  • 1. Data: 2009-02-18 17:27:46
    Temat: Ubezpieczenie mieszkania
    Od: "Ursus" <u...@o...pl>

    Chciałbym się Was poradzić / zapytać jak wygląda kwestia wypłaty przez
    ubezpieczyciela przy zalanym mieszkaniu?

    Mieszkam na ostatnim piętrze wieżowca. Topniejący śnieg zalał mi
    mieszkanie - jedną z 3 częśći przedpokoju.
    Zniszczenia spore - odeszła farba ze ścian, odpadł sufit itp.

    Czy ubezpieczyciel powinien pokryć remont całego przedpokoju? Czy tylko tej
    jednej zniszczonej części?
    Na mój rozum chyba całość, bo niezbyt by to wyglądało żeby część była
    odnowiona a reszta nie.

    Jak wygląda praktyka w takich przypadkach?

  • 2. Data: 2009-02-18 19:39:23
    Temat: Re: Ubezpieczenie mieszkania
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Ursus wrote:

    > Jak wygl?da praktyka w takich przypadkach?

    praktyka wygląda tak jak praktyka wygląda.
    Przychodzi ubezpieczyciel i stwierdza, ze do remontu jest jedna sciana,
    przycgodzi drugi ubezpieczyciel i stwierdza, ze do remontu jest calość.

  • 3. Data: 2009-02-18 21:29:45
    Od: "Melaine" <j...@w...pl>

    > Przychodzi ubezpieczyciel i stwierdza, ze do remontu jest jedna sciana,
    > przycgodzi drugi ubezpieczyciel i stwierdza, ze do remontu jest calość.

    Przychodzi trzeci i stwierdza,
    że w OWU ubezpieczenia jest jak wół napisane, że za zalanie poprzez źle
    zabezpieczony dach,
    proszę zgłaszac się do SM, która nie dopełniła obowiązku jego prawidłowego
    zabezpieczenia.
    Pozdrawiam
    Melaine

    PS. Witam Grupę.
    M.

  • 4. Data: 2009-02-19 08:58:52
    Od: icek2 <i...@p...onet.pl>

    Melaine pisze:

> [...]
    > zabezpieczony dach,
    > proszę zgłaszac się do SM, która nie dopełniła obowiązku jego
    a czy na pewno?

    w takiej sytuacji to ubezpieczalnia ma od kogo sciagnac kase

    SM kowalskiego oleje i wysmieje, ale ubezpieczalni nie.

    --
    pozdros
    icek

  • 5. Data: 2009-02-19 09:46:19
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości:
    t.pl
    użytkownik *Melaine* napisał(a):

> [...]
    > zabezpieczony dach,
    > proszę zgłaszac się do SM, która nie dopełniła obowiązku jego prawidłowego

    Jeśli będzie taki zapis w OWU, to prawdopodobnie tak będzie. Tak czy owak ja
    próbowałbym się pokopać. Niech ubezpieczyciel wypłaca odszkodowanie i
    dochodzi swojego regresem. SM jest prawdopodobnie ubezpieczona, a jak nie,
    to niech prezes płaci z własnej kieszeni.

    --
    Big Jack
    //////

  • 6. Data: 2009-02-19 11:47:07
    Od: Krzysiek <z...@p...onet.pl>

    Ursus pisze:
> [...]
    > odnowiona a reszta nie.
    >
    > Jak wygląda praktyka w takich przypadkach?

    Witaj, miałem swojego czasu bardzo podobny przypadek do Twojego. Sufit
    oraz ściany mojego mieszkania zostały zalane podczas opadów deszczu.
    Mieszkanie miałem ubezpieczone w Generali, praktycznie wygladało to w
    ten sposób że po zgłoszeniu szkody przyjechał do mnie rzeczoznawca z
    Generali, zrobił oględziny mieszkania i spisaliśmy protokół. Co do
    zakresu prac - człowiek był bardzo elastyczny (ale na raczej nie liczył
    bym na remont całego mieszkania na koszt ubezpieczyciela :)).

    Następnie z Generali przyszło pismo z proponowaną wyceną szkód - jako że
    dla mnie było ok zgodziłem się. Z tego co wiem TU sciągnęło regresem
    wartość odszkodowania ze SM.

    pozdr

    Krzysiek

  • 7. Data: 2009-02-19 12:14:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 19 Feb 2009, Big Jack wrote:

> [...]
    [...meritum pomijam...]
    > SM jest prawdopodobnie ubezpieczona

    Jeśli powodem jest "źle zabezpieczony dach" to ubezpieczenie nie
    działa. OC dopuszcza błędy ubezpieczonego ale nie rażące niedbalstwo.

    > niech prezes płaci z własnej kieszeni.

    Żartujesz :>
    Prezes jest od wydawania pieniędzy członków, po to go wybrali ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2009-02-19 12:46:36
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 19 Feb 2009 12:47:07 +0100, Krzysiek napisał(a):

    > Następnie z Generali przyszło pismo z proponowaną wyceną szkód - jako że
    > dla mnie było ok zgodziłem się. Z tego co wiem TU sciągnęło regresem
    > wartość odszkodowania ze SM.

    A co się wtedy dzieje ze zniżkami za bezszkodowość?

  • 9. Data: 2009-02-19 13:02:46
    Od: Krzysiek <z...@p...onet.pl>

    jureq pisze:

    > A co się wtedy dzieje ze zniżkami za bezszkodowość?

    Nie miałem niestety żadnych zniżek więc niestety nie wiem (kolejną
    polisę miałem w tej samej cenie)

  • 10. Data: 2009-02-19 17:51:04
    Od: "Melaine" <j...@w...pl>

    Użytkownik "icek2" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    <cut>

    > a czy na pewno?

    Nie, nie na pewno, bo to zależy od TU, a ściśle od zapisów w OWU konkretnego
    typu polisy.
    Na dwoje babka wróżyła w tym przypadku :)

    Pozdrawiam
    Mel.