  • 1. Data: 2009-02-18 10:28:20
    Temat: polskie licencje
    Od: zly <b...@N...fm>

    Witam
    Produkt sprzedawany w Polsce mui miec zdaje sie polska instrukcje. A co z
    programami,nawet polskimi, ale nie tylko, ktore, czasem nawe w wersji PL,
    maja na poczatku licencje w wersji angielskiej?
    --
    marcin

  • 2. Data: 2009-02-18 10:34:20
    Temat: Re: polskie licencje
    Od: "Darek." <n...@g...pl>

    > Produkt sprzedawany w Polsce mui miec zdaje sie polska instrukcje. A co z
    > programami,nawet polskimi, ale nie tylko, ktore, czasem nawe w wersji PL,
    > maja na poczatku licencje w wersji angielskiej?

    Licencja (tekst) a instrukcja to dwie odrebne sprawy...

    Pozdrawiam - Darek.

  • 3. Data: 2009-02-18 10:59:52
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Wed, 18 Feb 2009 11:34:20 +0100, Darek. napisał(a):

    > Licencja (tekst) a instrukcja to dwie odrebne sprawy...

    Tak, wiem. Niemniej kwestia instrukcji jest uregulowana. Jak jest z
    licencjami? Czy obowiazuje licencja w jezyku angielskim do programu
    zakupionego w Polsce?

    --
    marcin

  • 4. Data: 2009-02-18 11:11:48
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 18 Feb 2009 11:59:52 +0100, zly napisał(a):

    > Tak, wiem. Niemniej kwestia instrukcji jest uregulowana. Jak jest z
    > licencjami? Czy obowiazuje licencja w jezyku angielskim do programu
    > zakupionego w Polsce?

    Tak, obowiązuje, wprawdzie powinna być sporządzona w języku polskim, ale
    art. 8 ust. 3 ustawy o języku polskim jako jedyny skutek niezachowania
    tego wymogu wskazuje art. 74 par. 1-2 kc.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 5. Data: 2009-02-18 15:48:52
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Wed, 18 Feb 2009 11:11:48 +0000 (UTC), Olgierd napisał(a):

    > tego wymogu wskazuje art. 74 par. 1-2 kc.

    nie do konca rozumiem, ta czesc z KC, ale i tak dzieki :)
    --
    marcin

  • 6. Data: 2009-02-18 20:38:51
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Tak, obowiązuje, wprawdzie powinna być sporządzona w języku polskim, ale
    > art. 8 ust. 3 ustawy o języku polskim jako jedyny skutek niezachowania
    > tego wymogu wskazuje art. 74 par. 1-2 kc.

    No nie do końca. Przede wszystkim należy tu zauważyć, że licencja tylko w
    języku obcym stanowi wykroczenie z art. 15 Ustawy o Języku Polskim. To daje
    pewne możliwości związane z ewentualnym uznaniem tej czynności jako
    nieważnej przykładowo w oparciu o art. 82 kc. Można również w oparciu o
    art. 84 kc uchylać się od niektórych niekorzystnych dla klienta postanowień
    umowy, bowiem błąd w sposób oczywisty jest wywołany czynem bezprawnym.
    Tyle, że należało by to w terminie roku zakomunikować uprawnionemu z
    umowy - art. 88 kc.

    Przyznam, ze nie bardzo rozumiem skutki odwołania się do przepisów art. 74
    kc. Wszak treść umowy da się ustalić drodze powołania biegłego tłumacza,
    który świadkiem nie jest. W sytuacji umowy licencyjnej oprogramowania moim
    zdaniem w ogóle nie ma możliwości w tej sytuacji udowodnienia, że doszło do
    zawarcia jakiejkolwiek umowy. Podpisanego dokumentu nie ma, a świadków ani
    stron przesłuchać nie można.

  • 7. Data: 2009-02-19 08:07:40
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 18 Feb 2009 21:38:51 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > No nie do końca. Przede wszystkim należy tu zauważyć, że licencja tylko
    > w języku obcym stanowi wykroczenie z art. 15 Ustawy o Języku Polskim.

    Umowa jako taka, a nawet umowa licencyjna nie jest wymieniona w przepisie
    (prócz ust. 2). Zatem nullum crimen sine lege.

    Po drugie, nawet gdyby było inaczej, to rozróżnić trzeba skutek
    cywilnoprawny od skutku karnego. W ostateczności sprawca zostanie
    ukarany, ale umowa będzie ważna.

    > daje pewne możliwości związane z ewentualnym uznaniem tej czynności jako
    > nieważnej przykładowo w oparciu o art. 82 kc.

    Zaburzenie czynności psychicznych?