  • 201. Data: 2010-11-30 14:41:55
    Temat: Re: podsumowując...
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 30-11-2010 15:03, niusy.pl pisze:

    > A w Polsce doją za wywóz śmieci choćby nie było co wywozić. Co z tego
    > wynika ?

    Dzikie śmietniki w lasach, gryzący i śmierdzący dym z kominów domków
    jednorodzinnych.
    Bo to jest najpopularniejsza metoda, żeby "nie było co wywozić".

    Plastik i gumę spalić w zwykłym piecu CO - normalka.
    A jak mają zbudować gdzieś spalarnię, to cała gmina protestuje, chociaż
    zanieczyszczeń będzie 1/10 tego co produkują w sumie zaradni mieszkańcy,
    narzekający na obowiązkowe opłaty za wywóz śmieci, których jakimś cudem
    nie wytwarzają.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 202. Data: 2010-11-30 17:19:32
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (30.11.2010 15:03), niusy.pl wrote:

    > Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com>

    > A masz współwłasność z sąsiadem ? Bo mieszkańcy bloku mają.

    Teren publiczny, droga, łąki itd.... analogia do współwłasności korytarza.

    > Na pewno mówimy o wyłącznym użytkowaniu ?

    No przecież. Grupa sąsiadów objęła w wyłączne użytkowanie kawałek
    własności wspólnej.

    I ja nie mam nic przeciwko temu, zwłaszcza że nie mają nic przeciwko
    temu inni zainteresowani. Ale stanowczo muszę zaprotestować jak słyszę
    "a kto chce korzystać z korytarza obok drzwi sąsiada z innego piętra".
    Bo często chce. Jest to jakaś, niewielka bo niewielka, ale korzyść dla
    ogółu - możliwość korzystania z tego kawałka powierzchni.

    > A w Polsce doją za wywóz śmieci choćby nie było co wywozić. Co z tego
    > wynika ?

    No z wywozu śmieci w kontekście tego wątku to na 100% nic nie wynika :).

    > Dobra, ale to jest argument tylko za niewydzielaniem a tu spółdzielnia
    > opłaty wprowadza. Sprzedaje te wszystkie twoje "niedogodności" za 10zł

    No a za ile ma sprzedać? Niedogodności niewielkie to i opłata niewielka.

    Żeby nie było wątpliwości - uważam że w tej konkretnej sytuacji powinno
    się kazać spółdzielni spadać na drzewo; przedstawiona przez Roberta
    Tomasika analogia z klatkami schodowymi i domofonami jest jak
    najbardziej trafna.

    Ale nie przeginajmy w drugą stronę i nie dochodźmy do wniosku że
    "korytarz mój jest i tylko mój i nikomu do tego czy grodzę czy nie".

    p. m.

  • 203. Data: 2011-02-24 01:11:29
    Temat: Re: Kuriozalne pomysły spółdzielni mieszkaniowej
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    > Użytkownik "zly" <b...@N...fm> napisał w wiadomości

    > Nie do końca masz rację. Ani co do zasad ogólnych, ani co do tego
    > konkretnego wątku. Jeśli chodzi o zasady ogólne, to nie masz racji, bo
    > właściciele tego korytarza mogą wspólnie zarządać tym mieniem. I jak
    > wspólnie postanowią, że sensownie będzie powydzielać te odcinki korytarzy,
    > to jest to jak najbardziej prawne.

    Jak na funkcjonariusza policji masz zadziwiająco , hm, luźne podejście do
    prawa;- ci mieszkańcy NIE SĄ włascicielami korytarza, a nawet nie sa
    właścicielami mieszkań, w których mieszkają i w zasadzie maja b. ograniczone
    prawa do bezpośredniego zarządzania mieniem!
    Włascicielem korytarza, mieszkań, budynku jest WYŁĄCZNIE spółdzielnia,
    mieszkańcy maja jedynie lokatorskie, albo własnościowe prawo spółdzielcze, a
    to jest coś ZUPEŁNIE innego!!

  • 204. Data: 2011-02-24 01:12:44
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    > Tylko, że średniointeligentny osobnik wie, że za darmo nic nie ma. I albo
    > jest kto zarządza mądrze, albo ktoś spełnia zachcianki i jest popularny a
    > późniejsze efekty rozdawania, spadają na następców.

    > No to teraz wyobraź sobie jakby budżet Polski byłby mniejszy o połowę.

    > Poniekąd

    > No bo należałoby powołać taki rząd, który nie nakłada podatków. Przecież
    > dążymy do zminimalizowania kosztów życia.
    >
    > --

    Od 1992 r liczba urzedników w Polsce wzrosła ....11 krotnie!!