  • 1. Data: 2010-11-24 20:48:12
    Temat: Czy wolno zbanować klienta?
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Witam,

    mój kolega, jak jeszcze był niepełnoletni, miał konto na Alledrogo na
    mamusię. Potem sobie podmienił tam imię i Alledrogo go zbanowało za
    karę. I teraz gość łazi mi za dupą i ciągle coś sobie każe kupować.
    Chciałbym się go pozbyć i jakoś zrobić, żeby on sobie jednak mógł mieć
    konto.

    Czy Allegro ma prawo tak sobie gościa zbanować za złamanie regulaminu?
    Raz popełnił błąd i teraz co? Całe życie nie ma prawa być klientem allegro?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 2. Data: 2010-11-24 20:53:04
    Temat: Re: Czy wolno zbanować klienta?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał w
    wiadomości news:icjtmc$ir1$1@news.onet.pl...
> [...]
    >
    > Czy Allegro ma prawo tak sobie gościa zbanować za złamanie regulaminu?
    > Raz popełnił błąd i teraz co? Całe życie nie ma prawa być klientem

    A próbował wysłać mail do ALLEGRO?

  • 3. Data: 2010-11-24 21:03:31
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > karę. I teraz gość łazi mi za dupą i ciągle coś sobie każe kupować.
    > Chciałbym się go pozbyć

    Mówi się "paszoł won".

    > i jakoś zrobić, żeby on sobie jednak mógł mieć
    > konto.
    >
    > Czy Allegro ma prawo tak sobie gościa zbanować za złamanie regulaminu?

    Zawarł umowę na jakichś warunkach. Warunki złamał. Masz jeszcze jakieś
    pytania?

  • 4. Data: 2010-11-25 07:30:07
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 24.11.2010 22:03, Andrzej Lawa pisze:

    > Mówi się "paszoł won".

    Paszoł won.

    > Zawarł umowę na jakichś warunkach. Warunki złamał. Masz jeszcze jakieś
    > pytania?

    Nie zawarł. Zawarła jego mama. On był niepełnoletni.
    Poza tym, nawet za zabójstwo nie ma dożywocia. Więc za złamanie
    regulaminu chyba takoż nie powinno być. Czy mój sklep osiedlowy też
    sobie może jak u Barei powiesić ,,tego klienta nie obsługujemy'', bo
    złamałem ich regulamin? O ile mi wiadomo, to nie. Więc i Alledrogo ponad
    prawem nie jest.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 5. Data: 2010-11-25 08:10:16
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > Nie zawarł. Zawarła jego mama. On był niepełnoletni.

    Czyli chce korzystać z konta matki? To co się dziwi, że Allegro mu nie
    pozwala?

    > Poza tym, nawet za zabójstwo nie ma dożywocia. Więc za złamanie
    > regulaminu chyba takoż nie powinno być. Czy mój sklep osiedlowy też

    To nie jest "kara" którą należy "odsiedzieć", tylko gość nie przestrzega
    regulaminu usługi, więc usługa nie jest mu dostarczana. Kropka.

    > sobie może jak u Barei powiesić ,,tego klienta nie obsługujemy'', bo
    > złamałem ich regulamin? O ile mi wiadomo, to nie.

    Trollujesz, czy na prawdę nie odróżniasz usiłowania (ciągłego!)
    działania niezgodnie z umową od oferty publicznej typu "towar na półce"?

  • 6. Data: 2010-11-25 08:24:27
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 25.11.2010 09:10, Andrzej Lawa pisze:
    > Czyli chce korzystać z konta matki? To co się dziwi, że Allegro mu nie
    > pozwala?

    Nie. Chce mieć swoje konto i móc kupować. ,,Odsiedział'' już kilka lat w
    banie.

    > To nie jest "kara" którą należy "odsiedzieć", tylko gość nie przestrzega
    > regulaminu usługi, więc usługa nie jest mu dostarczana. Kropka.

