  • 51. Data: 2010-11-25 11:04:16
    Temat: Re: Kuriozalne pomysły spółdzielni mieszkaniowej
    Od: "Mordzia" <m...@n...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Jodłowski" <b...@p...onet.pl> napisał

    > Tym, że za powierzchnię klatki płaca wszyscy, a jak ktoś sobie odgrodzi
    > część (obojętnie czy korytarza, czy pod schodami, czy pomieszczenie zsypu
    > na śmieci), to korzysta tylko on a płacą dalej wszyscy.
    > Dalej nie widzisz różnicy?

    Ale on z kolei korzysta sobie z własnego oddzielenia.

  • 52. Data: 2010-11-25 11:10:08
    Od: "Mordzia" <m...@n...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Jodłowski" <b...@p...onet.pl> napisał

    > Nie, bo np. na piętrze tylko 3 z 5 mieszkań ma taką możliwość odgrodzenia.

    Tutaj masz rację.

    > Nie, bo np. piętro niżej mieszkańcy nie mają ochoty na oddzielanie.

    Ale to ich problem.

    > Nie, bo sąsiad z piętra niżej nie będzie mógł postawić roweru na nie swoim
    > oddzieleniu.

    To niech stawia na swoim.

    > Dalej nie czujesz tego, że jak chcesz mieć coś do swojej WYŁĄCZNEJ
    > dyspozycji (a nie dostępne dla wszystkich mieszkańców), to powinieneś za
    > to zapłacić?

    Ale to tylko Twój, dość jednostronny, punkt widzenia.
    Jeśli jest wspólne podwórko i *każdy* postawi sobie na nim *własną* ławkę,
    to czy za tę własną ławkę należy płacić "czynsz"? Tylko dlatego, że ławka
    jest do naszej własnej, wyłącznej dyspozycji?

  • 53. Data: 2010-11-25 11:27:30
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 25.11.2010 11:59, Mordzia pisze:

    > Dodatkowy? A od kiedy to po postawieniu ścianki wyrastają nowe metry
    > powierzchni?

    Znaczy się uważasz, że lokatorzy mają mieszkania o powierzchni 0m2
    (słownie: zero metrów kwadratowych) bo "postawienie ścianki nie powoduje
    pojawienia się nowej powierzchni"?

  • 54. Data: 2010-11-25 11:29:31
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 25.11.2010 12:01, Mordzia pisze:

    > Podaj choć jeden przykład (logiczny), gdy lokator z I piętra może rościć
    > sobie prawo do korzystania z przestrzeni przed drzwiami lokatora z V
    > piętra.

    Podaj choć jeden przykład (logiczny), gdy lokator z V piętra może rościć
    sobie wyłączne prawo do korzystania z przestrzeni przed drzwiami
    lokatora z V piętra.

    > W celu? Jakąś korzyść z tego osiągnie? Albo poniesie straty, jeśli
    > uniemożliwi mu się to pooglądanie i pochodzenie?

    O czym ty bredzisz? Od kiedy musi być jakiś cel, żeby ktoś mógł sobie
    gdzieś wejść?

  • 55. Data: 2010-11-25 11:29:52
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    W dniu 2010-11-24 22:03, sundayman pisze:
    > Witam
    >
    > Taka otóż zaskoczyła mnie ciekawostka kuriozalna ze strony mojej
    > spółdzielni mieszkaniowej.

    Z punktu widzenia logiki to IMO nie jest żadne kuriozum - wręcz
    przeciwnie. Przecież jeśli lokator (lub członek wspólnoty
    mieszkaniowej), lub ich grupa wydziela(ją) jakiś obszar części wspólnej
    do własnego wyłącznego wykorzystania, to uzyskują przez to jakąś korzyść
    i/lub pozbawiają pewnych korzyści innych członków spółdzielni. Ten i
    tylko ten, kto korzysta z tak wydzielonej przestrzeni powinien ponosić
    przynajmniej koszty jej eksploatacji, a jeśli Wspólnota, czy
    Spółdzielnia tak ustalą - też czynsz za wyłączne korzystanie. Nie widzę
    w tym nic dziwnego.
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 56. Data: 2010-11-25 11:33:46
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    leon wrote:

    > Po czym jest pozar i problem z dostaniem sie do lokatorow
    > zaczadzonych dymem.

