    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ma szanse?
    Date: Sat, 10 May 2014 14:00:04 +0200

    Użytkownik "Jacek Skowroński" <j...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:20140510102010.63ad085c@alauda.localdomain...
    > PT Robert Tomasik scripsit:

    > Założyłeś, że tramwaj stał w korku, a on po prostu pojechał inną trasą.
    > Szczegółowe informacje o trasie o godzinach są w linkach:
    > http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,44425,15927148,Prze
    z_awarie_tramwaju_spoznil_sie_na_mature__Rozwaza.htm
    > https://www.facebook.com/mpkkrakow/posts/78166345184
    6719

    Bo tak było w pierwszym podlinkowanym artykule.

    Analizując ten drugi artykuł, to dochodzę do wniosku, że roszczenie o
    odszkodowanie może być zasadne. Z Artykułu z rzeczy dla nas istotnych
    wynika, że:
    1) Informacja o zmianie trasy była podana:
    - W Internecie, ale kto jadąc tramwajem sprawdza internet, czy nie
    zmieniono trasy?
    - Na tablicach elektronicznych na przystankach - pytanie, czy tablica
    taka była na przystanku, na którym abiturient wsiadał i czy w owym czasie
    już się wyświetlała?
    - Od motorniczego, gdy tramwaj skręcił już innym kierunku, a to za
    późno moim zdaniem.
    2) Wg Google:
    - Pieszo z przystanku Rondo Mogilskie na ul. Smoleńsk idzie się pół
    godziny
    - Tyle samo powinno mu zająć przejście z Dworca Towarowego.
    - Najbliższy przystanek 20 od ul. Smoleńsk, to będzie Basztowa / Długa -
    stamtąd 15 minut na ul. Smoleńsk
    - Jak w Google wpisuje odcinek Ronfo Mogolskie - Długa, to mi pokazuje
    1,3 km, Jak pamiętam tam po drodze są dwa przystanki, więc przyjmijmy, że
    tramwaj to 5 minut by jechał.
    - Google ne mają tego nowego tunelu pod dworcem, ale pokazują z Ronda
    samochodem do Towarowego około 3 km. Przyjmijmy, że tramwaj tam jedzie 10
    minut.
    Zatem reasumując:
    Jadąc normalną trasą i idąc ostatni odcinek pieszo z Ronda Mogilskiego
    Abiturient potrzebowałby 20 minut na dotarcie do szkoły, natomiast
    niezapowiedziana zmiana trasy spowodowała, że trasa ta zajęłą mu 40 minut.
    A zatem Teoretycznie wychodziłoby na to, że jechał na punkt. Pytanie
    istotne, jak on ostatecznie dotarł do szkoły, że było 20 minut później. Bo
    ja powyższe rozumowanie przeprowadziłem na spokojnie, przy pomocy
    komputera, a gość działał w warunkach stresu i bez dostępu do komputera
    oraz pod presją czasu. Potem pewnie się motał chwilę z wyborem rozwiązania
    na pętli Towarowy i pojechał piewrszym wolnym tramwajem w kierunku Długiej.

    Tak, czy inaczej wychodzi na to, że faktycznie jechał niemal na styk, ale
    gdyby motorniczy przed skrętem z Mogilskiego poinformował pasażerów o
    zmianie trasy, to abiturient idąc pieszo byłby te minimum 20 minut
    wcześniej, a zatem zdążyłby na styk co najmniej.