  • 11. Data: 2009-02-18 19:15:53
    Temat: Re: Kontrola oprogramowania a zniszczenie danych
    Od: Kamikazee <n...@n...pl.invalid>

    p...@g...com pisze:
    > Policjant /nie biegły/ zaczyna przegląd komputera , zauważył aplikacje
    > truecrypt i prosi o hasło - odmawiam z przekory - Ci chcą zabrać
    > komputer.
    >
    > Podaje hasło - przeglądaja pobieżnie dane - i mówią, że jeszcze coś
    > musi być i trzeba wyszukać.

    Czy coś grozi za nie podanie hasła do odszyfrowania?

  • 12. Data: 2009-02-18 22:01:15
    Od: p...@g...com

    On 18 Lut, 18:31, ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl> wrote:
    > Użytkownik wyskrobał(a):
    >
    > Tak więc niestety bez świetnego prawnika i sprzyjajacych okoliczności
    > dowodowych się nie obejdzie :(

    sytuacja:

    Komputer służbowy w domu.

    Na komputer wykupione oprogramowanie autocad, flash, photoshop etc. -
    pełne oryginalne licencje komercyjne.

    Spis zamówień + ewentualne wpłaty zaliczek na wykonanie prac/
    projektów , które załóżmy już wykonałem i których nie ma (były na
    dysku).

    Informacja techniczna:

    Dyski odłączone od raida i podłączone do innych płyt głównych z
    kontrolerem raid mogą uszkodzić się "automatycznie" jak system próbuje
    je rozpoznać.

    Nie mówię o odszkodowaniu za to, że nie przyjmowałem nowych zleceń
    przez ten czas ani o tym, że uciekły mi terminy odbioru tylko np o
    projekcie gdzie zdjęcia i pomiary można było zrobić raz - przed budową
    i /załóżmy, że nie mam kopii zapasowej/ to teraz jedyna opcja to oddać
    robotę za kilkanaście tysięcy lub rozebrać budynek.

    Dalej wygląda to kiepsko?

  • 13. Data: 2009-02-18 22:08:00
    Od: MM <n...@i...pl>

    .B:artek. pisze:
    > Teraz postaw się po drugiej stronie. Jesteś komendantem policji albo
    > sędzią. Dostajesz skargę (pozew), w którym ktoś domaga się odszkodowania
    > za zniszczone dane. Co sobie myślisz? Wariat, frustrat albo chce
    > wyłudzić?

    No przecież! Policja zatrzymuje rzeczy tylko wariatom, frustratom albo
    jakimś wyłudzaczom. To wynika z definicji.

    > Czy faktycznie wczuwasz się w rolę takiej osoby i dopuszczasz
    > myśl, że w toku postępowania policjanci lub biegli coś tam skasowali
    > albo popsuli?

    Ależ skąd:
    - wczuwam się w sytuację policjanta, który przez niekompetencję
    uszkodził nośniki fizycznie;
    - wczuwam się w sytuację biegłego, który przez niekompetencję uszkodził
    nośniki logicznie;
    - wczuwam się w sytuację Skarbu Państwa, który za Chiny ludowe nie
    będzie przecież płacił jakimś swoim obywatelom, też coś!
    - wczuwam się w sytuację wszystkich funkcjonariuszy, których przecież
    nie można rozliczać ani krytykować bo samemu będę rozliczany i krytykowany.

    > Tak więc niestety bez świetnego prawnika i sprzyjajacych okoliczności
    > dowodowych się nie obejdzie :(

    Wiwat!

    --
    pzdr

  • 14. Data: 2009-02-19 11:50:03
    Od: beezle <d...@o...pl>

    > Czy coś grozi za nie podanie hasła do odszyfrowania?

    Panie, hasło nie działa/zapomniałem. Czy coś grozi, to nie
    wiem, ale przecież możesz podać dowolne inne (podałeś,
    musieli coś uszkodzić w transporcie i dlatego nie działa ;)).

