  • 191. Data: 2010-11-29 13:14:36
    Temat: Re: Kuriozalne pomysły spółdzielni mieszkaniowej
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Mon, 29 Nov 2010 09:18:40 +0100, Tomasz Kaczanowski napisał(a):

    > Domyślam się jak wyglądają te bloki, tak więc z wydzielonej części
    > korytarza na nic nie popatrzysz, bo tam nie ma okien, okna są w
    > miejscach niewydzielonych...

    Hehe. Jak już gadamy o konkretach to niestety się mylisz :) Wychodząc z
    windy po prawej jest okno na następny budynek a po lewej długi korytarz (na
    większości pięter zamknięty) na końcu którego jest spore okno z widokiem na
    centrum miasta.
    O tak mniej więcej to wygląda :>
    http://img585.imageshack.us/i/klatka0.jpg/
    --
    marcin

  • 192. Data: 2010-11-29 16:45:52
    Temat: Re: podsumowując...
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    Użytkownik "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "p 47" <k...@w...pl>

    > Przecież na tym zwykłym korytarzu też ludzie przechowują rowery. Jak dla
    > mnie problem jest wydumany jednak. Problem byłby realny gdyby inni
    > mieszkańcy chcieli współużytkować te zamknięte powierzchnie, ale jakoś
    > tego nie podejrzewam. Co najwyżej ktoś nie dostał zgody na zagrodzenie
    > swojego korytarza albo mu się tego nie chciało zrobić i zazdrości tym,
    > którzy zagrodzone mają.

    Gdybys choc chwile zastanowił się nad tym, co sam wyżej napisałeś (najlepiej
    przed wysłaniem postu;-) to byc może zauwazyłbyś, ze pośrednio zawarta tam
    już odpowiedź na twoje watpliwości;- sam zauważasz, ze nie wszyscy ze
    spółdzielców mogą korzystać z zalet użytkowania odgrodzonych korytarzy i że
    ci tego dostepu pozbawieni tym, co z tego korzystają nawet zazdroszczą. A
    więc, skoro zazdroszczą i nie maja do tego dostepu, to uprawnienie do
    użytkowania zamkniętej częsci korytarza jest niewątpliwie DODATKOWYM, cennym
    dobrem dostepnym dla jedynie częsci spóldzielców. A zatem słuszne jest aby
    to oni za te dodatkowe korzyści ponosili dodatkową opłatę.Podkreślam też, że
    zgodne jest to z przepisami prawa,- sa oni posiadaczem zaleznym tych częsci
    korytarzy, można więc nakładac na nich obowiązek uiszczania czynszu. Ponadto
    niesluszne byłoby z punktu widzenia poczucia sprawiedliwości, aby wszyscy
    spółdzelcy obciążani byli w równym stopniu ciężarami utrzymania spółdzielni
    (taki, przynajmniej w teorii, jest cel wszystkich wnoszonych przez
    spółdzielców opłat) podczas gdy tylko pewna ich grupka ma mozliwość
    korzystania do dodatkowych, tylko im dostępnych dóbr., - skoro z
    przynależności do spółdzielni ciągną dodatkowe, dostepne tylko im korzyści
    to powinni wnosic na utrzymanie spółdzielni więcej!

    W przypadku sporu sadowego wg mnie nie mają szans na wygraną bo żądania
    spółdzielni sa zasadne i od strony formalno-prawnej, jak i merytorycznej!

    p47

  • 193. Data: 2010-11-29 22:52:24
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2010-11-29 09:18, Tomasz Kaczanowski pisze:

    > Domyślam się jak wyglądają te bloki, tak więc z wydzielonej części
    > korytarza na nic nie popatrzysz, bo tam nie ma okien, okna są w
    > miejscach niewydzielonych...

    Alez on chce chodzić jak jakaś menda pod cudzymi drzwiami, a nie przez
    okienko patrzeć.

    --
    animka

  • 194. Data: 2010-11-29 23:20:59
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Mon, 29 Nov 2010 23:52:24 +0100, animka napisał(a):

    > Alez on chce chodzić jak jakaś menda pod cudzymi drzwiami, a nie przez
    > okienko patrzeć.

    No niestety. Trafiło mi się takie mieszkanie dla meneli i chcąc nie chcąc
    muszę chodzić pod drzwiami sąsiadów.
    --
    marcin

  • 195. Data: 2010-11-29 23:36:55
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    Użytkownik "zly" <b...@N...fm> napisał w wiadomości

    > No niestety. Trafiło mi się takie mieszkanie dla meneli i chcąc nie chcąc
    > muszę chodzić pod drzwiami sąsiadów.

    No i po co gadasz z tą trollicą?

    Piotr

  • 196. Data: 2010-11-29 23:43:23
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2010-11-30 00:20, zly pisze:

    > No niestety. Trafiło mi się takie mieszkanie dla meneli i chcąc nie chcąc
    > muszę chodzić pod drzwiami sąsiadów.

    Współczuję.

    --
    animka

  • 197. Data: 2010-11-30 06:55:42
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

> [...]

    > wszyscy ze spółdzielców mogą korzystać z zalet użytkowania odgrodzonych
    > korytarzy i że ci tego dostepu pozbawieni tym, co z tego korzystają nawet

    Ale kto chce korzystać z korytarza obok drzwi sąsiada z innego piętra ?!
    Pisałem o tym, że chcą korzystać z korytarza obok swoich drzwi a nie chce im
    się lub nie mogą.

