  • 1. Data: 2005-04-12 18:28:41
    Temat: Maz mi ukradl samochod jak moge go odzyskac?pomozcie!
    Od: AngelSky <a...@w...pl>

    Kiedy wyszlam za maz kupilam samochod na ktory dali mi dziadkowie
    pieniadze! Jako ze nie mialam prawo jazdy moja babcia postanowila zeby
    byl na razie zarejestrowany na meza. W tej chwili jestem w trakcie
    rozwodu.. a moj byly nie chce mi oddac samochodu ktory w rzeczywistosci
    nalezy do mnie i moich dziadkow! Stwierdzil ze go nie odzyskam bo nie
    mam dowodu na to ze nalezy do mnie. Ale pieniadze sa od babci i dziadka.
    fakt nie mam moze "DOWODU", nie wiem,? Ale nagralam cala rozmowe
    telefoniczna z nim przeprowadzona w ktorej go podpuscilam i jest glosno
    i wyraznie powiedziane przeze mnie ze to samochod od moich czlonkow
    rodziny a nie jego co maz potwierdza w rozmowie i przyznaje racje! Czy
    to moze byc dowod jakikolwiek na moja wiarygodnosc ? Czy jak zabiore
    samochod (pozycze jak to czesto robie ) i nie oddam czy moze mnie
    zaskarzyc o kradziesz? i czy moge sie do dowodu rejestracyjnego wspisac
    bez jego zezwolenia? Bede chciala go sprzedac, a wiem, ze on mi teraz
    wszystko juz utrudnia wiec nie mam co na niego liczyc! CO ROBIC? JAK
    ODDZYSKAC SAMOCHOD?

  • 2. Data: 2005-04-12 18:46:59
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

> [...]
    > bez jego zezwolenia? Bede chciala go sprzedac, a wiem, ze on mi teraz
    > wszystko juz utrudnia wiec nie mam co na niego liczyc! CO ROBIC? JAK

    Jesli on jest w dowodzie, to moze z nim zrobic co zechce .... chociaz
    teoretycznie to majatek wspolny. Ot takie nasze panstwo ...

    Poza tym nie musisz miec prawa jazdy, zeby byl zarejestrowany na ciebie.
    Prawo jazdy jest wymagane do poruszania sie samochodem po drogach
    publicznych, a nie do posiadania samochodu.

    Teraz to juz po ptokach. Jedyne co mozesz to wystapic do sądu, ale
    wowczas przyznasz sie , ze dostalas nieopodatkowaną darowizne ...

    Pewnie bardzo ci pomoglem ... :]
    --
    Krzysiek, Krakow

  • 3. Data: 2005-04-12 18:54:30
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    KrzysiekPP napisał(a):
    > Jesli on jest w dowodzie, to moze z nim zrobic co zechce .... chociaz
    > teoretycznie to majatek wspolny. Ot takie nasze panstwo ...

    Można by sie zastanawiać czy majątek odrębny (nabyty za środki
    pochodzące z darowizny), czy wspólny, bo darczyńca wyrażając wolę
    zarejestrowania samochodu na męża dokonał darowizny na rzecz majątku
    wspólnego. Na podstawie podanych informacji przychylałbym się do tej
    drugiej możliwości.
    Czy może zrobić co chce... Niby może, ale mógłby wejść w konflikt z
    kodeksem karnym.

    KG

  • 4. Data: 2005-04-12 18:57:02
    Od: AngelSky <a...@w...pl>

    KrzysiekPP napisał(a):

> [...]
    >
    > Teraz to juz po ptokach. Jedyne co mozesz to wystapic do sądu, ale
    > wowczas przyznasz sie , ze dostalas nieopodatkowaną darowizne ...

    tak ...wiem ze nie trzeba mi prawa jazdy by byc w dowodzie rejestr. nie
    o to chodzi...pozyczyl pieniadze od moich dziadkow obiecal ze odda i
    teraz nie oddaje i powiedzial ze tego nie zrobi...w rozmowie tez jest to
    zawarte o pozyczce obietnicy jej oddania itp. czy takie nagranie jest
    jakim dowodem? a swoja droga to faktycznie musi odprowadzic podatek za
    to ze odkladala mi na ksiazeczce pieniadze na samochod? przeciez to
    chore zeby skladac cos dla dziecka(oszczednosci)
    i pozniej zeby je mu przekazac to placic panstwu jeszcze podatek! a co
    my mamy w zamian i z jakiej racji mamy oddawac swoje pieniadze!?