  • 15. Data: 2009-02-19 12:11:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 18 Feb 2009, Kane wrote:

    > autora - moga wziasc komputer/dyski do dalszej analizy - I ZNAJAC HASLO moga
    > sobie odczytac co im sie tam zywnie podoba.

    Tak ad absurdum - ale tylko kwestią czasu jest pojawienie się
    przypadku w tej skali.
    NIE ZNAJĄC HASŁA, a próbując je zgadnąć, można "odtworzyć" w zasadzie
    dowolną treść :>
    Weź najprostszy przypadek - operację XOR (wymagającą klucza tak
    długiego jak same dane)...

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2009-02-19 14:55:04
    Od: "Kotlet mielony" <w...@d...mnie>

    ?

  • 17. Data: 2009-02-19 20:16:58
    Od: Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl>

    W artykule <gnhbec$gpi$1@inews.gazeta.pl>, witek napisał(a):

    > odtworzyć dane z backupu.

    A jeśli backup był na płytach DVD lub innym dysku zewnętrznym
    i tenże backup również konfiskują? Czy mają prawo oraz czy ja mam prawo
    żądania zrobienia kopii danych w celu odtworzenia stanu systemu sprzed
    zabrania dysków/komputera?

    Pytanie z czystej ciekawości, bo słyszałem już różne opinie, że nie
    mam żadnych praw zatrzymania kopii danych i jeśli dane nie są trzymane
    poza miejscem przeszukania, to firma może iść z torbami.

    Jacek

  • 18. Data: 2009-02-19 23:33:58
    Od: "gargamel" <s...@d...eu>

    Użytkownik "Jacek Kalinski" napisał:
    > A jeśli backup był na płytach DVD lub innym dysku zewnętrznym
    > i tenże backup również konfiskują?

    konfiskują wszystkoi, nawet drukarkę i ekspres do kawy:O(

    > Pytanie z czystej ciekawości, bo słyszałem już różne opinie, że nie
    > mam żadnych praw zatrzymania kopii danych i jeśli dane nie są trzymane
    > poza miejscem przeszukania, to firma może iść z torbami.

    w cywilizowanym kraju to by policja zrobiłą kopię nośników i po sprawie, ale
    dalej żyjemy w żydo-komunie, to nie chodzi o żadne ściganie przestęp[czosci,
    bo przecież przestępcy są w rządzie, milicji i prokuraturze, te niby naloty
    mają na celu likwidację konkurencyjnych firm, wiec wygląda na to że trzeba
    dyski szyfrować a zaszyfrowane kopie trzymać u cioci i zakopane gdzieś w
    lesie:O)

  • 19. Data: 2009-02-20 11:17:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 19 Feb 2009, Kotlet mielony wrote:

    > ?

    Proste.
    Kwestią długości klucza (tylko i wyłącznie) jest otrzymanie w wyniku
    *dowolnej* treści, a przy przyjęciu ograniczonej długości klucza
    jedynie kwestią prawdopodobieństwa jest przypadkowe otrzymanie
    *jakiejś* sensownie wyglądającej treści.
    Niekoniecznie tej samej co zaszyfrowana.

    Znasz to o posadzeniu miliarda małp przed maszynami do pisania?
    Próby "łamiania hasła" będą dawały podobny wynik.
    Niekiedy "coś wyjdzie" (niekoniecznie to samo, co zaszyfrowano,
    bo z *dowolnych* śmieci od czasu do czasu "coś wyjdzie").

    pzdr, Gotfryd

  • 20. Data: 2009-02-20 16:52:41
    Od: p...@g...com

    trochę odbiegając od tematu :

    mam prawo wezwać z ulicy świadka w czasie rewizji? a co jeśli nikogo w
    pobliżu nie ma czy bedzięmy czekać?

    mam prawo nagrać rewizje telefonem / kamerą? audio/wideo?

    /P.