    >A więc, skoro zazdroszczą i nie maja do tego dostepu, to uprawnienie do
    >użytkowania zamkniętej częsci korytarza jest niewątpliwie DODATKOWYM,
    >cennym dobrem dostepnym dla jedynie częsci spóldzielców.

    Mają dostęp do korytarza obok swoich drzwi i jakby naprawdę chcieli to by
    mieli do korytarza obok sąsiada, drzwi nie wykluczają dostępu dla innych.

    >A zatem słuszne jest aby to oni za te dodatkowe korzyści ponosili dodatkową
    >opłatę.

    Jakie korzyści ? Że sobie mogą obok swoich drzwi postawić rower ?
    "Popieprzyło Cię" ?!

    >Podkreślam też, że zgodne jest to z przepisami prawa,- sa oni posiadaczem
    >zaleznym tych częsci korytarzy, można więc nakładac na nich obowiązek
    >uiszczania czynszu.

    Są zwykłymi użytkownikami a nie posiadaczami.

> [...]
    > przez spółdzielców opłat) podczas gdy tylko pewna ich grupka ma mozliwość
    > korzystania do dodatkowych, tylko im dostępnych dóbr.,

    Każdy ma korytarz obok swoich drzwi tylko nie każdy go użytkuje.

    >- skoro z przynależności do spółdzielni ciągną dodatkowe, dostepne tylko im
    >korzyści to powinni wnosic na utrzymanie spółdzielni więcej!

    Ale oni nie mają żadnych cudownych korzyści. Po prostu lepiej wykorzystują
    dobra spółdzielni.

    > W przypadku sporu sadowego wg mnie nie mają szans na wygraną bo żądania
    > spółdzielni sa zasadne i od strony formalno-prawnej, jak i merytorycznej!

    Pewnie nie mają. Ale te działania nie są specjalnie merytoryczne. MZ próba
    wydojenia mieszkańców i tyle.

    Tak mi się skojarzyło, czy za piwnicę płaci się czynsz ???

  • 198. Data: 2010-11-30 08:39:32
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Tue, 30 Nov 2010 00:36:55 +0100, PiotRek napisał(a):

    > No i po co gadasz z tą trollicą?

    Jestem ciekaw po prostu :)
    --
    marcin

  • 199. Data: 2010-11-30 09:56:01
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (11/30/2010 07:55 AM), niusy.pl wrote:
    [...]
    > Ale kto chce korzystać z korytarza obok drzwi sąsiada z innego piętra ?!
    > Pisałem o tym, że chcą korzystać z korytarza obok swoich drzwi a nie
    > chce im się lub nie mogą.

    A kto chce korzystać z przestrzeni koło mojego domu (zakładając że mam
    taki) i czemu nie może korzystać z tej koło swojego? A jednak jakbym
    chciał sobie ją "zabrać na wyłączne użytkowanie", to musiałbym ją albo
    kupić albo wynająć/wydzierżawić.

    W krajach anglosaskich (podobno) jest inna stawka podatku za grunt
    ogrodzony i nieogrodzony, z uzasadnieniem że przestrzeń jest publiczna i
    zabierając tą przestrzeń - zabierasz pewną korzyść ogółowi.

    A w konkretnym przypadku widzę co najmniej 4 "kto chciałby"
    - dzieci lubią się ganiać. Ganianie się po oddzielonym korytarzu jest
    trudne;
    - są ludzie którzy sobie lubią spacerować na zewnątrz, są tacy którzy
    lubią po korytarzach (tak, znam takich);
    - przy przeprowadzkach - taki korytarz jest idealny żeby się tam
    "rozwrócić" niosąc coś długiego, czy wręcz zająć część jego przestrzeni
    na chwilkę.
    - wyśmiany tutaj już "widok z okna". Ale zwróć uwagę że często ten widok
    z okna to dla niektórych mieszkańców piętra jedyny który obejmuje
    osiedlowy parking.

    p. m.

  • 200. Data: 2010-11-30 14:03:13
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com>

    > A kto chce korzystać z przestrzeni koło mojego domu (zakładając że mam
    > taki) i czemu nie może korzystać z tej koło swojego?

    A masz współwłasność z sąsiadem ? Bo mieszkańcy bloku mają.

    > A jednak jakbym chciał sobie ją "zabrać na wyłączne użytkowanie", to
    > musiałbym ją albo kupić albo wynająć/wydzierżawić.

    Na pewno mówimy o wyłącznym użytkowaniu ?

    > W krajach anglosaskich (podobno) jest inna stawka podatku za grunt
    > ogrodzony i nieogrodzony, z uzasadnieniem że przestrzeń jest publiczna i
    > zabierając tą przestrzeń - zabierasz pewną korzyść ogółowi.

    A w Polsce doją za wywóz śmieci choćby nie było co wywozić. Co z tego wynika
    ?

    > A w konkretnym przypadku widzę co najmniej 4 "kto chciałby"
    > - dzieci lubią się ganiać. Ganianie się po oddzielonym korytarzu jest
    > trudne; ....

    Dobra, ale to jest argument tylko za niewydzielaniem a tu spółdzielnia
    opłaty wprowadza. Sprzedaje te wszystkie twoje "niedogodności" za 10zł.