    Nie ,,nie przestrzega'' tylko ,,raz złamał regulamin, przez głupotę i
    brak czytania''. Jest opcja zmiany nazwiska, a on nie doczytał, że to
    tylko dla urzędowej zmiany nazwiska. Owszem, popełnił błąd. Ale czy za
    taki błąd może dostać dożywotniego bana?

    No oferta allegro jest publiczna.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 7. Data: 2010-11-25 11:43:34
    Od: "FlashT" <w...@c...com>

    > Nie zawarł. Zawarła jego mama. On był niepełnoletni.

    No to niech zawrze. Co za problem...

  • 8. Data: 2010-11-25 11:45:23
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > Nie. Chce mieć swoje konto i móc kupować. ,,Odsiedział'' już kilka lat w
    > banie.

    No to niech je założy, a nie usiłuje ciągle korzystać z konta matki.

    Czy to może Jarosław Kaczyński? ;->

  • 9. Data: 2010-11-25 13:04:41
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 25.11.2010 12:43, FlashT pisze:

    > Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał w wiadomości

    > No to niech zawrze. Co za problem...

    No taki, że alledrogo go zbanowało za karę i nie chcą mu założyć konta,
    bo jest persnona bez grata.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 10. Data: 2010-11-25 14:27:14
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    > Witam,
    >
    > mój kolega, jak jeszcze był niepełnoletni, miał konto na Alledrogo na
    > mamusię.

    Nie on miał. Mamusia miała.

    Potem sobie podmienił tam imię i Alledrogo go zbanowało za
    > karę. I teraz gość łazi mi za dupą i ciągle coś sobie każe kupować.

    Fajny kolega. Rozumiem, że ma na Ciebie jakiegoś haka, że "każe"?
    Bo jak nie, to wystarczy wykazać trochę asertywności i powiedzieć, żeby
    oddalił się szybkim krokiem.

    /uwaga - wycieczka osobista/

    Z tego co piszesz, to Ty sobie permanentnie pozwalasz włazić rożnym
    ludziom na głowę. To źródło przynajmniej połowy problemów, z którymi
    trafiasz na grupy.

    /zasadniczo koniec wycieczki osobistej/

> [...]
    > Raz popełnił błąd i teraz co? Całe życie nie ma prawa być klientem allegro?

    Nie ma w konstytucji gwarantowanego prawa do posiadania konta na Allegro.
    O ile nie mogę odmówić klientowi w sklepie sprzedaży towaru, który leży
    na półce i sprzedaję go innym (w sprzedaży wysyłkowej już nie jest to
    takie oczywiste, można się wymigać), o tyle w sprzedaży usług mogę
    wprowadzić sobie własnym regulaminem ograniczenia (np. listę "przewin"
    po których z klientem już nie robimy interesów).
    I skoro ktoś zaakceptował takie warunki, to niech nie płacze.
    Pacta sund servanda.

    Chyba, że przepisy szczególne dotyczące mojej branży stanowią inaczej
    albo jestem monopolistą - np. przy dostawach prądu, wody itp. Allegro
    nie należy do żadnej z tych kategorii.

    Usługi rządzą się innymi prawami niż towary - nie muszę zwierać umowy z
    każdym, kto się zgłosi. Mogę postawić warunki do spełnienia.

    Swoją drogą - synek dostał bana - a mamusia?
    Bo może nie jest aż tak źle, może Allegro uważa, że on włamał się na
    cudze konto?
    Może więc szanowna mamusia by interweniowała? W końcu odpowiada za
    współudział.
    Czy może mamusia nie wie, że w ogóle miała konto???

    Pytasz, czy allegro może go zabanować na zawsze, ale tak naprawdę nie
    wiemy, za co konkretnie go zabanowali (tzn. co zarzuca mu Allegro)?
    Pomyłkę i głupotę, a może włamanie na cudze konto albo podszywanie się
    pod inną osobę?
    Ciężar gatunkowy bardzo różny, przy tej ilości danych - wróżenie z fusów.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813