  • 141. Data: 2014-05-10 11:37:29
    Temat: Re: Ma szanse?
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Malpy i Delfiny h...@a...pl ...

    > Bo nikogo wczesniejnie chcial pozwac :D

    Rozumiem że kolejny raz zdanie "masz racje" obracasz w żart? ;-)

    > Od razu poznac stalego byalca :D

    I znouw żart? Cieszę się ;-)

    > twoj problem,

    wiadomo. To juz bodaj kogutek mówil, ze w dupie ma bycie wiarygodnym na
    newsach :)

    > choc chcialem byc mily i chcialem a wiec to znalezc,

    super

    > ale pozna godzina
    > to musisz sie zadowolic czyms innym, co mi wpadlo przy okazji
    >
    > http://niebezpiecznik.pl/post/okradli-klientow-pko-b
    p-przez-internet-be
    > z-znajomosci-kodow-jednorazowych/

    Rzeczywiscie ciekawostka.
    Ale to jednak zupełnie inny przypadek i to nie tyle dziury co po prostu źle
    zaprojektowanego systemu.
    Zmiana danych przelewu zdefiniowanego bezp otwierdzenia hasłem - to tylko
    PKO mogło cos takiego wymyslic.
    W artykule pisza ze nie uznali reklamacji. Ciekawe czy uznali ja w sądzie.
    Bo sprawa wydaje się mimo wszystko dośc jasna - to bank źle zaprojektował
    system a pisac o niezweryfikowaniu nr konta przy przelewie zdefiniowanym to
    jakas kpina...

    > Tak, wiem co powiesz: "mnie to sie nigdy nie przydarzy"

    Ależ absolutnie...

    > Ale najpierw musi byc uzyta.

    no ale przeciez piszesz o płaceniu karta...
    chcesz płacic i jednoczesnie jej nie uzuywac...?

  • 142. Data: 2014-05-10 11:37:29
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Malpy i Delfiny h...@a...pl ...

    > MAsz pecha. Bycie niegrzecznym nie jest karalne. Ba, nie jest zabronione.

    Oczywiscie.
    EOD.

  • 143. Data: 2014-05-10 13:34:02
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "animka" <a...@t...wp.pl> napisał w wiadomości

    > Czy to jest ta sama sprawa?
    > http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,44425,15927148,Prze
    z_awarie_tramwaju_spoznil_sie_na_mature__Rozwaza.htm
    l#LokKrajTxt

    Na ile znam Kraków, to teoretycznie może chodzić o ten sam przypadek. W ul.
    Lubicz właśnie sie wjeżdża z Ronda. Nie wiem, gdzie jest ta szkoła, w
    której on miał zdawać maturę. Ale jeśli faktycznie chłopak sie dowiedział o
    zmianie trasy po ruszeniu z ronda, to następny przystanek już jest dość
    daleko.

  • 144. Data: 2014-05-10 13:34:34
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Malpy i Delfiny" napisał w wiadomości grup
    > Ale my to raczej o szansach pozwania MPK za "spoznienie" ;)

    Jak będzie wypadek i policja zamknie drogę to oskarży państwo?

  • 145. Data: 2014-05-10 13:47:46
    Od: Malpy i Delfiny <h...@a...pl>

    On 10.05.2014 11:37, Budzik wrote:
    > Użytkownik Malpy i Delfiny h...@a...pl ...

    > Rozumiem że kolejny raz zdanie "masz racje" obracasz w żart? ;-)

    Poniekad. Bo znam realia, nie tego jednego przypadku, ale ogolne. Sam
    przez niemal cale studia dojezdzalem przez cale miasto. Zbiorkomem.
    Czasem z przesiadka. Z dokladnoscia +/- 10 minut. W zwiazku z czym nie
    planowalem jakichs mega wiekszych zapasow czasowych przed waznymi
    egzaminami itp.

    Stad tez ironizuje gdy slysze o tym, ze powinien zaplanowac podorz tak,
    ze jakby na tej trasie pojawila sie nawet Godzilla, to miec zapas.

