  • 1. Data: 2014-05-05 12:21:41
    Temat: nieprzewidziane wypadki w czasie delegacji
    Od: jakbysiedalo <z...@g...com>

    Witam,
    mam pytanie, czy pracownik w delegacji zagranicznej powinien sam pokryc takie sprawy
    jak zgubiony klucz do hotelu czy uszkodzony nieumyslnie sprzet?

    Mam watpliwosci no bo jednak gdyby zyl sobie dalej u siebie w domu to by go to nie
    spotkalo. A pracujac dla pracodawcy w koncu cos go moze spotkac (zyciowe sytuacje).

    Dzieki za opinie
    jakbysiedalo

  • 2. Data: 2014-05-05 16:55:07
    Temat: Re: nieprzewidziane wypadki w czasie delegacji
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Mon, 5 May 2014 03:21:41 -0700 (PDT), jakbysiedalo
    <z...@g...com> wrote:

> [...]
    spotkalo. A pracujac dla pracodawcy w koncu cos go moze spotkac (zyciowe sytuacje).
    Podobnie jak z mandatem za wykroczenie drogowe popelnionym sluzbowym
    samochodem lub za przestepstwo w ruchu drogowym - jakby pracownik
    siedzial w domu to by mandatu nie dostal.
    A gdyby pracodawca wyslal innego pracownika to tez by go to nie
    spotkało.

    W obu wypadkach uwazam ze placic powinien pracownik, natomiast
    odnosnie nieumyslnych uszkodzen sprzetu warto spytac czy pracodawca
    nie jest od tego ubezpieczony (OC) i moze da sie sprawe zalatwic
    bezkosztowo lub niskokosztowo - np za pokrycie pracodawcy utraty
    znizek w ubezpieczeniu OC dzialalnosci.

    WAM
    --
    www.wpolskichgorach.pl
    www.spanienamazurach.pl

  • 3. Data: 2014-05-05 22:00:02
    Od: jakbysiedalo <z...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 5 maja 2014 16:55:07 UTC+2 użytkownik WAM napisał:

    > W obu wypadkach uwazam ze placic powinien pracownik

    a moze ktos sie wypowie o ewentualnym orzecznictwie a nie o wlasnych przekonaniach.

    jakbysiedalo

  • 4. Data: 2014-05-05 22:04:44
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "WAM" <n...@n...nopl.pl>

> [...]
    > nie jest od tego ubezpieczony (OC) i moze da sie sprawe zalatwic
    > bezkosztowo lub niskokosztowo - np za pokrycie pracodawcy utraty

    Ale wymyślasz. Mandat to kara. Coś zupełnie poza szkodą, którą trzeba
    naprawić. A tego OC to już kompletnie nie rozumiem. Jaki interes ma
    pracodawca w obciążaniu swojej polisy ?

  • 5. Data: 2014-05-06 05:56:36
    Od: P.B. <p...@w...pl>

    Hello, jakbysiedalo.
    On 05.05.2014 22:00 you wrote:

    > a moze ktos sie wypowie o ewentualnym orzecznictwie a nie o wlasnych
    > przeko= naniach.

    Płaci kto zepsuł. Masz jakieś wątpliwości? Jak w pracy zgubisz okulary,
    to pracodawca powinien Ci je odkupić?

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 6. Data: 2014-05-06 10:09:08
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2014-05-05 22:04, John Kołalsky pisze:
    > Ale wymyślasz. Mandat to kara. Coś zupełnie poza szkodą, którą trzeba
    > naprawić. A tego OC to już kompletnie nie rozumiem. Jaki interes ma
    > pracodawca w obciążaniu swojej polisy ?
    Może taki, że dzięki temu będzie miał np. szansę na dalsze
    funkcjonowanie na rynku? Często słabo opłacani pracownicy (zwłaszcza
    "słabo", w kontekście ceny narzędzi) korzystają ze sprzętu za setki
    tysięcy. Sugerujesz, że jak taki jeden z drugim coś rozwali, to
    pracodawca radośnie kupi nowy sprzęt i będzie czekał na koniec procesu
    cywilnego, a następnie zwrot kasy za pośrednictwem komornika, który
    zresztą chętnie przyśle mu informację o nieściągalności długu?

    Maciek

  • 7. Data: 2014-05-06 21:11:56
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Mon, 5 May 2014 22:04:44 +0200, John Kołalsky <j...@k...invalid>
    wrote:

    >Ale wymyślasz. Mandat to kara. Coś zupełnie poza szkodą, którą trzeba
    >naprawić. A tego OC to już kompletnie nie rozumiem. Jaki interes ma
    >pracodawca w obciążaniu swojej polisy ?
    Taki sam interes jak ten pracodawca który daje karnet na fitness lub
    opiekę zdrowotną. Dba o interes pracownika niewielkim kosztem (w tym
    wypadku kosztem utraty znizek) lub zerowym kosztem (jesli pracownik
    pokryje ten koszt utraty znizek - oczywiscie zabieg ma sens jesli ten
    koszt jest nizszy niz koszty zniszczen ktorych dokonal).

    WAM
    --
    www.wpolskichgorach.pl
    www.spanienamazurach.pl