  • 5. Data: 2005-04-12 18:58:16
    Od: AngelSky <a...@w...pl>

    KrzysiekPP napisał(a):

> [...]
    >
    > Teraz to juz po ptokach. Jedyne co mozesz to wystapic do sądu, ale
    > wowczas przyznasz sie , ze dostalas nieopodatkowaną darowizne ...

    mimo wszystko dziekuje KrzysiekPP :) choc plakac sie chce ze tyle mi juz
    ukradl i jeszcze okrada! i co ja mam zrobic???

  • 6. Data: 2005-04-12 19:01:54
    Od: AngelSky <a...@w...pl>

    kam napisał(a):

> [...]
    > drugiej możliwości.
    > Czy może zrobić co chce... Niby może, ale mógłby wejść w konflikt z

    w jaki konfli,kt moze wejsc karny nie bardzo rozumiem wypowiedz! mam juz
    metlik w glowie! mi jest winien za mieszkanie moim dziadkom pozyczone
    pieniadze i jeszcze samochod ma mi odebrac? nichce juz wiecej byc
    okradana. ja i moje dziecko potrzebujemy sprzedac ten ssamochod by
    splacic mieszkanie!

  • 7. Data: 2005-04-12 19:02:08
    Od: Otto Falkenstein <f...@g...pl>

    AngelSky napisał(a):

> [...]
    > i pozniej zeby je mu przekazac to placic panstwu jeszcze podatek! a co
    > my mamy w zamian i z jakiej racji mamy oddawac swoje pieniadze!?

    W zamian mamy Policję, Straż Pożarną, Pogotowie ratunkowe, Wojsko
    Polskie, Straz Graniczną, Sejm, Senat, komisję sledczą...

  • 8. Data: 2005-04-12 19:10:43
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    AngelSky wrote:

    > tak ...wiem ze nie trzeba mi prawa jazdy by byc w dowodzie rejestr. nie
    > o to chodzi...pozyczyl pieniadze od moich dziadkow obiecal ze odda i

    Tos ię w końcu zdecyduj - dali Tobie pieniadze na zakup samochodu, czy
    też jemu (wam?) na ten zakup pożyczyli.

    Bo póki co to się plączesz w zeznaniach ;)

    > teraz nie oddaje i powiedzial ze tego nie zrobi...w rozmowie tez jest to
    > zawarte o pozyczce obietnicy jej oddania itp. czy takie nagranie jest
    > jakim dowodem? a swoja droga to faktycznie musi odprowadzic podatek za

    Dowodem może być wszystko - kwestia, czy dane nagranie jest na tyle
    wiarygodne, żeby mogło zostać uznane przez sąd (rozpoznawalność głosu,
    co konkretnie było powiedziane itepe)

  • 9. Data: 2005-04-12 19:11:45
    Od: AngelSky <a...@w...pl>

    Otto Falkenstein napisał(a):
    > AngelSky napisał(a):
    >
    > przeciez to

    > W zamian mamy Policję, Straż Pożarną, Pogotowie ratunkowe, Wojsko
    > Polskie, Straz Graniczną, Sejm, Senat, komisję sledczą...
    jak masz zamiar pisac TAKIE bzdury to najlepiej sie wcale nie mieszaj i
    nie wypowiadaj...bo dla mnie to jest tragedia a dla ciebie gluuupi zart!
    pozdrawiam

  • 10. Data: 2005-04-12 19:20:16
    Od: Marcin Żyła <m...@m...com>

    AngelSky wrote:

    > jak masz zamiar pisac TAKIE bzdury to najlepiej sie wcale nie mieszaj i
    > nie wypowiadaj...bo dla mnie to jest tragedia a dla ciebie gluuupi zart!
    > pozdrawiam

    Dla normalnego człowieka to co piszesz to głupi żart.
    Czopeczek na wstrzymanie, i logiczne myślenie włączyć.
    Jak brak logiki, 200zł i porada u adwokata.
    A żeby roztrzęsioną panienke obsłużyć, to jeszcze 200 za nieprzyjemnośc
    pracy z furiatką.

    Czy rozróżniasz prawo od emocji?
    Może i masz głebokie przekonanie o słuszności ;-) ale to jeszcze trzeba
    udowodnić. I od tego est Sąd.

    MZ