    > I znouw żart? Cieszę się ;-)

    Znow poniekad. Skoro wiesz, na kogo mozna sobie popatrzec to domyslam
    sie, ze bywasz ;)

    Mozesz tez miec info od takich co bywaja.

    > wiadomo. To juz bodaj kogutek mówil, ze w dupie ma bycie wiarygodnym na
    > newsach :)

    > super

    p-przez-internet-be

    > Rzeczywiscie ciekawostka.

    No i wlasnie - nie pisze tutaj czegos fikcyjnego. PAmietam, ze slyszalem
    lub czytalem, ale nie pamietam kiedy dokladnie ani gdzie.

    to odnosnie pierwszego co nie znalazlem, ale tez masz dostep do Google ;P

    > Ale to jednak zupełnie inny przypadek i to nie tyle dziury co po prostu źle
    > zaprojektowanego systemu.

    No ale przelew jest przelew.

    NAwet jak bank oddal kase klientom, to oni musieli ponownie zaplacic
    przelewem za prad czy co tam akurat mieli zdefiniowane.

    > Zmiana danych przelewu zdefiniowanego bezp otwierdzenia hasłem - to tylko
    > PKO mogło cos takiego wymyslic.

    ZTCP to nie tylko PKO ma wtopy. O wiekszosci wtop sie nie slyszy.

> [...]
    > system a pisac o niezweryfikowaniu nr konta przy przelewie zdefiniowanym to

    Mowisz masz kolejna ciekawostke :D

    http://niebezpiecznik.pl/post/okradli-go-przez-karty
    -zblizeniowe-a-banki-nie-chca-oddac-pieniedzy/?simil
    arpost

    > Ależ absolutnie...

    > no ale przeciez piszesz o płaceniu karta...
    > chcesz płacic i jednoczesnie jej nie uzuywac...?

    Moze byc gorzej :D

    Mozesz jej nie uzywac a jadnoczesnie placic ;)

    http://niebezpiecznik.pl/post/ataki-na-zblizeniowe-k
    arty-kredytowe-rfid/?similarpost

    Dodaj sobie RSS niebezpiecznika - polecam - jest fajnie :D

    --

    Uwaga! Delfiny i małpy dołączą do internetu! Średnie IQ
    internautów ma dzięki temu szansę znacząco... wzrosnąć!

    http://antyweb.pl/delfiny-i-malpy-dolacza-do-interne
    tu/

    Czyż nie? ;)

  • 146. Data: 2014-05-10 13:49:57
    Od: Malpy i Delfiny <h...@a...pl>

    On 10.05.2014 13:34, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > w której on miał zdawać maturę. Ale jeśli faktycznie chłopak sie
    > dowiedział o zmianie trasy po ruszeniu z ronda, to następny przystanek

    Znajac MPK to na 50% nie bylo komunikatu zanim tramwaj skrecil.

    Ale tez jedno mi przyszlo do glowy - mogl utknac w tramwaju, ktory
    stanalna zjezdzie, a wtedy chyba nie moze wypuscic pasazerow (zerkne
    kiedys, czy jest tam miejsce)

  • 147. Data: 2014-05-10 13:50:21
    Od: Malpy i Delfiny <h...@a...pl>

    On 10.05.2014 13:34, qwerty wrote:
    > Użytkownik "Malpy i Delfiny" napisał w wiadomości grup
    >
    > Jak będzie wypadek i policja zamknie drogę to oskarży państwo?

    No co ty? MPK zapewne ;)

  • 148. Data: 2014-05-10 14:00:04
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > PT Robert Tomasik scripsit:

    > Założyłeś, że tramwaj stał w korku, a on po prostu pojechał inną trasą.
    > Szczegółowe informacje o trasie o godzinach są w linkach:
    > http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,44425,15927148,Prze
    z_awarie_tramwaju_spoznil_sie_na_mature__Rozwaza.htm
    > https://www.facebook.com/mpkkrakow/posts/78166345184
    6719

    Bo tak było w pierwszym podlinkowanym artykule.

