  • 31. Data: 2012-04-17 06:57:54
    Temat: Re: Linki do stron zawierajacych materialy nielegalne.
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    m4rkiz wrote:
    > "Massai" <t...@w...pl> wrote in message
    >
    > a teraz wez pod uwage ze Richard O'Dwyer wlasnie za to bedzie mial
    > ekstradycje do USA (i pewnie pokazowy proces)

    tylko że to jest decyzja sądu brytyjskiego który dział na innych zasadach i
    w innym systemie prawnym niż RP.

    o tym już była nawet chyba tutaj dyskusja.

  • 32. Data: 2012-04-17 07:45:16
    Temat: Re: Linki do stron zawierajacych materialy nielegalne. [ORT]
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-04-16 21:58:19 +0200, Wojciech Bancer <p...@p...pl> said:

    > karają

    Podstawę prawną poproszę.
    ;-)

    (mspanc)
    --
    Bydlę

  • 33. Data: 2012-04-17 08:25:58
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2012-04-16 22:30, Użytkownik Wojciech Bancer napisał:

    > Podstawę prawną poproszę. :)

    > Podstawę prawną poproszę. Bo jak na razie to podajesz tylko swoje
    > wyobrażenia w tym temacie. O ile mi wiadomo, to kodeks karny
    > zakłada karanie za winę i umyślność (poza określonymi wyraźnie
    > przypadkami). A winę trzeba udowodnić (i wskazać konkretną osobę),
    > a nie domniemać.

    Nie poda po takowa nie istnieje.
    Procedura w przypadku namierzenia udostępniania komercyjnych
    plików jest taka: rano wpada ekipa policyjna i grzecznie proszą
    o komputer podpięty do sieci z którego było udostępniane.
    Jak ich zdenerwujesz lub oszukasz to mogą zabrać wszystkie
    jakie znajdą w lokalu i u siebie będą na ich dyskach szukać
    dowodów przestępstwa czyli udostępniania.
    Nie znajdą, nic właścicielowi lokalu nie zrobią poza
    przetrzymaniem niewątpliwie potrzebnych komputerów.
    Tyle że pokażcie kogoś kto na dysku ma tylko "legalne"
    programy.

    Pozdrawiam

  • 34. Data: 2012-04-17 09:09:25
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Ajgor napisa?(a):

    > Wiec jest odpowiedzialny, bo to JEGO ??cze.

    Jest odpowiedzialny za niezabezpieczenie lacza. Nie jest odpowiedzialny
    za to co ktos inny zrobil korzystajac z tego lacza.

    j.

    --
    "Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

  • 35. Data: 2012-04-17 09:15:46
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "RadoslawF" napisał w wiadomości

> [...]
    > przetrzymaniem niewątpliwie potrzebnych komputerów.
    > Tyle że pokażcie kogoś kto na dysku ma tylko "legalne"

    No dobra. A zalozmy, ze mam router, do ktorego sa podpiete trzy, lub cztery
    komputery. Policja zgarnie wszystkie, i na jednym znajdzie cos sciaganego. A
    ja na to powiem:
    Panie a skad ja mam wiedziec, kto to sciagal? Jest nas czworo w domu, i
    kazdy ma dostep do wszystkim komputerow.
    To mogl sciagac ktorys z dzieciakow, a mogla zona. Nie mam pojecia, ktore
    sciagalo.
    Co oni wtedy zrobia?
    Tak czysto teoretycznie sie pytam.

  • 36. Data: 2012-04-17 09:19:27
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "Marek Dyjor" napisał w wiadomości

    > kiedyś sie łamało kołem teraz sie zabiera narzędzia pracy. Nikomu nie
    > wpada do głowy że w obecnych czasach zabranie komputera może być równie
    > destrukcyjne jak aresztowanie a może nawet bardziej bo z aresztu możesz
    > komuś przekazać prowadzenie sprawa a tracąc dostęp do zawartość komputera
    > większość firm czy wolnych strzelców jest ugotowana na miękko.

    Wiekszosc firm moze. Ale wolnych strzelcow? Nie koniecznie.
    Sam czasem zmieniam komputer. Kupuje wszystko nowe, a stare albo oddaje w
    rozliczeniu,
    albo wyrzucam. Jak by mi zabrali, to bym sie ucieszyl, bo mial bym
    pretekst do kupienia nowego :) I niech sobie stary zatrzymaja na pamiatke :)
    A jak sie umie kupowac, to DOBRY komputer mozna zlozyc za na prawde nie
    wielkie pieniadze.
    W granicach 2 tyś zł masz maszynę, na ktorej pojdze absolutnie wszystko.

  • 37. Data: 2012-04-17 09:36:40
    Od: Darek <n...@p...maila.pl>

    > Jest odpowiedzialny za niezabezpieczenie lacza. Nie jest odpowiedzialny
    > za to co ktos inny zrobil korzystajac z tego lacza.

    A jakim przestępstwem/wykroczeniem jest utrzymywanie otwartego łącza Wifi?

    Darek

  • 38. Data: 2012-04-17 09:46:28
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 17.04.2012 09:19, Ajgor pisze:
> [...]
    > wielkie pieniadze.
    > W granicach 2 tyś zł masz maszynę, na ktorej pojdze absolutnie wszystko.

    Ale nie o sprzęt chodzi, a o dane.

    Pochwal się, gdzie backupujesz swoje dane, skoro dla Ciebie wymiana
    sprzętu to takie "ot pyk".

    p. m.

  • 39. Data: 2012-04-17 09:54:33
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Ajgor wrote:
> [...]
    > na prawde nie wielkie pieniadze.
    > W granicach 2 tyś zł masz maszynę, na ktorej pojdze absolutnie

    i zawartość dysków też kupujesz gotowa w sklepie? pocztę pisma notatki...

    ale pierdzielisz. policja ci zabierze wszytsko co znajdzie w lokalu razem z
    kopiami zapasowymi chyba, że je trzymasz je gdzieś u sąsiada.

  • 40. Data: 2012-04-17 09:55:19
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    m wrote:

    > Ale nie o sprzęt chodzi, a o dane.
    >
    > Pochwal się, gdzie backupujesz swoje dane, skoro dla Ciebie wymiana
    > sprzętu to takie "ot pyk".

    już pomijajać ze 2 koła to jednak jest troszkę forsy dla więszości drobnych
    przedsiebiorców.