu eskimosi_won na
    > g...@x...dp itp. nie będą przyjmowane, a ewentualne wpisy usuwane.

    Nie zmienia to faktu, że nawet jeśli będziesz aktywnie "filtrował" dane,
    najsamprzód musisz je zgromadzić.

    --
    :-) Olgierd
    Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl

  • 7. Data: 2011-03-28 12:22:30
    Od: "dK" <c...@w...pl>

    > Nie zmienia to faktu, że nawet jeśli będziesz aktywnie "filtrował" dane,
    > najsamprzód musisz je zgromadzić.

    Oj. Pole e-mail oznacza daną - adres mailowy. W polu tym gromadzisz
    informacje nie o przekonaniach religijnych, ale o adresie mailowym. Co do
    zgłoszneia do GIODO bazy danych jesteś w absolutnym porządku. Natomiast
    "trefna" jest treść wpisana do tego pola. Ale sama ta treść nie jest daną
    osobową, bo nie jesteś w stanie zidentyfikować, że ten pod tym adresem to
    twój sąsiad.
    Natomiast sama treść może naruszać inne przepisy. Nawoływanie do nienawisci
    rasowej jest przestępstwem. W tych okolicznościach to nawet jesteś
    zobligowany zawiadomić prokuratora o przestępstwie(!).
    Oczywiście, można sobie wyobrazić adres.
    Ja_Jan_Kowalski_zamieszkały_w_Pitygrylnie_7_jestem_ż
    arliwym_ateistą@xxxx.du
    ale to wyjatkowo abstrakcyjna sytuacja i ... zadaj może oficjalnie pytanie
    do GIODO jak bedąc w zgodzie z Ustawą postępować z taką informacją, no bo:
    Art 27.
    1. Zabrania się przetwarzania danych ujawniających pochodzenie rasowe lub
    etniczne,
    poglądy polityczne, przekonania religijne lub filozoficzne, przynależność
    wyznaniową, partyjną lub związkową, jak również danych o stanie zdrowia,
    kodzie
    genetycznym, nałogach lub życiu seksualnym oraz danych dotyczących
    skazań, orzeczeń o ukaraniu i mandatów karnych, a także innych orzeczeń
    wydanych
    w postępowaniu sądowym lub administracyjnym.

    Usuniecie jest najbardziej naturalnym postępowaniem - choć zgodnie ze
    słowniczkiem do ustawy jest to dalej przetwarzanie danych.

    dK

  • 8. Data: 2011-03-28 14:34:38
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 28 Mar 2011 14:22:30 +0200, dK napisał(a):

    > W tych okolicznościach to nawet
    > jesteś zobligowany zawiadomić prokuratora o przestępstwie(!).

    Twoja uwaga była na marginesie, toteż i ja na marginesie pozwolę sobie
    zauważyć, że to nieprawda :)

  • 9. Data: 2011-03-28 14:52:46
    Od: "dK" <c...@w...pl>

    > Twoja uwaga była na marginesie, toteż i ja na marginesie pozwolę sobie
    > zauważyć, że to nieprawda :)

    Zobligowany obywatelską postawą :)
    dK

  • 10. Data: 2011-03-29 19:48:05
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Mon, 28 Mar 2011 14:22:30 +0200, dK napisał(a):

    > Oczywiście, można sobie wyobrazić adres.
    > Ja_Jan_Kowalski_zamieszkały_w_Pitygrylnie_7_jestem_ż
    arliwym_ateistą@xxxx.du

    chyba są jakieś limity ilości znaków przed @ tylko nie wiem, czy ogólnie w
    całym internecie, czy w wybranych usługach

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy kontakt: http://grupy.3mam.net
    DTP 2010 http://foto.3mam.net/DTP-2010/index16.php