  • 21. Data: 2012-04-16 21:00:52
    Temat: Re: Linki do stron zawierajacych materialy nielegalne.
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    news:slrnjook97.85v.proteus@pl-test.org...
    > On 2012-04-16, qwerty <q...@p...fm> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Sieć nie musi być otwarta by mieć 10 urządzeń.
    > Sam mam w domu 4 komputery i 5 urządzeń mobilnych.

    I dobrze. Jesli policja namierzy, ze z twojego IP bylo udostepniane cos
    nielegalnie. Myslisz, ze beda Cie pytac,
    czy to Ty, zy Twoje dziecko? Dostaniesz po kulach, i na przyszlosc sam
    pilnuj latorosli :) Bo to TY odpowiadasz za łacze.

    > Na tych 4MB flasha? Wow, ale tych logów zmieścisz. :-) Sorry, ale
    > teoretyzujesz
    > i to tak że aż uszy bolą i w dodatku zalatuje fanboyizmem linuksowym. [1]
    > Porządne routery, to i owszem mają funkcję logowania (do zewnętrznego
    > serwera
    > syslog), ale do tego trzeba jeszcze *mieć* ten serwer syslog.
    >
    > A teraz najważniejsze: właściciel powie "nie wiem" kto korzystał.

    A policja na to:
    My nie pytamy, kto korzystal. My pytamy, kto jest odpowiedzialny.
    Amen.

  • 22. Data: 2012-04-16 21:03:52
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    > On 2012-04-16, qwerty <q...@p...fm> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Właściciel "nie wie".

    Wiec jest odpowiedzialny, bo to JEGO łącze.

    > Ale mówimy o tym jaka jest rzeczywistość, a nie co "można".
    > Wg. Ciebie ile osiedlowych / domowych routerów tego używa?

    Osiedlowe wszystkie. Domowy zaden.
    Chociaz az z ciekawosci przed chwila zajrzalem. Moj router (uzywany w
    mieszkaniu) zapisuje statystyki i logi standardowo.

  • 23. Data: 2012-04-16 21:20:41
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Massai" <t...@w...pl> wrote in message news:jmheu3$k3b$1@inews.gazeta.pl...
    > Tadam! Google jest nielegalne.
    > Temat jest ciekawy, bo generalnie, co to niby znaczy "link do strony
    > zawierajacej materiały nielegalne".
    > Jak strona może zawierać materiały nielegalne? No, na siłę - na stronie
    > się wyświetlają zdjęcia kradzione.
    > Ale normalnie to co najwyżej pliki mogą się znajdować na serwerze, a na
    > stronie moga być linki do plików będących materiałami nielegalnymi.

    a teraz wez pod uwage ze Richard O'Dwyer wlasnie za to bedzie mial
    ekstradycje do USA (i pewnie pokazowy proces)

  • 24. Data: 2012-04-16 21:25:35
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Ajgor wrote:

> [...]
    >
    > A policja na to:
    > My nie pytamy, kto korzystal. My pytamy, kto jest odpowiedzialny.

    A jużci.
    Żeby kogoś za cokolwiek ukarać - trzeba mu udowodnić winę.
    To tak jak z tymi nieśmiertelnymi fotkami z fotoradaru - jeśli nie
    wskażesz komu udostępniłeś auto (a sami nie ustalą), za samo
    przekroczenie prędkości ukarać Cię nie można.

    Dostajesz mandat za "niewskazanie" i cześć.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 25. Data: 2012-04-16 21:58:19
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-04-16, Ajgor <n...@...pl> wrote:

    [...]

    > Domowy router ma wlasciciela. I on odpowiada. A komu go udostepnia, to juz
    > jego sprawa.

    _Może_ cywilnie. Ale karnie? Na podstawie jakich przepisów?
    Czy jak nie znajdą sprawcy zabójstwa, to karają właściciela noża?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 26. Data: 2012-04-16 22:26:41
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-04-16, Ajgor <n...@...pl> wrote:

    > Użytkownik "Wojciech Bancer" <p...@p...pl> napisał w wiadomości

    > To juz ich nie interesuje. Dostaja dane tego, kto placi za dane lacze. I
    > niech on sie tlumaczy.

    No to tłumaczy. "Nie wiem". I co dalej?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 27. Data: 2012-04-16 22:27:09
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-04-16, Ajgor <n...@...pl> wrote:

    [...]

    > Wiec jest odpowiedzialny, bo to JEGO łącze.

    Cywilnie może i tak. Karnie, IMHO nie.

    > Osiedlowe wszystkie. Domowy zaden.
    > Chociaz az z ciekawosci przed chwila zajrzalem. Moj router (uzywany w
    > mieszkaniu) zapisuje statystyki i logi standardowo.

    No i na jak długo?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 28. Data: 2012-04-16 22:30:06
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-04-16, Ajgor <n...@...pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > nielegalnie. Myslisz, ze beda Cie pytac, czy to Ty, zy Twoje dziecko?
    > Dostaniesz po kulach, i na przyszlosc sam pilnuj latorosli :)

    Podstawę prawną poproszę. :)

    > A policja na to:
    > My nie pytamy, kto korzystal. My pytamy, kto jest odpowiedzialny.
    > Amen.

    Podstawę prawną poproszę. Bo jak na razie to podajesz tylko swoje
    wyobrażenia w tym temacie. O ile mi wiadomo, to kodeks karny
    zakłada karanie za winę i umyślność (poza określonymi wyraźnie
    przypadkami). A winę trzeba udowodnić (i wskazać konkretną osobę),
    a nie domniemać.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 29. Data: 2012-04-17 06:16:37
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 04/16/2012 11:11 PM, Wojciech Bancer wrote:
    > On 2012-04-16, qwerty<q...@p...fm> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > No i pod adresem jest np. WiFi z podpiętymi 10-20 urządzeniami.
    > To kto korzystał?

    Wtedy "sprawcy niestety nie dalo sie wykryc".

    Ale w wiekszosci przypadkow "sprawcy" pewnie korzystaja ze swojej
    neostrady, wiec nie ma problemow z ustaleniem ich tozsamosci.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 30. Data: 2012-04-17 06:56:42
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Wojciech Bancer wrote:

    > No to tłumaczy. "Nie wiem". I co dalej?

    policja przychodzi zabiera wszystkie komputery i dyski, bada przez kilka
    lat...

    prosta metoda.

    kiedyś sie łamało kołem teraz sie zabiera narzędzia pracy. Nikomu nie wpada
    do głowy że w obecnych czasach zabranie komputera może być równie
    destrukcyjne jak aresztowanie a może nawet bardziej bo z aresztu możesz
    komuś przekazać prowadzenie sprawa a tracąc dostęp do zawartość komputera
    większość firm czy wolnych strzelców jest ugotowana na miękko.