  • 1. Data: 2005-04-12 14:54:17
    Temat: umowa o dzielo
    Od: "man" <pizzazz(bez spamu)@poczta.onet.pl>

    Nie znam sie na prawie, a chcialbym sie dowiedziec z czym to (umowe
    autorska) sie je :)). Wiec... jezeli podpisuje taka umowe (np o ksiazke) to
    nie musze miec postaci prawnej jako firma ale wystarczy jako osoba fizyczna.
    Czy jezeli podpisuje taka umowe to musze tez sie zarejestrowac i/lub placic
    ZUS? (aktualnie nie pracuje) Bo ze podatek od
    dochodu to wiem, ale co z tym? Czy moge napisac ta ksiazke (bo to chyba na
    jedno wychodzi) i nie placic ZUS'u, ktory by zzeral polowe moich i tak
    marnych dochodow z tej umowy?
    Najwazniejsze jest to zeby to wszystko bylo legal i wogole :).

    Pozdrawiam
    man

  • 2. Data: 2005-04-12 16:16:49
    Temat: Re: umowa o dzielo
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "man" <pizzazz(bez spamu)@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > marnych dochodow z tej umowy?
    > Najwazniejsze jest to zeby to wszystko bylo legal i wogole :).

    Pierwze podtsaqwowe pytanie, czy Ty dla kogos piszesz te ksiazke , (ktos Ci
    zleca dzielo)
    Ty zlecasz komus?

    P.

  • 3. Data: 2005-04-12 16:24:27
    Od: "man" <pizzazz(bez spamu)@poczta.onet.pl>

    > Pierwze podtsaqwowe pytanie, czy Ty dla kogos piszesz te ksiazke , (ktos
    Ci
    > zleca dzielo)
    > Ty zlecasz komus?

    Ja pisze komus...

  • 4. Data: 2005-04-12 19:39:17
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Ci
    >
    > Ja pisze komus...

    to ten ktos placi zryczaltowany podatek w wysokosci 19 %, ty sie o nic nie
    martw.
    Koszt uzyskania przychodow w przypadku przeniesienia praw autorskich 50%,
    bez przeniesienia 20%.

    P.

    --
    http://www.love-office.com/forum/
    ... miłość, seks, kłopoty małżeńskie, pamiętnik ...

  • 5. Data: 2005-04-12 19:44:12
    Od: "man" <pizzazz(bez spamu)@poczta.onet.pl>

> [...]
    > martw.
    > Koszt uzyskania przychodow w przypadku przeniesienia praw autorskich 50%,

    Tzn? Poprosze na przykladzie :).
    Czyli jak np napisze ksiazke i dostaje 10% od sprzedazy. Powiedzmy ze
    sprzedalo sie ksiazek za 10000 zeta. Czyli ile dostane a ile mam na jakis
    tam podatek dochodowy zaplacic i inne? Ile dostane do reki?

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2005-04-12 20:34:45
    Od: Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2005-04-12 21:44 :

> [...]
    > sprzedalo sie ksiazek za 10000 zeta. Czyli ile dostane a ile mam na jakis
    > tam podatek dochodowy zaplacic i inne? Ile dostane do reki?

    Dostaniesz z tego 10%, czyli 1000zł, koszt uzyskania przychodu to 500zł,
    z tego 19% pójdzie na podatek (0,19*500zł), czyli dostaniesz
    1000-0,19*500. Chyba, że w umowie jest na kwotę "brutto", wtedy ta umowa
    jest na wyższą kwotę, a dostaniesz 1000zł.
    w.

    --
    Jezus mu odpowiedział: "Zaprawdę, powiadam ci: Dziś ze Mną będziesz w raju"

    Łk. 23:43

  • 7. Data: 2005-04-12 20:57:15
    Od: "md5.pl Maria Kossowska" <b...@q...pl>

    Przemek R... wrote:

    > to ten ktos placi zryczaltowany podatek w wysokosci 19 %, ty sie o
    > nic nie martw.
    > Koszt uzyskania przychodow w przypadku przeniesienia praw autorskich
    > 50%, bez przeniesienia 20%.

    hm... A mnie sie wydawalo ze prawa autorskie sa niezbywalne.

    pzdr
    Maria Kossowska
    http://www.md5.pl
    md5.pl IT Service Support
    kontakt: http://cerber.md5.pl/kod.php?k=659777235

  • 8. Data: 2005-04-13 02:36:53
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    md5.pl Maria Kossowska wrote:

    > hm... A mnie sie wydawalo ze prawa autorskie sa niezbywalne.

    Zależy które. Majątkowe są jak najbardziej zbywalne.

    Niezbywalne jest tylko fakt Twojego autorstwa dzieła (tzn. choćby nawet
    jakaś firma zapłaciła Ci za książkę miliard, to i tak nie może
    twierdzić, że jej autorem jej jej prezes ;) )