  • 1. Data: 2009-02-18 11:00:31
    Temat: Zakup mieszkania
    Od: "m" <x...@q...com>

    Witam.
    Bede kupował mieszkanie, które ma ustanowione księge wieczystą. Jak i kto
    sprawdza czy na KW nie ma żadnych obciążeń hipotecznych, kredytów itp. Czy
    notariusz jest odpowiedzialny za sprawdzenie tego, zrobienie wypisu z KW z
    sądu itp i czy odpowiada za to "głową i majątkiem" gdyby coś było nie tak ?

    Dzieki za odpowiedzi

  • 2. Data: 2009-02-18 15:30:12
    Temat: Re: Zakup mieszkania
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "m" <x...@q...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > sądu itp i czy odpowiada za to "głową i majątkiem" gdyby coś było nie tak

    wypis z KW jest podstawa do aktu notarialnego
    notariusz za swoje bledy odpowiada swoim majatkiem obecnym i przyszlym

    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 3. Data: 2009-02-18 17:38:43
    Od: MałGosia <w...@o...pl>

    "m" napisał
    Jak i kto
    > sprawdza czy na KW nie ma żadnych obciążeń hipotecznych, kredytów itp.

    Mozesz sam to zrobic. A notariusz nie zrobi umowy bez akutalnego odpisu.
    Nawet w dniu jej zawierania pracownicy kancelarii notarialnych
    sprawdzaja ksiegi jeszcze raz.

    pozdrawiam
    Gosia

  • 4. Data: 2009-02-18 18:27:56
    Od: stoowa <s...@w...pl>

    > wypis z KW jest podstawa do aktu notarialnego
    > notariusz za swoje bledy odpowiada swoim majatkiem obecnym i przyszlym

    no no... ja mam taki akt notarialny w ktorym notariusz wpisal zla
    powierzchnie mieszkania... dawalem zaliczke ze swiadomoscia ze ma
    powierzchnie xx a sie okazalo ze ma xx - kilka metrow.. i co teraz ? bo
    podobno to "pomylka" byla... notariusz chce sprostowanie zrobic... a
    mnie ta pomylka kosztuje rownowartosc tych kilku metrow...

  • 5. Data: 2009-02-19 00:06:54
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    A znasz takiego, co odpowiedział??
    Chyba chciałaś napisać "odpowiada Twoim majątkiem obecnym i przyszłym", to by się
    zgadzało.
    JaC

    -----

  • 6. Data: 2009-02-19 10:01:03
    Od: Maverick <m...@p...fm>

    MałGosia wrote:
> [...]
    >
    > Mozesz sam to zrobic. A notariusz nie zrobi umowy bez akutalnego odpisu.
    > Nawet w dniu jej zawierania pracownicy kancelarii notarialnych

    Marzycielka-idealistka z ciebie.

    --
    Regards,
    Maverick

  • 7. Data: 2009-02-19 16:11:47
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik " ąćęłńóśźż" <u...@w...eu> napisał w wiadomości
    >A znasz takiego, co odpowiedział??
    > Chyba chciałaś napisać "odpowiada Twoim majątkiem obecnym i przyszłym", to
> [...]

    jak zwykle piszesz bzdury

    --
    Andrzej

  • 8. Data: 2009-02-19 16:17:45
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "stoowa" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > podobno to "pomylka" byla... notariusz chce sprostowanie zrobic... a mnie
    > ta pomylka kosztuje rownowartosc tych kilku metrow...

    Jesli masz w akcie ze kupujesz mieszkanie w cenie tyle i tyle za metr kw. to
    mozesz dochodzic straty ale mieszkania kupuje sie za konkretna kwote a cena
    metra jest wynikowa transakcji.
    Jak spora kwota to mozesz powalczyc, notariusz powinien ci to
    zrekompensowac.
    BTW nie czytales aktu? przeciez mogles zrezygnowac,
    a jak sprawa wyszla po akcie to twardo z notariuszem bo to juz chyba podpada
    pod oszustwo.

    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 9. Data: 2009-02-19 17:46:35
    Od: stoowa <s...@w...pl>

    HANA pisze:
> [...]
    > BTW nie czytales aktu? przeciez mogles zrezygnowac,
    > a jak sprawa wyszla po akcie to twardo z notariuszem bo to juz chyba podpada

    w akcie jest wpisana powierzchnia zawyzona... taka jak sadzilem ze ma
    mieszkanie, wiec nie wzbudzilo to moich podejrzen bo taka sama
    powierzchnia byla podana w ogloszeniu w internecie. O wlasciwej
    wielkosci mieszkania dowiedzialem sie po podpisaniu aktu kiedy dokumenty
    przekazal mi posrednik...
    Co znaczy twardo z notariuszem ? mam mu przystwic wiertarke do kolana?
    prosilbym o jakies konstruktywne opinie. Na co sie powolac.. jakie
    przepisy zlamal notariusz i posrednik?