  • 61. Data: 2010-11-25 13:58:48
    Temat: Re: Kuriozalne pomysły spółdzielni mieszkaniowej
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-11-25 14:54, Mordzia pisze:

    > podstawowe pytanie - komu mają płacić? Sobie nawzajem? :)

    A płacąc czynsz w spółdzielni jak myślisz - komu płacisz?

    --
    spp

  • 62. Data: 2010-11-25 14:10:11
    Od: "Mordzia" <m...@n...pl>

    wiadomości news:4cee4844$1@news.home.net.pl...

    > Znaczy się uważasz, że lokatorzy mają mieszkania o powierzchni 0m2
    > (słownie: zero metrów kwadratowych) bo "postawienie ścianki nie powoduje
    > pojawienia się nowej powierzchni"?

    No właśnie takie pytanie zadaj raczej sobie.
    Jeśli korzystam z nieruchomości o powierzchni 100 m2, to dopóki jest ona
    nieogrodzona, jej powierzchnia wynosi 0 m2, a po postawieniu płotu już 100
    m2?
    Bo takie właśnie argumenty przedstawiłeś - lokator zyskuje *ekstra* metraż
    po postawieniu ścianki. A gdzie wcześniej był ten metraż? Przecież też z
    niego korzystał, był do jego dyspozycji. Teraz jedynie spowodował, że
    korzystanie z niego jest bardziej bezpieczne.
    Można by się oczywiście było spierać o to, że przecież ten metraż jest
    wówczas już tylko i wyłącznie do jego użytku, ale z logicznego punktu
    widzenia - czy ktoś ze współmieszkańców/współwłaścicieli klatki (bo nie
    ktokolwiek inny) faktycznie rości sobie jakieś prawa do korzystania z tego
    metrażu? Nie, bo każdy ma w posiadaniu dokładnie taki sam metraż przy swoich
    drzwiach. To raz. A dwa - ktoś musiałby mieć naprawdę nie po kolei w głowie,
    by faktycznie uzurpować sobie prawo do skorzystania z tych kilku metrów 2
    przy drzwiach sąsiada z innego piętra czy innej części klatki. Takie "nie,
    bo nie" dla zasady (co jak widać z paru wypowiedzi w wątku faktycznie czasem
    ma miejsce)

  • 63. Data: 2010-11-25 14:14:58
    Od: "Mordzia" <m...@n...pl>

    "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał

    > Podaj choć jeden przykład (logiczny), gdy lokator z V piętra może rościć
    > sobie wyłączne prawo do korzystania z przestrzeni przed drzwiami
    > lokatora z V piętra.

    Jednomyślna umowa między lokatorami, wedle której każdy z nich zajmuje na
    własność tę samą metrażowo część klatki schodowej przy swoich drzwiach
    wejściowych.

    > O czym ty bredzisz? Od kiedy musi być jakiś cel, żeby ktoś mógł sobie
    > gdzieś wejść?

    Więc odpowiedz po prostu na moje pierwsze pytanie.
    Bo na razie argumentujesz jak stuletni piernik-pieniacz, któremu wszystko i
    zawsze przeszkadza z zasady.

  • 64. Data: 2010-11-25 14:15:05
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 25.11.2010 15:10, Mordzia pisze:

> [...]
    > Jeśli korzystam z nieruchomości o powierzchni 100 m2, to dopóki jest ona
    > nieogrodzona, jej powierzchnia wynosi 0 m2, a po postawieniu płotu już

    A na jakiej podstawie korzystasz?

    > Bo takie właśnie argumenty przedstawiłeś - lokator zyskuje *ekstra*
    > metraż po postawieniu ścianki. A gdzie wcześniej był ten metraż?
    > Przecież też z niego korzystał, był do jego dyspozycji. Teraz jedynie

    Ale nie WYŁĄCZNEJ dyspozycji. Co innego ogólnodostępny korytarz, a co
    innego kawałek korytarza wydzielony i dostępny tylko dla "swoich".

    Dotrze to do ciebie wreszcie?

    > spowodował, że korzystanie z niego jest bardziej bezpieczne.

    Spowodował, że korzystanie jest tylko dla niego.

    > Można by się oczywiście było spierać o to, że przecież ten metraż jest
    > wówczas już tylko i wyłącznie do jego użytku, ale z logicznego punktu

    Dokładnie.

    > widzenia - czy ktoś ze współmieszkańców/współwłaścicieli klatki (bo nie
    > ktokolwiek inny) faktycznie rości sobie jakieś prawa do korzystania z
    > tego metrażu? Nie, bo każdy ma w posiadaniu dokładnie taki sam metraż

    Nie musi sobie rościć, bo je ma. Wspólny, ogólnodostępny teren.

> [...]
    > części klatki. Takie "nie, bo nie" dla zasady (co jak widać z paru
    > wypowiedzi w wątku faktycznie czasem ma miejsce)

    To nie jest żadne uzurpowanie - każdy może z tego korytarza korzystać,
    podobnie jak ze schodów, windy czy drogi dojazdowej.

  • 65. Data: 2010-11-25 14:16:38
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 25.11.2010 14:54, Mordzia pisze:

    > Możesz mi wyjaśnić, na jakiej podstawie?
    > Jeśli podwórko (lub cokolwiek innego) jest własnością 20 osób, zostało
    > umownie podzielone na jakieś tam obszary i każdy z właścicieli
    > dobrowolnie i za zgodą innych postawił sobie swoją własną ławkę
    > (zakupioną za własne pieniądze) na obszarze formalnie przypisanym do
    > niego, to z jakiej paczki mają jeszcze płacić czynsz za tę ławkę. I
    > podstawowe pytanie - komu mają płacić? Sobie nawzajem? :)

    Dokładnie - sobie wzajemnie, czyli spółdzielni/wspólnocie.