    Taki sam jak z wejściem do mieszkania.
    Czy w związku z tym drzwi do mieszkań powinny być stale otwarte?

    --
    Pozdro
    Massai

  • 57. Data: 2010-11-25 11:38:23
    Temat: Re: Kuriozalne pomysly spoldzielni mieszkaniowej
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    sundayman wrote:

    > A tak się zastanawiam, skoro już jestesmy przy tym temacie - a gdyby
    > tak zastosować "specjalne rozwiążanie" umożliwiające np. strażakom
    > wejście ? Chociażby w postaci specjalnie oznakowanej "szyby",
    > wykonanej z odpowiedniego szkła, które można w razie potrzeby rozbić
    > bez ryzyka pokaleczenia. I wtedy tak - ogrodzenie jest i spełnia
    > swoją rolę - a i nie utrudnia ew. gaszenia pożaru.

    Nie o to chodzi.
    Straż pożarna czepia się jak nie można WYJŚĆ bez użycia klucza.
    Chodzi o to że od wewnątrz musi być klamka której naciśnięcie spowoduje
    otwarcie drzwi.

    W wielu takich odgrodzeniach jest to problem, bo sa zrobione ze zwykłej
    kraty, w związku z czym gdyby była klamka to możnaby przełożyć rękę
    przez kraty i otworzyć z zewnątrz.
    Rozwiązaniem jest gęsta siatka (nie chroni przed złodziejem z drutem)
    albo pełne drzwi (tu się potrafią czepiać o wentylację).

    --
    Pozdro
    Massai

  • 58. Data: 2010-11-25 12:18:07
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (11/25/2010 12:10 PM), Mordzia wrote:
    [...]
> [...]
    > ławkę, to czy za tę własną ławkę należy płacić "czynsz"? Tylko dlatego,
    > że ławka jest do naszej własnej, wyłącznej dyspozycji?

    Jeżeli jest tylko do jego wyłącznej dyspozycji, to oczywiście że tak.

    Tak samo, jeżeli ktoś sobie zajmie kawałek
    trawnika/chodnika/placu/czegokolwiek na parkowanie samochodu i jest to
    tylko do jego dyspozycji, to wtedy się robi z tego miejsce parkingowe za
    które zazwyczaj się płaci.

    p. m.

  • 59. Data: 2010-11-25 13:42:52
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Wed, 24 Nov 2010 22:38:37 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Niech pozostali lokatorzy dorobią sobie (jak chcą) klucze do Waszego zamka
    > i będzie po kłopocie. Pewnie nikt z propozycji ne skorzysta, bo na diabła
    > im klucza do Waszego korytarza.

    Mi by się przydał na przykład :) Mam kilka rowerów w domu, jeden
    przyczepiony do rury na klatce (na końcu korytarza, tak, że nikomu nie
    przeszkadza. Po przyczepiałbym i wyżej, ale wszędzie pozamykane.
    --
    marcin

  • 60. Data: 2010-11-25 13:54:48
    Od: "Mordzia" <m...@n...pl>

    > (11/25/2010 12:10 PM), Mordzia wrote:
    > [...]
    >
    > Jeżeli jest tylko do jego wyłącznej dyspozycji, to oczywiście że tak.

    Możesz mi wyjaśnić, na jakiej podstawie?
    Jeśli podwórko (lub cokolwiek innego) jest własnością 20 osób, zostało
    umownie podzielone na jakieś tam obszary i każdy z właścicieli dobrowolnie i
    za zgodą innych postawił sobie swoją własną ławkę (zakupioną za własne
    pieniądze) na obszarze formalnie przypisanym do niego, to z jakiej paczki
    mają jeszcze płacić czynsz za tę ławkę. I podstawowe pytanie - komu mają
    płacić? Sobie nawzajem? :)