  • 451. Data: 2015-03-19 18:30:32
    Temat: Re: "Komornik wiedział że to nie należy do dłużnika a i tak zabrał!"
    Od: Icek <i...@d...pl>

    W dniu 2015-03-18 o 23:27, Shrek pisze:

    > Masz mieszkanie i garaż w części wspólnej. Wspólnota mieszkaniowa wisi
    > ci za nadpłatę za media. Składasz pozew, dostajesz nakaz, wyjeżdzasz na
    > urlop. Wracasz komornik zadowolony z siebie mówi, że kasę odzyskałeś.
    > Idzisz do garażu samochodu nie ma - stał w garażu, który jest własnością
    > wspólnoty. Sam jesteś sobie winien:P

    taaaaaaa, daleko nie trzeba szukać żeby trafić na taki przypadek.

    Małżeństwo bierze kredyt (wspólnie). Rozwodzi się. Mąż przestaje płacić
    na wspólny kredyt. Ciężar ten bierze na siebie żona. Spłaca kredyt
    sumiennie.

    Dostaje zasądzone alimenty. Mąż dalej nie płaci. Idzie do komornika.
    Komornik zajmuje konto w banku (tym co mają wspólny kredyt). Kredyt
    działa tak, że (technicznie bo umownie nie ma o tym ani słowa), że jak
    nadpłacimy ratę kredytu to nie spłaca się kredyt tylko kasa czeka do
    dnia wymagalności raty. Wtedy z konta technicznego środki
    przeksięgowywane są na spłatę kredytu. Dzieje się tak bo formalnie o
    spłatę kredytu przed czasem trzeba wystąpić i zapłacić jednorazowo 200
    złotych (złodziejstwo aby się nie opłacało powoli jednak systematycznie
    wpłacać więcej).

    Co się okazuje. Żona wpłaca środki. Komornik je zajmuje i przekazuje
    żonie. Po 2 miesiącach żona dostaje wezwanie z banku za niespłacony
    kredyt. Bank bowiem otrzymane od żony środki na spłatę raty przekazuje
    do komornika.

    Icek

  • 452. Data: 2015-03-19 18:32:23
    Od: Icek <i...@d...pl>

    W dniu 2015-03-18 o 12:57, the_foe pisze:

> [...]
    > prawnikiem. On wpisze adres Kwiatowa 5 i wtedy zajecie bedzie zgodne z
    > prawem. Bo to komornik stwierdza jaką ruchomość posiada wierzyciel.
    > Policja nie ma mozliwosci ani podstaw prawnych by weryfikować ocenę
    > komornika. Nie musi sie przed nimi tłumaczyć, tłumaczy sie tylko przed
    > "swoim" sądem. A ten, co tu duzo mówić, praktycznie zawsze wierzy mu na
    > słowo. Jak juz pisałem, ten system nie byłby patogenny, gdyby komornik
    > nie prowadził, de facto, biznesu na wartosci i skutecznosci pokrycia
    > wierzytelnosci. Jego ocena czym włada dłużnik bedzie, mocnej lub

    system nie byłby patogenny gdyby sąd w 3 dni przywracał komornika do
    pionu. Wtedy by się nie opłacało. A tak komornik zajmuje a niedłużnik
    pałuje się 3 lata

    Icek

  • 453. Data: 2015-03-19 18:35:45
    Od: Icek <i...@d...pl>

    > Do zajęcia potrzebne jest władanie, niepotrzebna jest własność.

    to chyba trzeba zrobić jakąś ogólnodostępną listę dłużników i egzekucji
    bo boję się zaparować w pobliżu takiego. Bo jeszcze komornik uzna, że to
    we władaniu dłużnika.

    Powiedz mi lepiej co sądzisz o zajęciu autobusu MPK przez komornika bo
    jest we władaniu dłużnika, który jest kierowcą.

    Albo wynajętych nart z wypożyczalni. Albo może rower miejski.

