  • 461. Data: 2015-03-20 00:19:03
    Temat: Re: "Komornik wiedział że to nie należy do dłużnika a i tak zabrał!"
    Od: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>

    Użytkownik "Tomasz Myrdin" <m...@o...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:718a72cb-c1e8-46d0-8d05-6ccf8d355719@googlegrou
    ps.com...

    >Nie przypadkowe, takie które są we władaniu dłużnika.

    Jak to jest, że komornik _uznaniowo_ decyduje, że dany przedmiot jest we
    władaniu dłużnika, a jednocześnie, nie może uznać, że dany przedmiot nie
    jest w jego władaniu (pisałeś, że nawet wiedza nie zwalnia komornika z
    obowiązku egzekucji) i odstąpić od egzekucji? Nie jest przypadkiem tak, że
    interpretujecie przepisy na swoją korzyść?
    Drugie pytanie, które już ktoś chyba zadał, ale zostało bez odpowiedzi:
    skoro komornik jest tylko wykonawcą woli wierzyciela i wyroku nakazowego, w
    jakim celu istnieje instytucja komornika? Jeśli jego zadaniem jest wyłącznie
    ślepe wykonywanie czynności egzekucyjnych, bez weryfikacji stanu faktycznego
    i poprawności wniosków wierzyciela, to dlaczego tych czynności nie może
    wykonywać sam wierzyciel lub dowolna wskazana przez niego osoba? Skoro wg
    Twoich twierdzeń, to sąd jest od weryfikacji poprawności egzekucji, to
    czynności mógłby wykonywać byle pan Zenek bez wykształcenia prawniczego,
    jedynie z kilkoma wytycznymi spisanymi na kartce.

    Wiwo

  • 462. Data: 2015-03-20 00:30:10
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 20.03.2015 o 00:19, Wiwo pisze:
> [...]
    > i poprawności wniosków wierzyciela, to dlaczego tych czynności nie może
    > wykonywać sam wierzyciel lub dowolna wskazana przez niego osoba?

    I jeszcze jedno pytanie się napatoczyło - czy rzeczywiście komornikowi
    coś grozi za niewykonanie woli wierzyciela w przypadku kiedy rzecz w
    sposób oczywisty nie należy do dłużnika i jest pewne że sąd uzna
    powództwo przeciwegzekucyjne? Powiedzmy w takim przypadku kierowcy i
    autobusu MPK - czy jakikolwiek sąd przyzna odszkodowanie dłużnikowi za
    to że komornik nie zlicytował autobusu MPK którym kierował dłużnik?

    p. m.

  • 463. Data: 2015-03-20 00:43:27
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 20-03-15 o 00:30, m pisze:

> [...]
    > autobusu MPK - czy jakikolwiek sąd przyzna odszkodowanie dłużnikowi za
    > to że komornik nie zlicytował autobusu MPK którym kierował dłużnik?

    Nie, bo nikt normalny tego nie robi. Tomek wyciąga orzeczenia, ale te
    orzeczenia dotyczą ruchomości, w których ustalenie własności jest
    trudne. Przykładowo telewizor w domu dłużnika. Oczywiście może
    teoretycznie należeć do innej osoby, ale tu już na moje wyczucie można
    założyć, że jest jego.

    Oczywiście może być tak, ze osoba wskazana w dowodzie rejestracyjnym nie
    jest właścicielem pojazdu, no ale zdrowy rozsadek nakazuje, by to
    wyjaśnić przed sprzedażą rzeczy, która wywołuje poniekąd nieodwracalne
    skutki.

  • 464. Data: 2015-03-20 09:16:24
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-03-20 00:30, m wrote:

> [...]
    > autobusu MPK - czy jakikolwiek sąd przyzna odszkodowanie dłużnikowi za
    > to że komornik nie zlicytował autobusu MPK którym kierował dłużnik?

    I to jest najważniejsze pytanie w tym "bo on musi". Obstawiam, że nie ma
    za to sankcji - no może jakaś Krajowa Rada Komornicza czy coś w tym
    stylu mogłaby go jakoś statusowo ukarać, ale z oczywistych powodów tego
    nie zrobi. A on będzie mówił "ja nie chcem ale muszem" bo mu po prostu
    tak wygodnie.

    Shrek

  • 465. Data: 2015-03-20 13:41:05
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 20 Mar 2015 09:16:24 +0100, Shrek <...@w...pl> wrote:
> [...]
    tego
    > nie zrobi. A on będzie mówił "ja nie chcem ale muszem" bo mu po

    A może zamiast się tak pałować na wzajem w tym wątku warto podpatrzeć
    jak jest skonstruowane prawo komornicze w krajach cywilizowanych i
    rozwiniętych? Może warto popatrzeć a nie wymyślać koło pod nowa....
    Np. Chińczycy nie wstydzą się tego, że swój KC skopiowali sobie
    praktycznie w całości od Niemców. Można? Można.

    --
    Marek

  • 466. Data: 2015-03-20 15:04:04
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-03-20 13:41, Marek wrote:

> [...]
    > rozwiniętych? Może warto popatrzeć a nie wymyślać koło pod nowa.... Np.
    > Chińczycy nie wstydzą się tego, że swój KC skopiowali sobie praktycznie

    Pewnie można, tylko akurat tym, którzy mają wpływ na KC zależy na tym,
    żeby był on daleki od optymalnego z punktu widzenia obywatela. W końcu z
    tego burdelu żyją.

    Co widać w tym wątku - "takie jest prawo, ja nic nie mogę z tym zrobić,
    pretensje nie do mnie" (zwłaszcza że jest mi to na rękę). Niech się
    martwi ten komu coś zajumałem - zachciało mu się mieć ciągnik, to teraz
    niech się buja. Mógł zostać komornikiem, to by inaczej śpiewał;)

    Shrek.

  • 467. Data: 2015-03-20 18:33:30
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Robert Tomasik"

[...]
    ---
    Znaczy jak, wynajmuje mieszkanie to sprzęt w domu jest jego ?

  • 468. Data: 2015-03-20 21:57:32
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-03-19 o 18:55, the_foe pisze:
    > ale sam, po dziesiatkach wpisów, potwierdziłeś, ze to komornik decyduje
    > o tym czy dłużnik włada konkretną rzeczą czy nie.

    Może uczestniczyliśmy w innej dyskusji, ale nie była ona o tym, o czym
    piszesz, tylko o tym, czy komornik może odstąpić od zajęcia rzeczy
    będącej we władaniu dłużnika, jeśli są podejrzenia, że nie jest
    własnością dłużnika. Odpowiedź brzmi: nie może.

    --
    Liwiusz

  • 469. Data: 2015-03-20 21:59:41
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    > trudne. Przykładowo telewizor w domu dłużnika. Oczywiście może
    > teoretycznie należeć do innej osoby, ale tu już na moje wyczucie można

    To, że nie znasz orzeczeń w oczywistych sprawach (sprzedaż samochodu w
    leasingu, bo właściciel spóźnił się z powództwem p-egz) - mogę
    zrozumieć, ale dlaczego swojej niewiedzy używasz jako argumentu? :)

    --
    Liwiusz

  • 470. Data: 2015-03-20 23:38:15
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 20-03-15 o 18:33, re pisze:

> [...]
    > założyć, że jest jego.
    > ---
    > Znaczy jak, wynajmuje mieszkanie to sprzęt w domu jest jego ?

    Tu już byłbym skłonny wstępnie założyć, że dłużnika.