  • 1. Data: 2005-04-12 16:00:34
    Temat: Czy można to zrobić za pomocą umowy cesji?
    Od: remez <r...@N...wp.pl>

    Pytałem o to na grupie podatki, ale nikt mi nie pomógł, więc może
    spróbuję tutaj.
    A sprawy mają się tak: firma X otrzymuje od firmy Y co miesiąc
    wynagrodzenie z tytułu pewnej czynności, na którą ma podpisaną umowę na
    czas nieokreślony. Właściciel firmy X likwiduje swoją działalność,
    powstaje firma Z (właścicielem firmy Z jest już ktoś inny). Firma X chce
    przekazać firmie Z swoją wierzytelność (nie wiem, czy używam
    odpowiednich słów), z tytułu umowy z firmą Y. Czy firmy X i Z powinny
    sporządzić umowę cesji i czy w związku z tym mogą wystąpić jakieś
    kłopoty z płatnością ze strony firmy Y (chodzi mi tu o aspekt prawny).
    Nie wiem, czy to ma jakieś znaczenie, ale wolę od razu napisać, że firmy
    X i Z to jednoosobowe DG będące płatnikami VAT i prowadzące PKPiR na
    zasadach ogólnych. A ściślej rzecz biorąc to firma X już nie istnieje.
    Bardzo proszę o pomoc ewentualnych znawców tematu.

    Pozdrawiam,
    Remez

  • 2. Data: 2005-04-12 16:36:15
    Temat: Re: Czy można to zrobić za pomocą umowy cesji?
    Od: "Ania" <a...@N...alpha.net.pl>

    Użytkownik "remez" <r...@N...wp.pl> napisał w wiadomości

    >A sprawy mają się tak: firma X otrzymuje od firmy Y >co miesiąc
    >wynagrodzenie z tytułu pewnej czynności, na którą >ma podpisaną umowę na
    >czas nieokreślony. Właściciel firmy X likwiduje swoją działalność,

    Uważam,że w tym momencie możliwe są dwie obcje dotyczące usług
    zafakturowanych wynikających z umowy
    A) cesja i wezwanie do zapłaty dla Y ze wskazaniem konta Z(oczywiście
    odpowiednia umowa dotycząca przelewu wierzytelności zawierająca dyskonto i
    termin zapłaty ze strony Z dla X jako pierwotnego wierzyciela.
    B)kompensata trójstronna XYZ +wezwanie do zapłaty z wskazaniem konta Z(też
    może być umowa przelewu wierzytelności) o ile w dwóch wymienionych opcjach
    nie istnieją zobowiązania X do Z,jeżeli tak to jest to zwyczajne
    potrącenie.

    Pytanie,czy Z podpisze trójstronną kompensatę?Jeżli nie,patrz pkt A.

> [...]
    >cesji i czy w związku z tym mogą >wystąpić jakieś kłopoty z płatnością ze
    >strony firmy Y (chodzi mi tu o >spekt prawny).

    Natomiast umowa wg mnie powinna zostać sporządzona od nowa dla Y i Z skoro
    X już nie ma:)
    Pozdrawiam Ania

  • 3. Data: 2005-04-12 16:39:14
    Temat: PS:
    Od: "Ania" <a...@N...alpha.net.pl>

    Rozumiem,że w umowie nie ma zakau cesji?
    pozdrawiam
    Ania

  • 4. Data: 2005-04-12 17:12:36
    Temat: Re: PS:
    Od: remez <r...@N...wp.pl>

    Ania napisał(a):
    > Rozumiem,że w umowie nie ma zakau cesji?
    > pozdrawiam
    > Ania

    Umowa nie zakazuje cesji.
    Dzieki za podpowiedź.