  • 11. Data: 2012-04-16 17:55:04
    Temat: Re: Linki do stron zawierajacych materialy nielegalne.
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Andrzej Kłos" napisał w wiadomości grup
    > tutaj już przesadziłeś, jak na podstawie loga mogą powiedzieć kto korzystał?

    Wiedzą który abonent dostał konkretne IP, a tedy to już policja się bawi.

  • 12. Data: 2012-04-16 18:11:57
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-04-16, qwerty <q...@p...fm> wrote:

    [...]

    > Wiedzą który abonent dostał konkretne IP, a tedy to już policja się bawi.

    No i pod adresem jest np. WiFi z podpiętymi 10-20 urządzeniami.
    To kto korzystał?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 13. Data: 2012-04-16 18:24:32
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Wojciech Bancer" napisał w wiadomości grup
    > No i pod adresem jest np. WiFi z podpiętymi 10-20 urządzeniami.
    > To kto korzystał?

    Logi

  • 14. Data: 2012-04-16 18:28:21
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-04-16, qwerty <q...@p...fm> wrote:

    [...]

    > Logi

    Co "Logi"? Śniło Ci się, że domowe routerki je przechowują? :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 15. Data: 2012-04-16 18:53:30
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Wojciech Bancer" napisał w wiadomości grup
    > Co "Logi"? Śniło Ci się, że domowe routerki je przechowują? :)

    Po pierwsze to ISP informuje z jakiego lokalu poszło "w świat".
    Po drugie to niech właściciel się martwi, jeżeli trzyma otwartą sieć.
    Po trzecie - parę minut i router wgrywasz linuxa i możesz logować co chcesz.

  • 16. Data: 2012-04-16 19:04:39
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-04-16, qwerty <q...@p...fm> wrote:

    [...]

    > Po pierwsze to ISP informuje z jakiego lokalu poszło "w świat".
    > Po drugie to niech właściciel się martwi, jeżeli trzyma otwartą sieć.

    Sieć nie musi być otwarta by mieć 10 urządzeń.
    Sam mam w domu 4 komputery i 5 urządzeń mobilnych.

    > Po trzecie - parę minut i router wgrywasz linuxa i możesz logować co chcesz.

    Na tych 4MB flasha? Wow, ale tych logów zmieścisz. :-) Sorry, ale teoretyzujesz
    i to tak że aż uszy bolą i w dodatku zalatuje fanboyizmem linuksowym. [1]
    Porządne routery, to i owszem mają funkcję logowania (do zewnętrznego serwera
    syslog), ale do tego trzeba jeszcze *mieć* ten serwer syslog.

    A teraz najważniejsze: właściciel powie "nie wiem" kto korzystał. Bo zgodnie
    z prawdę może nie wiedzieć. Podaj podstawę *prawną* co dalej ("niech właściciel
    się martwi" to nie jest podstawa prawna i jakie wobec tego przewidujesz
    konsekwencje?

    [1] Nie jest bowiem prawdą że na *każdym* routerze można zrobić to co opisujesz

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 17. Data: 2012-04-16 19:22:40
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Wojciech Bancer" napisał w wiadomości grup
    > Sieć nie musi być otwarta by mieć 10 urządzeń.
    > Sam mam w domu 4 komputery i 5 urządzeń mobilnych.

    Czyli sprzęt właściciela lokalu? To przetrzepią każdy sprzęt. :)

    > Na tych 4MB flasha? Wow, ale tych logów zmieścisz. :-) Sorry, ale
    > teoretyzujesz
    > i to tak że aż uszy bolą i w dodatku zalatuje fanboyizmem linuksowym. [1]

    Nie jestem fanbojem linuxa. Jednak do pewnych zadań tylko linux się nadaje. A
    kto mówi, że logi trzeba zapisywać na flash? Możesz na pendrive (chodź polecam
    extroot).

> [...]
    > właściciel
    > się martwi" to nie jest podstawa prawna i jakie wobec tego przewidujesz

    Zabiorą mu sprzęt na rok.

    > [1] Nie jest bowiem prawdą że na *każdym* routerze można zrobić to co
    > opisujesz

    Wiem. Jednak kupowanie byle czego nie ma najmniejszego sensu. Sprzęt kupuje się
    z głową (chodź nie każdy potrzebuje linuxa).

  • 18. Data: 2012-04-16 20:06:44
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-04-16, qwerty <q...@p...fm> wrote:

    [...]

    > Czyli sprzęt właściciela lokalu? To przetrzepią każdy sprzęt. :)

    Właściciel "nie wie".

    > Nie jestem fanbojem linuxa. Jednak do pewnych zadań tylko linux się nadaje. A
    > kto mówi, że logi trzeba zapisywać na flash? Możesz na pendrive (chodź polecam
    > extroot).

    Ale mówimy o tym jaka jest rzeczywistość, a nie co "można".
    Wg. Ciebie ile osiedlowych / domowych routerów tego używa?

    > Zabiorą mu sprzęt na rok.

    Podstawę prawną prosiłem (nie wyobrażenia na temat). A nawet jak zabiorą,
    to co z tego? W jaki sposób dowiedziesz *KTO* korzystał?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 19. Data: 2012-04-16 20:57:54
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    > No i pod adresem jest np. WiFi z podpiętymi 10-20 urządzeniami.
    > To kto korzystał?

    To juz ich nie interesuje. Dostaja dane tego, kto placi za dane lacze. I
    niech on sie tlumaczy.

  • 20. Data: 2012-04-16 20:58:33
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    > On 2012-04-16, qwerty <q...@p...fm> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Co "Logi"? Śniło Ci się, że domowe routerki je przechowują? :)

    Domowy router ma wlasciciela. I on odpowiada. A komu go udostepnia, to juz
    jego sprawa.