    Icek

  • 454. Data: 2015-03-19 18:43:34
    Od: Icek <i...@d...pl>

    W dniu 2015-03-17 o 21:08, Tomasz Myrdin pisze:
> [...]
    przez państwo (wynagrodzenie pracownika jak asystenta sędziego, aplikant i asesor jak
    referendarz). Komornik powinien dostawać stałe wynagrodzenie (godziwe ale niższe niż
    obecnie mają niektórzy, moim zdaniem takie jak SSR byłoby odpowiednie) i jakiś bonus
    roczny od skuteczności.
    art. 763 kpc, czego firmy windykacyjne domagają się średnio raz w miesiącu).

    > Nie! Bardzo zawile.
    > Nie rozumiem czy źle jest gdy komornik sprzedaje cudzą rzecz, czy też źle jest gdy
    komornik sprzedaje cudzą rzecz za tanio. ;) Zdecyduj się co jest złe.

    Źle, że komornik jest potrzebny (świat idealny, utopia)

    Jeżeli jednak już ją zajmuje to byłoby dobrze aby zabierając tą rzecz
    zabierał ją faktycznie dłużnikowi (nie sąsiadowi, nie zakładowi pracy,
    nie wypożyczalni - bo wtedy jest źle)

    Źle jest gdy już zajętą rzecz sprzedaje poniżej ceny rynkowej (celowo
    napisałem rynkowej bo cena rynkowa często jest niższa niż wartość rzeczy
    i często jest dużo niższa niż wartość jaką reprezentuje dla dłużnika)

    Bardzo źle gdy sprzedaje poniżej ceny rynkowej a fatalnie gdy robi to w
    porozumieniu z kupującym aby ktoś się wzbogacił. W szczególności gdy
    kupujący w tydzień po kupieniu rzeczy na wolnym rynku sprzeda to 2 razy
    drożej to oznacza, że cena była ustalona zbyt niska.

    Nie trzeba być detektywem aby na pierwszy rzut oka ocenić po ile podobne
    rzeczy sprzedają się na allegro, ebayu czy innym tego typu serwisie. Nie
    mówię już o eurotaxglassach i innych precyzyjnych systemach oceny wartości.

    Icek

  • 455. Data: 2015-03-19 18:50:09
    Od: Icek <i...@d...pl>

    > Jakoś nie mam ochoty - wybierz wprost.
    >
    > 1 - należy zabrać komuś innemu jego własność (a potem oddać)

    ale po co oddawać ??

    Ja mam taki pomysł. Mam takiego dłużnika, kupe kasy mi wisi. Umówię się
    z nim, że pożyczy w wypożyczalni jakiegoś fajnego busa. Poproszę go aby
    wpadł do mnie na fajkę. Na ten sam moment biorę komornika i nalegam aby
    zajął takiego busa z wypożyczalni, później hyc za 1/3 ceny ktoś go kupi,
    ja będę miał spłacony dług i wszystko OK ??????????

    Czy kogoś tu źrebi ?

    > 2- nie należy zabierać komuś innemu jego własności (i z oddawaniem nie
    > ma kłopotu).

    bez znaczenia jest tu kto komu. Święte prawo własności musi być wyżej
    cenione niż widzimisię komornika

    Icek

  • 456. Data: 2015-03-19 18:55:19
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2015-03-18 o 22:00, Liwiusz pisze:

    > Nie zmieniaj kontekstu. Była mowa o "propozycji" niezajmowania rzeczy
    > będących we władaniu dłużnika.

    ale sam, po dziesiatkach wpisów, potwierdziłeś, ze to komornik decyduje
    o tym czy dłużnik włada konkretną rzeczą czy nie. To tak jakbyś
    powiedział, ze sedzia nie ma prawa skazac niewinnego człowieka. Pusty
    frazes a nie prawo.

