eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo"Komornik wiedział że to nie należy do dłużnika a i tak zabrał!" › Re: "Komornik wiedział że to nie należy do dłużnika a i tak zabrał!"
    From: Icek <i...@d...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: "Komornik wiedział że to nie należy do dłużnika a i tak zabrał!"
    Date: Thu, 19 Mar 2015 18:43:34 +0100

    W dniu 2015-03-17 o 21:08, Tomasz Myrdin pisze:
> [...]
    przez państwo (wynagrodzenie pracownika jak asystenta sędziego, aplikant i asesor jak
    referendarz). Komornik powinien dostawać stałe wynagrodzenie (godziwe ale niższe niż
    obecnie mają niektórzy, moim zdaniem takie jak SSR byłoby odpowiednie) i jakiś bonus
    roczny od skuteczności.
    art. 763 kpc, czego firmy windykacyjne domagają się średnio raz w miesiącu).

    > Nie! Bardzo zawile.
    > Nie rozumiem czy źle jest gdy komornik sprzedaje cudzą rzecz, czy też źle jest gdy
    komornik sprzedaje cudzą rzecz za tanio. ;) Zdecyduj się co jest złe.

    Źle, że komornik jest potrzebny (świat idealny, utopia)

    Jeżeli jednak już ją zajmuje to byłoby dobrze aby zabierając tą rzecz
    zabierał ją faktycznie dłużnikowi (nie sąsiadowi, nie zakładowi pracy,
    nie wypożyczalni - bo wtedy jest źle)

    Źle jest gdy już zajętą rzecz sprzedaje poniżej ceny rynkowej (celowo
    napisałem rynkowej bo cena rynkowa często jest niższa niż wartość rzeczy
    i często jest dużo niższa niż wartość jaką reprezentuje dla dłużnika)

    Bardzo źle gdy sprzedaje poniżej ceny rynkowej a fatalnie gdy robi to w
    porozumieniu z kupującym aby ktoś się wzbogacił. W szczególności gdy
    kupujący w tydzień po kupieniu rzeczy na wolnym rynku sprzeda to 2 razy
    drożej to oznacza, że cena była ustalona zbyt niska.

    Nie trzeba być detektywem aby na pierwszy rzut oka ocenić po ile podobne
    rzeczy sprzedają się na allegro, ebayu czy innym tego typu serwisie. Nie
    mówię już o eurotaxglassach i innych precyzyjnych systemach oceny wartości.

    Icek