    Analizując ten drugi artykuł, to dochodzę do wniosku, że roszczenie o
    odszkodowanie może być zasadne. Z Artykułu z rzeczy dla nas istotnych
    wynika, że:
    1) Informacja o zmianie trasy była podana:
    - W Internecie, ale kto jadąc tramwajem sprawdza internet, czy nie
    zmieniono trasy?
    - Na tablicach elektronicznych na przystankach - pytanie, czy tablica
    taka była na przystanku, na którym abiturient wsiadał i czy w owym czasie
    już się wyświetlała?
    - Od motorniczego, gdy tramwaj skręcił już innym kierunku, a to za
    późno moim zdaniem.
    2) Wg Google:
    - Pieszo z przystanku Rondo Mogilskie na ul. Smoleńsk idzie się pół
    godziny
    - Tyle samo powinno mu zająć przejście z Dworca Towarowego.
    - Najbliższy przystanek 20 od ul. Smoleńsk, to będzie Basztowa / Długa -
    stamtąd 15 minut na ul. Smoleńsk
    - Jak w Google wpisuje odcinek Ronfo Mogolskie - Długa, to mi pokazuje
    1,3 km, Jak pamiętam tam po drodze są dwa przystanki, więc przyjmijmy, że
    tramwaj to 5 minut by jechał.
    - Google ne mają tego nowego tunelu pod dworcem, ale pokazują z Ronda
    samochodem do Towarowego około 3 km. Przyjmijmy, że tramwaj tam jedzie 10
    minut.
    Zatem reasumując:
    Jadąc normalną trasą i idąc ostatni odcinek pieszo z Ronda Mogilskiego
    Abiturient potrzebowałby 20 minut na dotarcie do szkoły, natomiast
    niezapowiedziana zmiana trasy spowodowała, że trasa ta zajęłą mu 40 minut.
    A zatem Teoretycznie wychodziłoby na to, że jechał na punkt. Pytanie
    istotne, jak on ostatecznie dotarł do szkoły, że było 20 minut później. Bo
    ja powyższe rozumowanie przeprowadziłem na spokojnie, przy pomocy
    komputera, a gość działał w warunkach stresu i bez dostępu do komputera
    oraz pod presją czasu. Potem pewnie się motał chwilę z wyborem rozwiązania
    na pętli Towarowy i pojechał piewrszym wolnym tramwajem w kierunku Długiej.

    Tak, czy inaczej wychodzi na to, że faktycznie jechał niemal na styk, ale
    gdyby motorniczy przed skrętem z Mogilskiego poinformował pasażerów o
    zmianie trasy, to abiturient idąc pieszo byłby te minimum 20 minut
    wcześniej, a zatem zdążyłby na styk co najmniej.

  • 149. Data: 2014-05-10 14:02:20
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2014-05-09, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

    > Uwaga, ta teza ma bardzo, BARDZO duże konsekwencje w miejscu
    > niekoniecznie spodziewanym.

    Tylko jak się rozpatruje bez kontekstu.

    > Tłumacząc na polski: czy spowodowanie wypadku samochodowego
    > to "zdarzenie o dużym znaczeniu życiowym"?

    Nie takie o jakim mowa jak się patrzy na kontekst :)
    Bo tam mowa o zdarzeniach o ustalonym, z góry wiadomym puncie czasowym
    na który trzeba zdążyć. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 150. Data: 2014-05-10 14:02:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Malpy i Delfiny" <h...@a...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Ale tez jedno mi przyszlo do glowy - mogl utknac w tramwaju, ktory
    > stanalna zjezdzie, a wtedy chyba nie moze wypuscic pasazerow (zerkne

    Wydaje mi się, ze jest jeszcze przystanek Rakowicka pod Akademią
    Ekonomiczną i stamtąd gość powinien dobiec na czas - Google dają mu 29
    minut.