    Zajmujesz dodatkowy teren na wyłączność - płacisz dodatkowo.

  • 66. Data: 2010-11-25 14:21:27
    Od: "Mordzia" <m...@n...pl>

    "LEPEK" <n...@n...net> napisał

    > Z punktu widzenia logiki to IMO nie jest żadne kuriozum - wręcz
    > przeciwnie. Przecież jeśli lokator (lub członek wspólnoty mieszkaniowej),
    > lub ich grupa wydziela(ją) jakiś obszar części wspólnej do własnego
    > wyłącznego wykorzystania, to uzyskują przez to jakąś korzyść

    Jak sobie postawię kwiatka przy drzwiach i odnoszę korzyść w postaci dobrego
    samopoczucia, to też muszę płacić za "postojowe" tego kwiatka? I co
    najważniejsze - komu płacić, przy założeniu, że wszyscy pozostali mieszkańcy
    też postawili sobie takiego kwiatka?

    > i/lub pozbawiają pewnych korzyści innych członków spółdzielni.

    Jakich konkretnie korzyści zostają pozbawieni inni członkowie spółdzielni?

    > Ten i tylko ten, kto korzysta z tak wydzielonej przestrzeni powinien
    > ponosić przynajmniej koszty jej eksploatacji

    A jaka to różnica w sytuacji, gdy swoją wydzieloną przestrzeń mają *wszyscy*
    lokatorzy?
    Bez wydzielenia - płacą wszyscy, kwotę X zł za całą klatkę, czyli każdy
    osobno X zł/liczba mieszkań.
    Po wydzieleniu - płaci każdy osobno za swoje wydzielenie w kwocie X
    zł/liczba mieszkań.
    Gdzie widzisz różnicę?

  • 67. Data: 2010-11-25 14:22:00
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 25.11.2010 15:14, Mordzia pisze:

    > Jednomyślna umowa między lokatorami, wedle której każdy z nich zajmuje
    > na własność tę samą metrażowo część klatki schodowej przy swoich
    > drzwiach wejściowych.

    Lokatorzy nie mają prawa rozporządzać własnością spółdzielni.

    > Więc odpowiedz po prostu na moje pierwsze pytanie.

    Jakie pytanie? W jakim celu ktoś może chcieć tam chodzić?

    > Bo na razie argumentujesz jak stuletni piernik-pieniacz, któremu
    > wszystko i zawsze przeszkadza z zasady.

    A ty jak ubek, który domaga się uzasadnienia przebywania w jakimś
    ogólnodostępnym miejscu.

  • 68. Data: 2010-11-25 14:25:25
    Od: "Mordzia" <m...@n...pl>

    "spp" <s...@o...pl> napisał

    > A płacąc czynsz w spółdzielni jak myślisz - komu płacisz?

    A jeśli nie wydzielę sobie obszaru na klatce to nie płacę czynszu?
    Za używanie klatki nikt w takiej sytuacji nie płaci? Nie jest to wliczone w
    czynsz?
    Bo jeśli nie, to faktycznie - możesz mieć rację. Ale jeśli opłaty za
    korzystanie z klatki są wliczone w czynsz, no to przepraszam bardzo, ale za
    co miałaby być ta kolejna opłata?
    Pozostaje jeszcze pytanie kto jest członkiem spółdzielni? Czy mieszkańcy
    (tak jak wspólnota mieszkańców) czy zupełnie "osobni" ludzi, którzy jedynie
    czeszą kasę za wynajem mieszkań.

  • 69. Data: 2010-11-25 14:26:53
    Od: "Mordzia" <m...@n...pl>

    "leon" <l...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Po czym jest pozar i problem z dostaniem sie do lokatorow zaczadzonych
    > dymem.

    Rozumiem, że do klatek i do samych mieszkań strażacy mają zapasowe klucze?

  • 70. Data: 2010-11-25 14:48:30
    Od: "Mordzia" <m...@n...pl>

    "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał

    > A na jakiej podstawie korzystasz?

    Na podstawie posiadania.

    > Ale nie WYŁĄCZNEJ dyspozycji. Co innego ogólnodostępny korytarz, a co
    > innego kawałek korytarza wydzielony i dostępny tylko dla "swoich".

    Więc po raz kolejny spytam - podaj mi choć jeden logiczny powód, dla którego
    dostęp do obszaru przy moich drzwiach wejściowych miałby pozostawać do
    dyspozycji dowolnej osoby. Nie chodzi mi o żadne ustawy, rozporządzenia,
    regulaminy itp. Mówię o zdrowym rozsądku, a nie biurokracji.
    [i nie mówię o sytuacjach, gdy zagrodzony jest właz na dach, wejście do
    suszarni czy dostęp do hydrantu lub schodów itp. ]

    > Spowodował, że korzystanie jest tylko dla niego.

    Ale też i nigdy wcześniej nie było dla nikogo innego poza nim samym. Zrozum
    to wreszcie.
    No chyba, że nie potrafisz, bo sam korzystasz z wycieraczki sąsiadów piętro
    wyżej, a buty stawiasz u sąsiada piętro niżej.

    > To nie jest żadne uzurpowanie - każdy może z tego korytarza korzystać,

    Topszsz, to ja mówię pas.
    Najwyraźniej nie jesteśmy w stanie się zrozumieć.

    > podobnie jak ze schodów, windy czy drogi dojazdowej.

    Naprawdę obszar bezpośrednio przy drzwiach sąsiada uważasz za tak samo ważny
    użytkowo *dla Ciebie*, jak winda, schody czy droga dojazdowa? No cóż ...