    --
    @foe_pl

  • 457. Data: 2015-03-19 19:00:00
    Od: Icek <i...@d...pl>

    W dniu 2015-03-17 o 21:22, Liwiusz pisze:

    > A ta dyskusja toczy się na grupie prawnej, czy w przedszkolu, że takie
    > uproszczenia definicji się stosuje?

    Kradzież (art. 278 kk) - zabór cudzej rzeczy w celu przywłaszczenia. Pod
    pojęciem zaboru rozumie się fizyczne wyjęcie rzeczy spod władztwa
    właściciela.

    to teraz zobaczmy: przychodzi komornik, ma świadomość, że rzecz nie
    należy do dłużnika (ale jak pisałeś nie ma możliwości tego sprawdzić),
    zabiera rzecz. Czy to nie czysta definicja kradzieży ?

    > Żeby nie trzeba było rozstrzygać na miejscu co jest czyje, bo byłoby
    > wówczas dużo błędów.

    jakieś farmazony tu wypisujecie. Ktoś może mieć komornika na karku ale
    nie oznacza to, że jest osobą nieoddającą.

    Mogę mieć komornika na karku bo nie odebrałem nakazu zapłaty bo miałem
    fanaberie pojechać na 3 tygodnie na wakacje poza miejsce zamieszkania i
    nie pozostawić pełnomocnika do doręczeń.

    Czy to oznacza, że już jest zwiększone ryzyko aby mi pożyczyć samochód ?

    Icek

  • 458. Data: 2015-03-19 19:15:48
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19-03-15 o 18:30, Icek pisze:

> [...]
    > żonie. Po 2 miesiącach żona dostaje wezwanie z banku za niespłacony
    > kredyt. Bank bowiem otrzymane od żony środki na spłatę raty przekazuje

    Ale komornik ma zajmować to, o co wystąpi wierzyciel Czy żona składała
    wniosek o zabezpieczenie pieniędzy z tego konta technicznego? - bo
    czegoś tu nie rozumiem.

  • 459. Data: 2015-03-19 19:21:16
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19-03-15 o 19:00, Icek pisze:

> [...]
    > należy do dłużnika (ale jak pisałeś nie ma możliwości tego sprawdzić),
    > zabiera rzecz. Czy to nie czysta definicja kradzieży ?

    Wiesz, to nie takie proste. Jak Policja robi przeszukaniem, to wg tej
    definicji tez kradnie.

  • 460. Data: 2015-03-19 19:34:56
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-03-19 18:50, Icek wrote:

> [...]
    > zajął takiego busa z wypożyczalni, później hyc za 1/3 ceny ktoś go kupi,
    > ja będę miał spłacony dług i wszystko OK ??????????

    Źle kombinujesz - wypożyczalnia może wystąpić z powództwem
    przeciwegzekucyjnym, w ostateczności do dłużnika o odszkodowanie.

    Po prostu czekacie aż ktoś przypadkowy zaparkuje przed domem dłużnika -
    i jeb mu samochód. Przy odrobinie szczęścia zlicytujecie go zanim
    okradziony się połapie kto mu samochód zajumał, skargi złożyć nie zdąży
    - winnych nie ma, kasa jest. Znaczy winny jest właściciel samochodu -
    mógł frajer nie parkować przed domem dłużnika - nieznajomość prawa
    szkodzi. W końcu jak nie pilnujesz samochodu, to zawsze jest ryzyko, że
    ktoś ci go zajebie i musisz się z tym liczyć:P

    A komornik - prywatnie to on się takimi praktykami brzydzi, no ale musi
    prawo mu inaczej nie pozwala - prowizję też musi wziąć, bo prawo inaczej
    mu nie pozwala... Ogólnie to chujową ma pracę - nie dość że musi działać
    wbrew sumieniu, to jeszcze ludzie się przypierdalają że komuś traktor
    zajuma i nagonki medialne organizują, a przecież on inaczej nie może.
    Nawet menda prokurator - niby kolega po fachu, a się przypierdolił:P

    Shrek.