  • 21. Data: 2009-02-23 15:21:21
    Temat: Re: Kontrola oprogramowania a zniszczenie danych
    Od: cranky <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 18 Feb 2009 07:54:58 -0800 (PST), p...@g...com napisał(a):

> [...]
    > truecrypt i prosi o hasło - odmawiam z przekory - Ci chcą zabrać
    > komputer.
    >
    > Podaje hasło - przeglądaja pobieżnie dane - i mówią, że jeszcze coś
    > musi być i trzeba wyszukać.
    >
    > Chcą zabrać komputer - w końcu decydują się na zabranie dysków.
    >
    > Po miesiącu walk odbieram dyski w żaden sposób nie można ich podłączyć
    > w raid ani odczytać czyli wszystkie dane na śmietnik.
    >
    > Co robić?
    >
    > p.s. prawdziwy powód odwiedzin to kolega po wifi , który mógł coś
    > rzeczywiście ściągać ale to przemilczałem.

    Obiło się o IFP. Takie działanie to jakaś amatorszczyzna. Jak się nie zna
    to albo woła speca, albo bierze komp. Branie dysku to ryzyko - jak widać
    powyżej. Możesz się dochodzić odszkodowania, choć myślę że to długa droga.

    Nie podanie chasła jest niedopuszczalne. Ale można go zapomnieć (ten
    stres).

  • 22. Data: 2009-03-05 13:33:59
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    cranky napisał(a) :
    > Nie podanie chasła jest niedopuszczalne.

    Bzdura.

    Zbyszek
    PGP key: 0x39E452FE

  • 23. Data: 2009-03-05 13:47:15
    Od: Kamikazee <n...@n...pl.invalid>

    cranky pisze:
    > Nie podanie chasła jest niedopuszczalne. Ale można go zapomnieć (ten
    > stres).

    Jednak można nie podać
    art. 183 KPK
    § 1. Świadek może uchylić się od odpowiedzi na pytanie, jeżeli udzielenie
    odpowiedzi mogłoby narazić jego lub osobę dla niego najbliższą na
    odpowiedzialność za przestępstwo lub przestępstwo skarbowe.

    § 2. Świadek może żądać, aby przesłuchano go na rozprawie z wyłączeniem
    jawności, jeżeli treść zeznań mogłaby narazić na hańbę jego lub osobę dla
    niego najbliższą.

    --
    http://kamikaze.mp.waw.pl/
    Gaz pieprzowy, obezwładniający, łzawiący, który wybrać?

  • 24. Data: 2009-03-05 17:03:58
    Od: "aari^^^" <a...@t...email.is.invalid.pl>

    Dnia Thu, 05 Mar 2009 14:47:15 +0100, Kamikazee powiedział:

    #1.
    Założenie: Na zahasłowanym dysku są dane zdobyte w sposób stanowiący
    przestępstwo.

    Świadek może się uchylić, bo podanie hasła naraziłoby go na (...).

    #2.
    Założenie: Na zahasłowanym dysku nie ma danych zdobytych w sposób
    stanowiący przestępstwo.

    W tym wypadku podanie hasła nie naraża świadka na (...), w związku z czym
    nie zachodzą okoliczności zprzpisu powyżej, które zezwalają świadkowi na
    uchylenie się od odpowiedzi.

    Czy można na podstawie powyższego "wydedukować", że skoro nie podał, to
    znaczy, że musimy mieć do czynienia z #1?

    :)

    No i pytanie dodatkowe:
    Czy "świadek" jest rzeczywiście świadkiem już podczas domowej kontroli?
    A co za tym idzie, czy ten przepis ma tutaj zastosowanie?

    Pozdrawiam,
    aari^^^

    --
    Bright light is the end
    of the black light district.

  • 25. Data: 2009-03-06 02:00:42
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    aari^^^ pisze:

    [ciach]

    > #1.
    > Założenie: Na zahasłowanym dysku są dane zdobyte w sposób stanowiący
    > przestępstwo.

    [ciach]

    > Czy można na podstawie powyższego "wydedukować", że skoro nie podał, to
    > znaczy, że musimy mieć do czynienia z #1?

    Nawet jeśli nie musiałbyś dowodzić popełnienia przestępstwa, to aby
    skazać przestępstwo to trzeba określić. Nie ma paragrafu "za popełnienie
    dowolnego nieokreślonego przestępstwa grozi kara...".

    [ciach]

    > Czy "świadek" jest rzeczywiście świadkiem już podczas domowej kontroli?
    > A co za tym idzie, czy ten przepis ma tutaj zastosowanie?

    A kim w takim razie jest? Jeśli nie jest formalnie częścią postępowania
    (czy to jako świadek, czy to jako zatrzymany pod jakimś zarzutem) to
    może sobie wziąć książkę i ją sobie poczytać, a wszelkie pytania w danej
    sprawie ignorować, bo go nie dotyczą.

  • 26. Data: 2009-03-06 16:20:42
    Od: "aari^^^" <a...@t...email.is.invalid.pl>

    Dnia Fri, 06 Mar 2009 03:00:42 +0100, Andrzej Lawa powiedział:

> [...]
    > (czy to jako świadek, czy to jako zatrzymany pod jakimś zarzutem) to
    > może sobie wziąć książkę i ją sobie poczytać, a wszelkie pytania w danej

    Jakbym wiedział, to bym nie pytał przecież :)

    Dzięki :)

    --
    Bright light is the end
    of the black light district.

  • 27. Data: 2009-03-15 18:48:46
    Od: cranky <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 05 Mar 2009 14:47:15 +0100, Kamikazee napisał(a):

> [...]
    >
    > § 2. Świadek może żądać, aby przesłuchano go na rozprawie z wyłączeniem
    > jawności, jeżeli treść zeznań mogłaby narazić na hańbę jego lub osobę dla

    Różnica między świadkiem a podejrzanym istnieje w prawie, a nikt nie będzie
    ci zabierał kompa, bo byłeś świadkiem jak komp łączy się z siecią i sam
    ściąga warezy.
    Ale zapomnieć można zawsze...